آغاز به کار بخش مشاوره ترک اعتیاد در واحد بهداشت و فوریت های پزشکی شرکت آلومینای ایران

مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت آلومینای ایران از محیط های کاری به عنوان نشانگاه های بسیار مناسبی برای اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد یاد کرد و در این راستا از آغاز به کار بخش مشاوره ترک اعتیاد در واحد بهداشت و فوریت های پزشکی شرکت خبر داد.

آغاز به کار بخش مشاوره ترک اعتیاد در واحد بهداشت و فوریت های پزشکی شرکت آلومینای ایران
صفحه اقتصاد -

مهندس میرزاجانی در این رابطه اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر شیوع پدیده خانمان‌سوز اعتیاد به مواد مخدر در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه کارگران آسیب های اجتماعی زیادی همچون طلاق، بی بندوباری و انحرافات اخلاقی و اجتماعی، سست نمودن بنیان خانواده ها، شیوع انواع بیماری ها و بسیاری از مشکلات دیگر را در پی داشته است که از نظر فعالیت های شغلی زنگ خطر جدی برای کاهش بهره‌وری است.

به گزارش روابط عمومی و امور اجتماعی شرکت آلومینای ایران؛ وی افزود: با توجه به اهمیت این مساله در سلامت روحی و جسمی و برآیند کاری پرسنل فعال در شرکت آلومینای ایران، پیشگیری و مقابله با اعتیاد در محیط‌های کارگری در این شرکت بسیار مورد تاکید بوده و برنامه ریزی لازم در این زمینه به صورت جدی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات متعدد در این زمینه نشان داده اند که سوءمصرف مواد مخدر در محیط کار باعث مشکلات متعددی گردیده است که شامل افزایش حوادث ناشی از کار، کاهش بهره وری و ایجاد خطر برای جامعه بوده است بنابراین در سال های اخیر به جهت افزایش برنامه های اجرایی در زمینه پیشگیری و آگاهی در زمینه سوء مصرف مواد در محیط کار افزایش‌ یافته و مشخص گردیده است که محیط های کاری نشانگاه های بسیار مناسبی برای اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد می باشند.

مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت آلومینای ایران با تاکید بر اهمیت توجه به کاهش این آسیب ها ، گفت: برنامه های مختلفی در حوزه پیشگیری از اعتیاد در این بخش در حال انجام است.

مهندس میرزاجانی کاهش آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و روانی، افزایش آگاهی و دانش مردم درباره خطرات سوء مصرف مواد مخدر، پویایی وافزایش قدرت اراده برای پرهیز مداری از مواد مخدر، ارائه آموزش‌های موثر به کارکنان، خانواده‌ها و جامعه محل کار و زندگی و تلاش برای ایجاد جامعه سالم، پایدار و بهبود یافته را از مهمترین اهداف ابن بخش برشمرد.

وی افزود: برگزاری ۴ کارگاه آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت پیشگیری از اعتیاد و مهارت های زندگی و ارتقاء و آگاهی کارکنان از آثار و عوارض سوء مصرف انواع مواد مخدر در مورخه ۲۴ الی ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور حدود ۴۵۰ نفر از پرسنل در سالن اجتماعات شرکت ، مشاوره فردی و تلفنی به مراجعین در خصوص اقدامات پیشگیرانه و آگاهی دادن به افراد آسیب دیده از مواد مخدر در بخش جسمی، عاطفی و روانی را از جمله اقدامات این بخش برشمرد.

وی یادآور شد: همچنین ارائه مشاوره به کارکنانی که در پاکی از مواد مخدر به سر می برند جهت پرهیز مداری از مواد مخدر و ارائه راه حل مواجه با مشکلات احتمالی و اطلاع رسانی از طریق نصب بنر در ورودی های شرکت آلومینا و تبلیغات در فضای مجازی نیز از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

مهندس میرزاجانی افزود: در کارگاه های آموزشی برگزار شده، سرپرست بهداشت و فوریت های پزشکی و مشاور ترک اعتیاد در خصوص آشنایی با تعاریف و مفهوم معتاد و بیماری اعتیاد، علت های روی آوردن افراد به مواد مخدر، انگیزه های مختلف شیوع اعتیاد، انواع مخدرهای رایج و جنبه های اعتیاد آور ،آسیب های اعتیاد بر سلامت افراد، تعریف نقطه پایان خط برای افراد مصرف کننده و راه حل های بهبودی از بیماری اعتیاد و مصرف مواد مخدر توضیحات کاملی ارائه نمود که مورد استفاده شرکت کنندگان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یک نفر مشاور ترک اعتیاد،کارشناس روانشناسی،کارشناس علوم تربیتی، پزشک طب کار،پزشک متخصص داخلی و تیم پرستاری و فوریت های پزشکی اعضای تیم بخش مشاوره ای ترک اعتیاد واحد بهداشت و فوریت های پزشکی را تشکیل می دهند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد