بیمه سلامت چیست/معرفی انواع خدمات بیمه سلامت

بیمه سلامت چیست؟ معرفی انواع خدمات بیمه سلامتبیمه سلامت از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه سلامت و رفاه عمومی در ایران آغاز به‌کار کرد. بسیاری از افراد هنوز سوالات متعددی در مورد این بیمه و خدمات آن دارند. پرسش‌هایی مانند «بیمه سلامت چیست؟»، «چه پوشش‌هایی دارد؟» و «چگونه می‌توانم ثبت‌نام کنم؟» از جمله سوالات رایج هستند.

بیمه سلامت چیست/معرفی انواع خدمات بیمه سلامت
صفحه اقتصاد -

بیمه سلامت از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه سلامت و رفاه عمومی در ایران آغاز به‌کار کرد. بسیاری از افراد هنوز سوالات متعددی در مورد این بیمه و خدمات آن دارند. پرسش‌هایی مانند «بیمه سلامت چیست؟»، «چه پوشش‌هایی دارد؟» و «چگونه می‌توانم ثبت‌نام کنم؟» از جمله سوالات رایج هستند. در این مقاله به معرفی بیمه سلامت، انواع خدمات آن، روش‌های ثبت‌نام و مزایا و معایب این بیمه و تفاوت آن با بیمه تامین اجتماعی می‌پردازیم. اگر به دنبال درک جزئیات و مزایای بیمه سلامت هستید، با ما همراه باشید تا پاسخ همه سوالات خود را بیابید.

بیمه سلامت همگانی ایرانیان چیست؟ حمایت از دهک‌های کم‌درآمد

بیمه سلامت همگانی ایرانیان، بیمه پایه‌ای است که برای افراد کم‌درآمد و فاقد بیمه درمان ارائه می‌شود. این بیمه با استفاده از یارانه‌ها، بدون نیاز به پرداخت حق بیمه، پوشش‌های متنوعی را به دهک‌های مختلف درآمدی ارائه می‌دهد.

بیمه سلامت حدود ۷۰ درصد از هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دولتی را تحت پوشش دارد. برخلاف انواع بیمه تکمیلی، بیمه سلامت همگانی بیشتر بر پوشش هزینه‌های اساسی و پایه تمرکز دارد و به‌کاهش بار مالی درمان برای افراد کم‌درآمد کمک می‌کند. این بیمه یکی از ابزارهای مهم برای دسترسی عادلانه به خدمات درمانی در کشور است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد