خواص و طرز تهیه ماسک آب برنج برای پوست صورت

استفاده از ماسک های صورت باید بخشی از روتین جوانسازی و مراقبت پوستی هر فردی باشد که به جوانی و شادابی پوست خود اهمیت می دهد.

خواص و طرز تهیه ماسک آب برنج برای پوست صورت
صفحه اقتصاد -

استفاده از ماسک های صورت باید بخشی از روتین جوانسازی و مراقبت پوستی هر فردی باشد که به جوانی و شادابی پوست خود اهمیت می دهد.

لک ‌های پوستی از جمله عوامل ناخوشایندی هستند که می ‌توانند زیبایی و اعتماد به نفس افراد را کاهش دهند. همه ما به دنبال داشتن پوستی زیبا و شفاف هستیم و برای رسیدن به این هدف معمولاً به خرید ماسک صورت موجود در بازار استفاده می‌ کنیم. در حالی که در طبیعت روش‌ های فراوانی وجود دارد که با استفاده صحیح از آن ‌ها می ‌توانیم بر لک ‌های پوستی غلبه کنیم. یکی از این روش ‌ها که اخیراً توسط پژوهشگران تأیید شده، استفاده از آب برنج است. آب برنج حاوی مواد معدنی و ویتامین ‌هایی است که برای پوست صورت ضروری هستند.

فواید آب برنج برای پوست صورت

فواید آب برنج برای پوست صورت به‌ قدری قابل ‌توجه است که پس از مدت کوتاهی استفاده، از نتایج آن شگفت ‌زده خواهید شد. دلیل این خاصیت ‌ها، وجود ترکیبات مؤثر و فراوان در برنج است. برنج حاوی اسید فولیک است که می‌ تواند اثرات مضر رادیکال ‌های آزاد بر روی پوست را خنثی کند. رادیکال ‌های آزاد یکی از اصلی ‌ترین عوامل پیری پوست هستند. یکی دیگر از عواملی که به پیری پوست منجر می ‌شود، کاهش تولید کلاژن در بافت پوست است.

آب برنج می ‌تواند تولید کلاژن را افزایش دهد و در نتیجه به پوست خاصیت ارتجاعی بیشتری ببخشد، چین و چروک ‌ها را کاهش دهد، پوست را سفت کند و از شل شدن آن جلوگیری نماید. همچنین خاصیت لایه ‌برداری هم دارد بنابراین دیگر نیازی به خرید اسکراب صورت نخواهید داشت. لایه ‌برداری پوست باعث از بین رفتن سلول ‌های مرده و کدر شده و جایگزینی آن‌ ها با سلول‌ های جوان ‌تر می‌ شود. از این رو، این فرآیند باعث روشن ‌تر و شاداب ‌تر شدن پوست خواهد شد و به کاهش چربی اضافی سطح پوست نیز کمک می ‌کند.

دختری که ماسک روی صورت خود زده است و می خندد

خواص آب برنج برای پوست

از آنجایی که خواص آب برنج برای پوست بسیار زیاد است، به عنوان یک ماده طبیعی و موثر در مراقبت‌ های پوستی شناخته می شود. این خواص شامل:

جوان ‌سازی پوست:

جوانی و شادابی چیزی است که همه افراد به آن علاقه ‌مندند. در گذشته، افزایش سن و پذیرش پیری امری اجتناب ‌ناپذیر بود، اما امروزه توجه به سلامت پوست و رسیدگی به آن از وظایف هر فردی است، به‌ویژه افراد بالای 30 سال. اگرچه روند پیری طبیعی است، اما با چند عملکرد ساده می ‌توان سرعت آن را کاهش داد. استفاده از آب برنج یکی از این روش‌ ها است. این ماده به سادگی قابل دسترس است و استفاده از آن بسیار آسان خواهد بود.

البته با وجود این خواص، نباید در استفاده از آب برنج زیاده ‌روی کرد. اگرچه آب برنج برای پوست ضرر ندارد، اما به دلیل وجود ترکیبات آرسنیک در برخی انواع برنج، استفاده بیش از حد از آن ممکن است مشکلاتی برای پوست ایجاد کند. بنابراین، استفاده معتدل و منظم از این ترکیب توصیه می‌ شود.

آب برنج و درمان جوش

علاوه بر جوان‌ سازی و شاداب کردن پوست، آب برنج در درمان جوش نیز مؤثر است. یکی از دلایل اصلی بروز جوش، تجمع چربی در لایه‌ های زیرین پوست و عدم خروج آن است. این مشکل زمانی ایجاد می ‌شود که پوست چرب شده و منافذ تنفسی آن بسته باشند. آلودگی هوا و استفاده زیاد از لوازم آرایشی نامرغوب نیز می ‌تواند به بروز جوش منجر شود. بنابراین به کمک آب برنج با خواص لایه‌ برداری، تنظیم PH، تنظیم چربی سطح پوست و افزایش گردش خون در بافت سلولی می‌توان به درمان جوش های صورت پرداخت. همچنین آب برنج در درمان اگزما و کاهش التهابات ناشی از آن نیز نقش دارد.

معرفی انواع ماسک صورت با آب برنج

پس از پرداختن به خواص آب برنج، نوبت به معرفی انواع ماسک صورت با آب برنج می رسد. یکی از روش ‌های خانگی موثر برای جوان‌ سازی پوست، استفاده از ماسک برنج برای کاهش چین و چروک صورت است که نتایج فوق‌ العاده‌ ای دارد. شما می ‌توانید این ماسک را با ترکیب آب برنج با روغن نارگیل و عسل، زردچوبه و ماست، یا چای سبز و... تهیه کنید و پوستی جوان و شاداب به خود هدیه دهید. توصیه می‌ شود که ماسک برنج را در روتین پوستی خود قرار داده و به صورت هفتگی از آن استفاده کنید تا اثرات استفاده از لوازم آرایشی و محصولات شیمیایی را کاهش داده و پوست خود را تغذیه کنید. اما اگر امکان تهیه ماسک خانگی برای شما وجود ندارد می توانید به خرید ماسک بیوآکوا که همین مزایا را برای پوست شما دارد اقدام کنید.

دختری که ماسک ورقه ای روی پوست خود گذاشته است

ماسک آب برنج برای جوانی و ضد پیری

با ترکیب آب برنج، یک عدد سفیده تخم ‌مرغ و پنج قطره گلیسیرین، می ‌توانید ماسکی مفید برای پوست خود تهیه کنید. این ماسک را به صورت لایه ‌ای نازک بر روی پوست صورت بمالید و صبر کنید تا به خوبی خشک شود. پس از خشک شدن کامل ماسک، صورت خود را با آب سرد بشویید. توصیه می ‌شود که ماسک آب برنج را تا زمانی که به طور کامل خشک نشده است، از روی صورت خود پاک نکنید.

ماسک آب برنج ضد چروک

شما می ‌توانید با ترکیب مقداری آب برنج، سه عدد گیلاس، یک سوم سیب خرد شده، تعدادی ورقه پرتقال و دو قاشق غذاخوری ماست سرد، ماسکی طبیعی و مفید برای پوست خود تهیه کنید. برای تهیه این ماسک، مواد را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یک دست به دست آید. سپس ماسک را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید. در نهایت، صورت خود را با آب سرد بشویید و سپس با چند تکه یخ به مدت چند ثانیه ماساژ دهید.

ماسک ژاپنی آب برنج، شیر و عسل

یک روش تغذیه پوست با استفاده از ماسک برنج، عسل و شیر به این صورت است که می ‌توانید ۳ قاشق چای‌خوری آب برنج، ۲ قاشق چای‌خوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری شیر را با هم مخلوط کرده و به عنوان یک ماسک تغذیه‌کننده بر روی پوست خود بمالید. این ماسک می ‌تواند بهترین انتخاب برای نرم ‌تر شدن، جوان سازی و افزایش درخشندگی پوست شما باشد.

ماسک برنج و چای سبز

ماسک برنج و چای سبز برای از بین بردن نواقص پوستی بسیار موثر است. برای تهیه این ماسک به ۲ قاشق چای‌ خوری برنج پخته شده، ۱ قاشق چای ‌خوری پودر چای سبز و ۲-۳ قاشق چای‌ خوری چای سبز دم کرده نیاز دارید. برنج یکی از بهترین موادی است که می ‌توانید برای بهبود نواقص پوستی استفاده کنید و ترکیب آن با چای سبز که خاصیت تسکین ‌دهنده و شفابخش دارد، اثربخشی ماسک را افزایش می ‌دهد. برای تهیه این ماسک، برنج پخته شده را به خوبی له کنید تا خمیری یکدست به دست آید. سپس پودر چای سبز و چای سبز دم کرده را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

در پایان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید انواع ماسک صورت می توانید با شماره 02166408728 تماس گرفته و یا به سایت deltamedical.ir مراجعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد