اسامی بازیگران سریال قصه های مجید به همراه بیوگرافی بازیگران قصه های مجید

سریال قصه های مجید از ساخته های ماندگار کیومرث پوراحمد می باشد، این سریال اولین بار از شبکه یک به روی آنتن رفته است.

اسامی بازیگران سریال قصه های مجید به همراه بیوگرافی بازیگران قصه های مجید
صفحه اقتصاد -

قصه های مجید از سریال های خاطره انگیز در دهه هفتاد می باشد که در سال ۱۳۶۹ ساخته شده است، این سریال از شبکه آی فیلم مجدد به نمایش گذاشته خواهد شد. 

اسامی بازیگران سریال قصه‌های مجید 

پروین دخت یزدانیان : در نقش بی بی

مهدی باقربیگی : در نقش مجید

جهانبخش سلطانی : در نقش ناظم مدرسه و دو نقش دیگر

مرتضی حسینی : در نقش آقای حیدری (معلم ریاضی و ورزش)

منیرالسادات لقمانی : در نقش همسر آقای حیدری

جمشید صدری : در نقش مدیر مدرسه

محمدعلی میانداری : در نقش معلم سخت گیر ریاضی

بیژن رافعی : در نقش آقای رافعی و معلم انشا

حسین حشمتی : در نقش خیاط

پوران ریحانی : در نقش خواهر مجید

بهروز راهنمایی : در نقش خواهرزاده مجید

رضا حسین زاده : در نقش ماهی فروش

رضا ایمانی : در نقش مدیر مدرسه

ایمان مباشرزاده : در نقش پسر همسایه

سمیرا حسینی : در نقش سمیرا

وحید حسینی : در نقش وحید

سریال قصه های مجید

بیوگرافی بازیگران سریال قصه های مجید

بیوگرافی مهدی باقربیگی 

مهدی باقربیگی متولد 21 دی 1356 در اصفهان بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل مهندسی کشاورزی از دانشگاه آزاد اصفهان و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی_تحول از دانشگاه آزاد اصفهان(1398)است.

آغاز بازیگری او در سال 1369 و در مجموعه تلویزیونی قصه های مجید بود. سال 1369 در 13 سالگی با تست بازیگری آقای کیومرث پوراحمد برای ساخت سریال «قصه های مجید» در مدارس راهنمایی اصفهان برای نقش مجید انتخاب شد.

او بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه در سال 1378 وقتی 22 ساله بود به استخدام شهرداری اصفهان درآمد.در سال 1380 با همسرش که او هم مهندس کشاورزی است ازدواج کرد که ثمره این زندگی موفق یک پسر بنام آرش متولد 1390 و یک دختر به نام آوین می باشد.

بیوگرافی پوراندخت یزدانیان 

پروین (پوران) دخت یزدانیان متولد سال ۱۳۰۲ در نجف آباد اصفهان است. مدرک تحصیلی وی ششم ابتدایی است. او از سال ۱۳۷۰، با ایفای نقش بی‌بی در سریال تلویزیونی قصه‌های مجید به کارگردانی فرزندش، کیومرث پوراحمد پا به عرصه بازیگری نهاد و سپس در سال ۱۳۷۱ با بازی در فیلم‌های صبح روز بعد و شرم به کارگردانی پسرش وارد سینما شد.

پروین دخت یزدانیان با خدابخش پوراحمد ازدواج کرد و تا هنگام مرگ خدابخش پوراحمد با یکدیگر زندگی کردند.پروین دخت یزدانیان دارای ۱۲ فرزند، ۲۵ نوه و پنج نتیجه است که از میان این تعداد فرزند کیومرث و منوچهر پور احمد کارگردان و نویسنده نام آشنای سینما و تلویزیون هستند.پروین دخت یزدانیان یا همان بی بی مشهور قصه‌های مجید ۵ فروردین ۱۳۹۱، در سن ۸۹ سالگی و در اصفهان دار فانی را وداع گفت.

سریال قصه های مجید

بیوگرافی جهانبخش سلطانی 

جهانبخش سلطانی (زادهٔ ۱۳۳۰ در اصفهان، محله رهنان) هنرپیشه ایرانی است. وی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۵ شروع کرد و بازی در سینما را در سال ۱۳۶۷ با فیلم افق شروع نمود و بخاطر بازی در فیلم شرم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۱ شد.

جهانبخش سلطانی در سال ۱۳۵۸ وقتی ۲۸ ساله بود با زهره طاعی ازدواج کرد که ثمره این ازدواج سه فرزند می باشد، دو پسر و یک دختر بنام سارا دارد. فرزندم اولش سارا در زمینه بازیگری در سینما تا به حال ده ها نقش اول را بازی کرده است.

بیوگرافی مرتضی حسینی

متولد 30 شهریور 1339 است و او معلم و معلم‌زاده است. پس از آن در چند سریال دیگر مانند آتش دل، خشت اول، نقش‌جهان، تله‌فیلم همیشه راهی هست و چند کار دیگر بازی کرده است اما قصه‌های مجید ماندگاری بیشتری داشت و نقش او بعنوان معلم مجید.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد