کارگروهای صنفی قشم کالاهای خود را در سامانه انبارها بارگذاری کنند

کارگروه‌های صنفی منطقه آزاد قشم روز گذشته در مراسم هم‌ اندیشی سامانه انبارها در این منطقه آزاد با ویژگی‌ها و اهمیت بارگذاری کالاهای خود در سامانه انبارها آشنا شدند.

کارگروهای صنفی قشم کالاهای خود را در سامانه انبارها بارگذاری کنند
صفحه اقتصاد -

در جلسه هم‌اندیشی سامانه انبارها که در سالن کنفرانس مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، بر اهمیت بارگذاری اطلاعات مربوط به کالای فعالان اقتصادی در سامانه انبارها تاکید شد.

سرپرست مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور طی سخنانی کوتاه، گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی و شناخت نواقص سامانه جامع انبارهای منطقه آزاد قشم و رفع آن برای ثبت در IT دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور است.

محمد رخشان افزود: با رفع نواقص و درج آن در سامانه جامع انبارها، آماده برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان اقتصادی در منطقه آزاد قشم هستیم.

 مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست گفت: متاسفانه عدم اتصال اطلاعات تجار و بازرگان و صنوف مختلف به سامانه جامع انبارها، مشکلاتی را برای آنان به همراه داشته است.

امیرعلی داود ادامه داد: مجموعه گمرک سازمان منطقه آزاد قشم آماده است اطلاعات مورد نیاز صاحبان کالا اعم از کالاهای تجاری و تولیدی را با هدف اطمینان از حمایت قانون به آنان ارائه کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی شهرستان قشم هم در این نشست هم‌اندیشی گفت: برای کمک به فعالان اقتصادی قشم آماده برگزاری دوره‌های رایگان آموزشی برای آنان هستیم.

سروان حسن دژمان اظهار داشت: هدف اصلی ما ایجاد امنیت پایدار اقتصادی برای گروه‌های مختلف اصناف و بازرگانان و تجار است و بارگذاری دقیق اطلاعات کالا در سامانه جامع انبارها مهمترین راه برای تحقق امنیت اقتصادی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیه کارگروه‌های صنفی، اگر کالایی در سامانه جامع انبارها بارگزاری نشده باشد، در حقیقت براساس قانون به عنوان قاچاق شناخته می‌شود  و پلیس امنیت اقتصادی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موظف به اقدام قانونی است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم هم طی این نشست، گفت: خوشبختانه در میان مناطق آزاد کشور، قشم نخسیتن منطقه‌ای است که در حال تشکیل اتاق اصناف می‌باشد.

مسعود مورموگویی ادامه داد: با تشکیل این نهاد روسای کارگروه‌های صنفی موظفند متصدیان واحدهای زیر مجموعه خودشان را در زمینه اهمیت بارگذاری دقیق اطلاعات در سامانه جامع انبارها توجیه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد