فیلم های سینمایی با موضوع تجاوز جنسی

کارگردانان زیادی در سراسر دنیا به موضوع تجاوز پرداخته اند در این مطلب به معرفی برخی از این فیلم ها پرداخته ایم که خواهید خواند.

فیلم های سینمایی با موضوع تجاوز جنسی
صفحه اقتصاد -

تجاوز جنسی از موضوعات سیاه و تاریکی است که برخی از فیلمنامه نویسان و کارگردانان سینما آن را به تصویر کشیده اند. این فیلم ها دارای صحنه های دردناک و تلخ هستند و قلب مخاطبان را آزرده میکنند. اما با این وجود از واقعیت زشتی به اسم تجاوز جنسی که جامعه وجود دارد پرده برمی دارند. در این مطلب به معرفی ۷ فیلم سینمایی با موضوع تجاوز جنسی پرداخته ایم که فقط یکبار قدرت تماشای آنها را خواهید داشت.

معرفی ۷ فیلم سینمایی با موضوع تجاوز جنسی

تجاوز جنسی یک موضوع حساس و پرمخاطب است که در سینما نیز مورد بررسی و تجسم قرار گرفته است. در زیر، چند فیلم با موضوع تجاوز جنسی را برای شما معرفی می کنم. لطفاً توجه داشته باشید که این فیلم ها ممکن است محتوای حساسی داشته باشند و برخی از آنها برای تماشاگران زیر ۱۸ سال مناسب نباشند.

فیلم سینمایی من مادر هستم

من مادر هستم فیلم منحصر به فردی در مورد زندگی دو خانواده ثروتمند است که در حال فروپاشی هستند. در طول داستان، حوادثی که برای آوا، دختر یکی از خانواده‌ها که نوزده سال دارد، رخ می‌دهد و باعث فاش شدن رازهای زندگی اعضای خانواده‌ها می‌شود. آوا توسط سعید، یک دوست خانوادگی، مورد تجاوز قرار می گیرد و به دلیل انتقام، او را به قتل می‌رساند. به همین ترتیب، ناهید، مادر آوا، مسئولیت قتل را به عهده می‌گیرد. با این حال، در نهایت آوا اعتراف می‌کند که حامله بوده و همچنین قتل سعید را انجام داده است.

فیلم-سینمایی-من-مادر-هستم

فیلم سینمایی فروشنده

رعنا و عماد زن و شوهری جوان هستند که در حال اجرای تئاتری بر اساس نمایشنامه مرگ فروشنده نوشته آرتور میلر می‌باشند. آن‌ها به علت نشست زمین مجبور می‌شوند به اجبار خانه خود را ترک کنند و به اصرار یکی از دوستانشان به نام بابک به خانه‌ای اسباب‌کشی می‌کنند که پیش‌تر زنی بدکاره به نام «آهو» در آن ساکن بوده‌است. ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رود ولی وقایع بعدی به بحرانی غیرقابل کنترل ختم می‌شود.

فروشنده

فیلم سینمایی عنکبوت

سعید حنایی (با بازی تنابنده) مردی چهل ساله است. یک روز همسرش با راننده‌ای مواجه می‌شود که او را روسپی می‌پندارد. سعید غرق در خشم به دنبال انتقام است. با این کار او با برخوردهای بدی مختلف مواجه می‌شود و هر بار بدتر از آن بیرون می‌آید. سپس زنان فاحشه را ریشه همه بدی‌ها می‌بیند و تصمیم می‌گیرد با از بین بردن فاحشه‌ها جامعه را از شر گناه و فساد خلاص کند. ولی روسپی‌هایی که او حذف می‌کند، تنها زنان بی بضاعتی هستند که مجبوراند بدن خود را بفروشند تا به فرزندانشان غذا بدهند. این فیلم براساس داستان واقعی است.

عنکوبت

فیلم سینمایی سگ های پوشالی

فیلم «سگ های پوشالی» (Straw Dogs) به خاطر صحنه ی شنیع و منزجر کننده ی تجاوز خود شناخته می شود. اگر این صحنه را به پایان خونبار فیلم اضافه کنید می توانید ادعا کنید که فیلم از هر روش پست و استثمارآمیزی برای به درد آوردن قلب تماشاگر و ناراحت کردن او استفاده کرده است. فیلم داستان یک ریاضی دان آمریکایی به نام دیوید را روایت می کند که همراه با همسر جوانش ایمی در روستایی در مناطق دور بریتانیا سکونت دارند.

ایمی در این محل با گروهی از دوستان دوران کودکی اش مواجه می شود که از ازدواج او با یک غریبه ناخشنود هستند. در ادامه این موضوع درگیری هایی را بین ایمی و دیوید و گروه دوستان سابق ایمی باعث می شود که در ادامه با بی کفایتی و ترس دیوید همراه گردیده و دوستان ایمی که اکنون به عنوان کارگر ساختمانی برای تعمیر خانه استخدام شده اند به ایمی تجاوز می کنند و این موضوع در ادامه عواقب خطرناکی را برای این زوج به همراه دارد که از ان جمله می توان به قتل های متعدد اشاره کرد.

سگ-های-پوشالی

فیلم سینمایی هیس دخترها فریاد نمی زنند

شیرین هشت‌ساله، مورد آزار جنسی مردی از نزدیکان قرار می‌گیرد. آنچه این زخم را عمیق‌تر می‌کند و واقعه را به فاجعه ختم می‌سازد، این است که دخترک هیچ‌کس را نمی‌یابد تا دردش را با او در میان بگذارد و حرفش را باور کنند.

شیرین در بزرگسالی بعد از دو نامزدی ناموفق حالا واقعاً عاشق شده اما وقتی می‌خواست با او ازدواج کند مردی را می‌بیند که می‌خواهد به دختر کوچکی تجاوز کند که شیرین دختر کوچک را فراری می‌دهد.

هیس-دخترها-فریاد-نمی-زنند

فیلم سینمایی او

فیلم فرانسوی او« Elle » یکی از آثار تحسین شده درباره موضوع تجاوز جنسی محسوب می شود. فیلم البته نگاهی متفاوت به مسئله تجاوز دارد و آن را به خواسته و لذت های درونی مرتبط می داند که با خشونتی ناخواسته پیوند خورده است! بازی ایزابل هوپرت در این فیلم تحسین بسیاری از منتقدان را به همراه داشت و فیلم نیز در مراسم گلدن گلاب سال ۲۰۱۷ جایزه بهترین فیلم خارجی را دریافت کرد.

Elle

فیلم سینمایی اتاق

این فیلم روایتگر زندگی زن جوانی به نام جوی است که هفت سال قبل در سن ۱۷ سالگی توسط مردی که ادعا کرده بود سگ مریضش نیاز به کمک دارد ربوده شده و در یک آلونک (کانکس) حدوداً ۱۰ متری زندانی شده‌است و هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارد. وی در سال دوم حصر، از آن مرد، که از وی به عنوان «نیکِ پیر» یاد می‌کنند، صاحب یک پسر به اسم جک نیز شده‌است. در ابتدای فیلم، مادر و فرزند تولد ۵ سالگی جک را جشن می‌گیرند. در ادامهٔ فیلم از زبان جویی می‌شنویم که وی بارها قصد فرار داشته اما موفق به این کار نشده‌است.

اتاق

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد