کدام کاندیدا با رئیس جمهور شدن قیمت دلار را ثابت نگه می دارد؟

در این خبر درباره اینکه کدام کاندیدا با رئیس جمهور شدن قیمت دلار را ثابت نگه می دارد؟ پرداخته شده است.

کدام کاندیدا با رئیس جمهور شدن قیمت دلار را ثابت نگه می دارد؟
صفحه اقتصاد -

کافی است سیر نوسانات نرخ ارز در سال‌های اخیر را بررسی و مشاهده کنید که در زمان افزایش سطح تحریم‌ها و تغییر رویکرد بازار جهانی نسبت به اقتصاد ایران، جهش‌های ارزی شدیدی صورت گرفته است و همین‌طور بالعکس، در دوره‌های زمانی که مسوولان کشور جهت بهبود شرایط بین‌المللی با کشورهای خارجی بر سر میز مذاکره نشسته‌اند، انتظارات تورمی فعالان بازار نیز به حداقل میزان خود رسیده و در نتیجه روند بازار ارز کاهشی شده است.

به‌طور کلی این میزان از تاثیرپذیری سیاسی در هر اقتصادی می‌تواند مشکل‌ساز باشد، اما در حال حاضر که بازار کشور با چنین شرایطی مواجه است، می‌توان پیش‌بینی کرد که اقبال بازار با کاندیداهایی خواهد بود که برنامه‌ای جامع‌تر نسبت به آینده مناسبات سیاست خارجی کشور داشته باشند.

بررسی‌های به‌عمل آمده از روند معاملات ارزی در روزهای پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد که نرخ ارز در انتظار تعیین رئیس جدید دولت از میزان نوسانات خود می‌کاهد و به نوعی در خواب فرو می‌رود. این موضوع در حال حاضر نیز در حال رخ دادن است.

برخی از کارشناسان معتقدند که رشد قیمت‌های صورت گرفته در بازار روزهای میانی هفته جاری ناشی از پیش‌خور شدن انتظارات است. به عقیده این افراد بازیگران بازار ارز با استفاده از شرایط هیجانی بازار و جامعه تا زمان اعلام نتایج رسمی انتخابات اقدام به نرخ‌دهی در سطوح قیمتی بالاتر خواهند کرد.

اما روند بازار پس از روز اعلام نتایج به موارد مختلفی بستگی دارد. به‌طور کلی می‌توان پیش‌بینی کرد که اقبال انتظاراتی بازار ارز برای برخی از کاندیداها بیشتر از سایرین است.

قیمت دلار در آخرین روز هفته منتهی به انتخابات ریاست جمهوری در روند افزایشی قرار گرفت. این اسکناس با رشد نزدیک به هزار تومانی در کریدور ششم یک کانال پیشروی کرد و با افزایش تقاضا همراه شد. اسکناس دلار در لحظه نگارش این گزارش با رشد پلکانی در کانال ابتدایی کریدور ششم نوسان دارد.

درهم چراغ راه دلار شد

معامله‌گران رشد تقاضا در بازار ارز را وابسته به اظهارات کاندیداهای ریاست جمهوری می‌دانند و معتقدند اگر فعالان بازار ارز احساس کنند میانه‌روها شانس بیشتری برای انتخاب دارند، روند کاهشی می‌شود و در غیر این صورت دلار آرایش افزایشی به خود می‌گیرد. علاوه بر این، کارشناسان اقتصادی به آثار تلاطم درهم و ایجاد نوسان افزایشی در بازار ارز اشاره می‌کنند.

باید توجه داشت، قیمت درهم امروز با روند افزایشی بازگشایی شد. برخی بازیگران ارزی این روزها، بازار ارز تهران را از افق امارات رصد می‌کنند و قیمت درهم امارات و قیمت طلای آبشده، چراغ راهنمای آنان برای موقعیت‌گیری معاملاتی شده است.

تتر ۶۱ هزار تومانی شد

قیمت تتر امروز جمعه 8 تیر با 1 دلار در صرافی بایننس و 61,581 تومان در صرافی نوبتکس معامله شد. در حال حاضر تتر در رتبه 3 جدول ارزها قرار دارد و با ارزش بازار 112,649,774,050 دلاری روبرو است.
در یک ساعت گذشته ۰ درصد افزایش داشته است و در شبانه روز گذشته ۰.۰۴ درصد کاهش و همچنین در یک هفته گذشته ۰.۰۵ درصد کاهش روبرو بود.

قیمت دلار آمریکا امروز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳, در بازار ۶۱,۲۰۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۴۵۰ تومان (۰.۷۴ درصد) افزایش یافته است. هر واحد دلار آمریکا ، روز گذشته با قیمت ۶۰,۷۵۰ تومان معامله می شد.

امروز دلار آمریکا در بازار آزاد بر خلاف افت قبلی با افزایش قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار آمریکا که در بازار آزاد دیروز به ۶۰,۷۵۰ تومان رسیده بود. امروز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ با افزایش ۴۵۰ تومانی ( ۰.۷۴ درصد) به ۶۱,۲۰۰ رسید.بالاترین قیمت دلار آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱,۲۰۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۶۱,۲۰۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی دلار آمریکا نسبت به هفته گذشته ۲.۹۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد دلار آمریکا در شش ماه گذشته حدود ۲۱.۱۹ درصد افزایش یافته است.

تحلیل گران بر این معتقدند در صورت پیروزی مسعود پزشکیان قیمت دلار کاهشی می شود.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد