درخشش پتروشیمی مروارید در مجمع سالیانه با رشد ۹۶ درصدی سود خالص

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی مروارید برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1402 با حضور اکثریت سهامداران و نمایندگان شرکت‌های پتروفرهنگ، تابان فردا و تاپیکو در محل سالن جلسات پتروشیمی مروارید برگزار و ضمن تصویب صورت‌‌های مالی، معادل 88 درصد سود تحقق یافته تقسیم شد.

درخشش پتروشیمی مروارید در مجمع سالیانه با رشد ۹۶ درصدی سود خالص
صفحه اقتصاد -

محمود فخرایی مدیرعامل و عضو هیات مدیره پتروشیمی مروارید ضمن ارائه گزارش عملکرد، دستاوردها، و اقدامات مهم صورت گرفته در سال 1402 اظهار کرد: در سال مالی گذشته 500 هزار تن اتیلن در این پتروشیمی تولید شده که نسبت به سال 1401 حدود 37 درصد رشد داشته است، همچنین تولید C3+ نیز با 44 درصد رشد به عدد 38910 تن رسیده است.

وی ادامه داد: تولید MEG نیز 363 هزار تن بوده که کاهش قیمت جهانی و عدم پایداری شرایط کاتالیست از جمله چالش مهم تولید این محصول در سال مالی گذشته بوده است.

فخرایی با اشاره به اینکه مدیران پتروشیمی مروارید همواره در راستای پیاده سازی برنامه‌های سهامداران و عملیاتی شدن سیاست های آنها گام بر می‌دارند، افزود: این شرکت موفق شده در سال 1402 قریب به 124 هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی را محقق کند که نسبت به سال 1401 حدود20 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل پتروشیمی مروارید بیان کرد: این شرکت در سال 1402 با 94 درصد رشد، تقریباً 20 هزار میلیارد ریال سود عملیاتی محقق کرده و سود خالص نیز با 96 درصد افزایش به رقم 18 هزار و 545 میلیارد ریال رسیده است.

وی تصریح کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و به جهت رعایت صرفه و صلاح سهامداران، هیات مدیره این شرکت، با حمایت هلدینگ های بالادستی، قرارداد ساخت کاتالیست EO با یک شرکت ایرانی را منعقد نموده و از خروج میلیون ها یورو ارز از کشور جلوگیری به عمل آورده است.

مدیرعامل پتروشیمی مروارید با اشاره به اینکه در شرایط کنونی پتروشیمی مروارید باید به سرعت طرح های توسعه‌ای را کلید بزند، تاکید کرد: باتوجه به تغییر فرآیند تولید MEG در جهان، تولید محصول مذکور از اتیلن باعث ایجاد زیان خواهد بود، بنابراین آینده این شرکت در گرو کاهش هزینه های تولید، ایجاد واحدهای جانبی و توسعه زنجیزه ارزش پایین دست است.

لازم به ذکر است در این جلسه بازرس قانونی و حسابرس خارجی نیز به ارائه گزارش خود پرداختند و پاسخ‌های لازم از سوی مدیران شرکت براساس بندهای مطرح شده و همچنین سوال‌های سهامداران ارائه گردید و با تأیید سهامداران صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند 1402 به تصویب رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد