وضعیت آب و هوا لرستان فردا چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴٠۲ | لرستانی ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا لرستان فردا چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا لرستان فردا چهارشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴٠۲ | لرستانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

اداره کل هواشناسی لرستان در پی ورود سامانه بارشی جدید به استان از بامداد چهارشنبه ۲۲ آذرماه تا بعدازظهر پنج شنبه هشدار سطح نارنجی اعلام کرد.

کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید در استان بارش باران، رعدوبرق، رگبار برف در شهر‌های سردسیر، بارش برف در مناطق کوهستانی و گردنه ها، وزش باد نسبتا شدید تا شدید قابل پیش بینی است.

زینب اکبری افزود: لغزندگی سطح جاده‌ها، جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، کولاک برف در محور‌های مواصلاتی کوهستانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، لغو فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی، خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی از مخاطرات این پدیده جوی در استان خواهد بود.

وی گفت: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در استان پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، خطر ریزش کوه، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: پنج هزار کیلومتر از مجموع هشت هزار کیلومتر محورهای مواصلاتی استان برفگیر و کوهستانی است.

مرتضی شیروانی روز سه شنبه در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی پلیس و دستگاه‌های خدمت رسان افزود: ۴۰۰ نیروی راهدار با استفاده از ۲۶۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در ۳۸ پایگاه جاده ای لرستان به ویژه محورهای برفگیر در طرح زمستانی امسال مستقر هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر محورهای برفگیر، در برخی نیز نقاط هنگام بارندگی ریزش سنگ رخ می دهد که راهداری استان تمهیدات لازم را برای خدمات زمستانی انجام داده است و آمادگی کامل برای خدمت به مردم در این فصل را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل زمستان و هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و باران در مناطقی از استان، تمام گشت‌های عملیاتی راه و ترابری اداره کل به حالت آماده باش می باشند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد