«ایندودکس» هک شد و میلیو دلار به سرقت رفت

صرافی ارز دیجیتال اندونزیایی ایندودکس (Indodax) اخیراً دچار حمله هکری شده و ۲۰ میلیون دلار از وجوه آن سرقت شده است.

«ایندودکس» هک شد و میلیو دلار به سرقت رفت
صفحه اقتصاد -

طبق داده‌های آن‌چین، هکر بیشتر این وجوه سرقتی را به ارزهای دیجیتال بزرگ مانند بیت‌کوین و اتریوم تبدیل کرده است. این رویداد در حالی رخ داده که تحقیقات درباره هک ۲۳۰ میلیون دلاری صرافی وزیر‌ایکس (WazirX) هند در ماه جولای همچنان ادامه دارد.

این هک توسط شرکت امنیتی سایورس (Cyvers) گزارش شد. این شرکت در مجموع بیش از ۱۵۰ تراکنش مشکوک را شناسایی کرد و برای به حداقل رساندن ضرر، به سرعت با ایندودکس تماس گرفت.

پلتفرم تحلیلی اسپات‌آن‌چین (SpotOnChain) اعلام کرد که هکر مذکور در حال حاضر، ۵۲۰۴ اتریوم (۱۲ میلیون دلار)، ۲۵ بیت‌کوین (۱.۴۱ میلیون دلار)، ۶.۸۴ میلیون پالیگان (۲.۵۶ میلیون دلار) و ۱۶.۷ میلیون ترون (۲.۵۵ میلیون دلار) را در اختیار دارد.

شایان ذکر است که دومین میم‌کوین برتر بازار یعنی شیبا اینو نیز در این هک تحت تأثیر قرار گرفته و حدود ۹ میلیارد توکن از آن توسط هکر سرقت شده است.

در همین حال، ایندودکس هنوز گزارش کاملی از نحوه وقوع این حمله منتشر نکرده است. پس از این هک، صرافی ایندودکس طی پستی به کاربران اطلاع داد که تیم امنیتی آنها مشکل احتمالی را کشف کرده‌ و در حال انجام عملیات نگهداری کامل برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم است.

این صرافی اعلام کرد:

در طول این فرآیند، وب‌سایت و اپلیکیشن ایندودکس موقتاً در دسترس نیستند، اما نگران نباشید، موجودی کاربران به هیچ عنوان در خطر نیست.

در به‌روزرسانی اخیر، ایندودکس اعلام کرد که فرآیند حل مشکل همچنان ادامه دارد و برای جبران خسارت مشتریان در این مدت، مبلغی معادل ۳ میلیون روپیه (۱۹۵ دلار) نیز در نظر گرفته شده است.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد