یادداشت؛

فولاد مبارکه؛ فولادساز و پیشرو در تأمین و تولید انرژی

«می‌شود» و «می‌توانیم» دو کلیدواژه برخاسته از اراده ملت مسلمان ایران، بارها و بارها در عرصه‌های مختلف دوران شکوهمند انقلاب اسلامی به شایستگی صرف شده که افتتاح نیروگاه تولید انرژی برق شهید حاج احمد کاظمی فولاد مبارکه، اولین واحد نیروگاهی کلاس F صنایع در محل مصرف، گواهی دیگر بر این ادعاست.

فولاد مبارکه؛ فولادساز و پیشرو در تأمین و تولید انرژی
صفحه اقتصاد -

«می‌شود» و «می‌توانیم» دو کلیدواژه برخاسته از اراده ملت مسلمان ایران، بارها و بارها در عرصه‌های مختلف دوران شکوهمند انقلاب اسلامی به شایستگی صرف شده و هرروز شاهد تبلور ایمان و باور به توانمندی جوانان میهن هستیم، نکته‌ای که در سایه تلاش مضاعف و پشتکار و همت والای متخصصان ایرانی محقق شده و دستاوردهای این گفتمان و نگاه اسلامی، انقلابی و ایرانی، جوانه‌های تازه‌ای از نشاط و امید را در جامعه به بار نشانده است و افتتاح نیروگاه تولید انرژی برق شهید حاج احمد کاظمی، اولین واحد نیروگاهی کلاس F صنایع در محل مصرف، گواهی دیگر بر این ادعاست.

تجربه نشان داده که فشار و محدودیت، همواره عاملی برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پیشرفت فزاینده در سایه همت و تلاش بیشتر است و این نکته در انقلاب اسلامی ایران و در عرصه‌های مختلفی همچون دفاع مقدس و در جنگ اقتصادی و سیاسی تحمیل‌شده بر ایران اسلامی بعینه اثبات‌شده و غلبه گفتمان همت و مقاومت در مقابل گفتمان سازش را تثبیت کرده است.

راهبرد شرکت فولاد مبارکه همواره ترسیم مسیری ماندگار برای خلق آینده‌ای بهتر برای ایران و ایرانی است و مسلم است که آینده بهتر، در سایه تأمین زیرساخت‌ها و نیازهای اولیه جامعه به‌ویژه در حوزه انرژی تحقق‌پذیر است. خلق دانش، نوآوری و ثروت، هدفی والا برای گروه فولاد مبارکه به شمار می‌آید و در واقع مسئولیتی اجتماعی است که علاوه بر تأمین نیازهای سهام‌داران، سرمایه‌گذاران و ذی‌نفعان شرکت، نیازهای کلان و اساسی جامعه را نیز رفع می‌کند.

تأمین برق و گاز و انرژی موردنیاز بخش‌های تولیدی کشور و صنعت فولاد در سال‌های اخیر با چالش‌هایی همراه بوده و کاهش میزان تولید و ضررهای مالی زیادی را در پی داشته است. همین امر فولاد مبارکه را بر آن داشت که در نگاه اول برای تأمین پایدار انرژی فولاد مبارکه و رفع ناتزاری در حوزه‌های یادشده گام‌های مؤثری بردارد و خوشبختانه در سال جاری یکی پس از دیگری شاهد به بار نشستن این تدابیر هستیم.

طراحی، ساخت و بهره‌برداری از نخستین نیروگاه برق کشور در کمتر از ۱۸ ماه با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی شرکت فولاد مبارکه و با تلاش متخصصان شرکت مپنا، شرکت برق منطقه‌ای و بیش از هفتاد شرکت دیگر، افتخاری پرعظمت برای حاکمیت و ملت ایران است که در دولت سیزدهم آغاز شده و در همین دولت و در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسیده است. این پروژه تبلور غلبه اراده میهنی بر فشارهای بین‌المللی و نشانی روشن و ماندگار از همت فولاد مبارکه برای حل مشکلات کشور و ایجاد بستر و شرایط بهتر زیست‌محیطی برای خلق آینده‌ای بهتر برای میهن است.

نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی شهید حاج احمد کاظمی نخستین نیروگاه برقی است که به همت فولاد مبارکه و با آخرین تکنولوژی روز دنیا با حدود دو برابر راندمان نیروگاه‌های کنونی ساخته شده و ضمن تأمین پایدار انرژی موردنیاز فولاد مبارکه، دغدغه‌های قطعی برق در زمان پیک مصرف را کاهش داده است. کاهش قابل‌ملاحظه مصرف آب و گاز و آلاینده‌های زیست‌محیطی از دیگر ویژگی‌های این پروژه عظیم بوده که در نوع خود بی‌نظیر است و تحول تازه‌ای در عرصه تولید انرژی در کشور به‌حساب می‌آید.

احداث این نیروگاه، تجربه موفقی از همکاری دو شرکت موفق فولاد مبارکه و مپنا برای ساخت ایران اسلامی است که با سرمایه‌گذاری مناسب، تدوین صحیح استانداردها، مشخص کردن مسیر تعالی، بهره‌گیری از افراد مجرب و با ایمنی مناسب و سرعت بی‌مانند، فاز نخست این پروژه با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و با حضور رئیس‌جمهوری محترم راه‌اندازی شد.

۱۱۷ هزار مترمکعب خاک‌برداری، ۲۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، نصب ۲ هزار تن اسکلت فلزی، ۲ میلیون نفر ساعت کار ایمن و بدون حادثه و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۸۰۰ نفر از دیگر دستاوردهای بهره‌برداری از نیروگاه شهید احمد کاظمی است.

تدبیر، همت و سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در این پروژه عظیم، گواهی آشکار از نگاه هوشمندانه و حکیمانه، رفتار مسئولانه و متعهدانه و تعلق‌خاطر و مسئولیت‌پذیری فولاد مبارکه به همکاری با دولت و همراهی با مردم برای رفع مشکلات کشور است که ضمن کاهش ۱۰ درصدی نیاز تولید برق کشور در وضعیت فعلی، برکات زیادی در بخش‌های مختلف به همراه خواهد داشت و امید است ضمن بهره‌برداری از سایر فازها، اجرای پروژه نیروگاه تجدید پذیر خورشیدی و طرح انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان در آینده نزدیک، کام هم‌میهنان را شیرین و مردم را به آینده روشن ایران اسلامی امیدوارتر کند.

محمدجواد براتی

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد