وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا پنجشنبه ۲ آذر ماه ۱۴٠۲ | هرمزگانی ها بخوانند

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا پنجشنبه ۲ آذر ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا پنجشنبه ۲ آذر ماه ۱۴٠۲ | هرمزگانی ها بخوانند
صفحه اقتصاد -

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت:‌ با توجه به وزش باد نسبتا شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس و تنگه هرمز امروز (چهارشنبه) شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد در مناطق یادشده خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر، به ویژه بندرهای غربی استان هرمزگان صورت پذیرد.

محمد کاملی دیرستانی روز چهارشنبه در با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری، وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی برروی خلیج فارس و به تدریج تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می شود، از این ور دریا، به ویژه در ساعت های بعدازظهر و شب مواج خواهد شد.

وی ادامه داد: صبح (پنجشنبه) نیز وزش بادهای شمال شرقی (باد نعشی) در مناطق شرقی و مرکزی استان هرمزگان و تنگه هرمز پیش‌ بینی می شود و در ساعت های بعدازظهر روز (جمعه) نیز وزش بادهای جنوب غربی برروی دریا پدیده ی غالب خواهد بود، دریا در این مدت نسبتا مواج پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: به لحاظ دمایی، طی امروز، افزایش نسبی دمای بیشینه و فردا پنجشنبه و صبح جمعه، کاهش نسبی دمای کمینه ( ۲ تا ۵ درجه سلسیوس) به ویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان هرمزگان دور از انتظار نیست.

کاملی دیرستانی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۰ درجه و ۸۷ درصد و شهر قشم را ۲۱ و ۹۰ درصد اعلام کرد.

وی گفت: از آغاز تشدید ناپایداری های جوی و فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان هرمزگان بیشترین بارندگی های با ۳۰ میلی‌ متر در شهر قشم این جزیره ثبت شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با ارایه آخرین گزارش مجموع بارش ایستگاه های باران سنجی این شهرستان از شروع فعالیت سامانه بارشی اخیر در ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: شهر سلخ با ثبت پنج میلی‌ متر بارندگی، دومین منطقه پر بارش این شهرستان مرزی است.

وی بیان کرد: میزان بارندگی در شهرهای طبل و سوزا به ترتیب چهار و سه میلی‌ متر ثبت شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد