بورس بازان بخوانند | حمایت بعدی شاخص بورس کجاست؟

در این خبر می خوانید؛ حمایت بعدی شاخص بورس کجاست؟

بورس بازان بخوانند | حمایت بعدی شاخص بورس کجاست؟
صفحه اقتصاد -

کارشناسان بازار سرمایه ضمن تحلیل شاخص کل، نقطه حمایتی این شاخص را برای روزهای آینده مورد ارزیابی قرار دادند.

در پایان معاملات روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۴ هزار و ۷۰۰ واحدی به ۱ میلیون و ۹۹۸ هزار واحد رسید و به این ترتیب حمایت تاریخی ۲ میلیون واحدی را از دست داد و سه نماد در گروه فلزات و پالایشگاهی بیشترین تأثیر را در این ریزش شاخص کل بورس داشته اند.

در خصوص آخرین حمایت شاخص با توجه به وضعیت کنونی بازار سهام «صدای بورس» با فعالان بازار سرمایه گفت و گو انجام داده است که در ادامه می خوانید :

آرش مجاهد کارشناس بازار سرمایه گفت: با وضعیت سردرگمی ای که در کشور وجود دارد، اگر روند نزولی شاخص کل بورس ادامه داشته باشد، حمایت بعدی ۱میلیون و ۹۵۵هزار واحد خواهد بود که احتمالا هفته دوم شهریورماه شاخص این ناحیه را خواهد دید. اما اگر پیش از اواسط شهریور ماه استعفای رئیس سازمان تحقق یابد، ممکن است شاخص کل و هم وزن واکنش هیجانی مثبتی را نشان دهد و تا حوالی ۲میلیون و ۱۰۰هزار واحدبرسد.

صدای بورس نوشت، آراد پورکار مدیر تحلیل کارگزاری پیشرو نیز معتقد است: شاخص کل بورس در روز های گذشته حمایت مهم ۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد رو از دست داد ، تا زمانی که درگیر تنش های منطقه ای و مشخص نبودن نحوه پاسخ ایران به رژیم صهیونیست هستیم ،توانایی برگشت به بالای این محدوده را نخواهد داشت ، بنابراین حمایت تکنیکالی بعدی شاخص کل بر محدوده ۱ میلیون و ۹۴۰ هزار واحد قرار دارد، که به احتمال بسیاردر شهریور ماه این عدد راخواهد دید.

پیام الیاس کردی تحلیل گر بازار سرمایه نیز در این باره می گوید: سهم های بورسی در حال حاضر در کف قیمتی خود قرار دارند اما شاخص کل بورس ،به صورت دستوری کنترل می شود به همین دلیل نمی توان برای آن محدوده برگشتی و حمایتی ای را در نظر گرفت، چرا که سیاست گذار با شاخص سازی می تواند دولت شاخص کل را از هر ناحیه ای صعودی کند ، زمانی که تنش های منطقه ای آرام و محدودیت دامنه نوسان برداشته شود می توان انتظار رشد و صعود را برای بازار داشت.

برزو حق شناس مدیر تحلیل کارگزاری دنیای نوین با اشاره به اینکه بازار این روزها حال خوشی ندارد معتقداست: شاخص کل خیلی وقت پیش ناحیه۲میلیون واحد را شکسته و این عدد غیرواقعی است ، اگر واقعیت بازار را بررسی کنیم عدد شاخص ۱میلیون و ۶۰۰هزار واحد خواهد بود ،این عدد با توجه به میزان ارزش دلاری بازار محاسبه شده که زیر سقف سال ۱۳۹۲ قرار دارد ، سیاست گذار با شاخص سازی و الگوریتم ها شاخص کل بورس را به صورت دستوری نگه داشته است. با نگاهی به قیمت سهم های بورس متوجه خواهیم شد که قیمت ها همانند آبان سال ۱۴۰۱است .

علی عباسیان کارشناس بازار سرمایه می گوید : با توجه به افزایش تنش های سیاسی کشور، بازارسهام در حالت رکود بسر می برد. اما این هیجان فروکش خواهد کرد، برای شاخص کل بورس می توان ،ناحیه حمایت ۱میلیون و ۹۴۰هزار واحد را در نظر گرفت. چراکه خوشبینی ها درمورد تغییرات اساسی در مدیریت سازمان در حال شکل گیری است، بر اساس تحلیل زمانی شاخص ظرف مدت ۷ روز کاری به این ناحیه خواهد رسید.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد