علت قتل داریوش مهر جویی کار گردان مشهور چیست؟

رئیس کل دادگستری البرز جزئیاتی درباره قتل داریوش مهرجویی کارگردان مشهور سینما و همسرش که شب گذشته در ویلای شخصی به قتل رسیدند، ارایه کرد که در این بخش از صفحه اقتصاد ارائه شده است.

علت قتل داریوش مهر جویی کار گردان مشهور چیست؟
صفحه اقتصاد -

 «حسین فاضلی هریکندی» رئیس کل دادگستری البرز درباره جزئیات قبل داریوش مهرجویی کارگردان مشهور سینما توضیح داد: روز گذشته قتل داریوش مهرجویی فیلمساز، نویسنده و کارگردان به همراه همسرش خانم وحیده محمدی فر در ویلای شخصی واقع در زیبادشت فردیس رخ داد.

رئیس کل دادگستری البرز افزود: طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه مورخ ۲۲مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بود پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید.

او گفت: دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود و مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.

رییس دادگستری البرز بیان کرد: به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب فردیس، دستورات قضایی لازم جهت بررسی موضوع و شناسایی و بازداشت متهمان را به پلیس آگاهی استان البرز صادر شده است.

داریوش مهرجویی متولد سال ۱۳۱۸ و از کارگردان‌های نامدار سینمای ایران است که فیلم‌های مطرحی همچون هامون، دایره مینا، گاو، اجاره‌نشین‌ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان و سنتوری را ساخته است.
 

* شکایتی در خصوص ورود غیرقانونی به ویلای داریوش مهرجویی مطرح نشده است

رییس کل دادگستری البرز اعلام کرد که بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد در خصوص ورود غیرقانونی به ویلای مقتولان و همچنین سرقت لوازم آن‌ها که گویا در فضای مجازی توسط همسر مرحوم مهرجویی طرح شده بود شکایتی در دادسرای عمومی و انقلاب فردیس یا پلیس مطرح نشده بود تا پلیس یا دستگاه قضایی به موضوع ورود داشته باشند.

* توضیحات جدید خبرنگار منتشر کننده خبر قتل داریوش مهرجویی و همسرش

خبرنگاری که دیشب اسکرین شات‌‎هایی از صفحه اینستاگرام همسر مهرجویی گذاشت، طی پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) اعلام کرد که این اسکرین شات‌ها مربوط به گذشته بوده است.
 

* گزارش پزشکی قانونی در مورد فوت داریوش مهرجویی و همسرش 

رئیس کل دادگستری استان البرز در گفت‌وگو با میزان، اعلام کرد که طبق گزارش پزشکی قانونی علت فوت داریوش مهرجویی و همسرش برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز بوده است.

او افزود: براساس گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبدگشایی علت فوت مرحوم مهرجویی و همسرش خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن اعلام شده است.

* وزیر فرهنگ فقدان مهرجویی را به جامعه هنری ایران تسلیت گفت

محمدمهدی اسماعیلی با انتشار پیامی نوشت: خبر فقدان تاسف بار هنرمند بزرگ سینمای ایران، استاد داریوش مهرجویی و همسرشان باعث تاثر عمیق شد.

او تاکید کرد: بی تردید مهرجویی از بزرگان جریان ساز سینمای ایرانی بود که در طول ۶ دهه فعالیت، آثار ماندگاری را تولید کرد. این حادثه تلخ و دردناک تا روشن شدن ابعاد آن توسط نهادهای ذیربط پیگیری می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را با جدیت مطالبه و دنبال خواهد کرد.

وزیر فرهنگ افزود: اینجانب فقدان مهرجویی عزیز و همسر گرامی‌اش را به بازماندگان، جامعه هنری کشور و خانواده سینما و عموم علاقمندان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و رحمت و رضوان الهی را برای آنها مسئلت می نمایم.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد