اختصاصی صفحه اقتصاد

اقدامات بانک تجارت در تامین مالی و حمایت های تسهیلاتی از بنگاه های اقتصادی

بانک تجارت از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ هم راستا با برنامه‌های کلان دولت سیزدهم و به منظور تحقق شعار سال هزاران فقره تسهیلات حمایتی به واحدهای صنعتی ایران اعطا کرد. تامین مالی، اعطای تسهیلات و راهبری بهبود کسب‌وکار در طرح مولدسازی صنایع کشور از سیاست‌‌های عملیاتی بانک تجارت به شمار می‌روند.

اقدامات بانک تجارت در تامین مالی و حمایت های تسهیلاتی از بنگاه های اقتصادی
صفحه اقتصاد -

بانک تجارت در راستای تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مبنی بر رشد تولید در مسیر کاهش تورم، حمایت از واحدها و کسب و کارهای تولیدی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد. بانک تجارت به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ بورسی کشور همواره سعی داشته در راستای کمک به افزایش بهره‌وری و بهبود وضعیت تولید و اشتغال بهترین روش را متناسب با وضعیت هر دارایی برگزیند. 

بانک تجارت به عنوان بانکی پیشرو در تامین مالی زنجیره تولید، از سال ۱۳۹۸ با تاسیس یک شرکت تخصصی در حوزه مولدسازی دارایی‌ها اقدامات خود را به‌صورت مورد به مورد و مستمر پیگیری کرد که در نتیجه‌ آن طی دو سال گذشته تعداد ۵۵ واحد تولیدی به ارزش بالغ بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان مولدسازی و بازآفرینی شدند و این روند برای سال ۱۴۰۲ باجدیت بیشتری دنبال می‌شود.

 این بانک در دهه‌های قبل و در احداث و اجرای طرح‌هایی همچون پتروشیمی هنگام، بیدبلند و چه در طرح‌های جدیدی همچون پتروشیمی الماس ماهشهر، پتروشیمی هرمز و پتروشیمی اندیمشک، همواره همکاری‌های گسترده‌ای را با هلدینگ خلیج فارس داشته و دارد. علاوه بر این، بانک تجارت در صنایع تکمیلی و پایین‌دستی همچون پترول از جمله پتروشیمی گچساران، پتروشیمی ایلام، پتروشیمی لردگان و طرح‌های جدیدی همچون پتروآرمند، کریستال ملامین و ... تعامل و حضوری قدرتمند و تاثیرگذار دارد.

در بانک تجارت حتی در شرایطی که شرکت دچار مشکل می‌شود ابتدا مذاکراتی با مشتری صورت می‌پذیرد تا با راهکارهایی همچون بخشودگی جرایم، افزایش طول بازپرداخت اقساط و دیگر روش‌های ممکن تا جایی که قوانین و مقررات به بانک اجازه می‌دهد با مشتری همکاری شود. ولی زمانی که هیچ راهی برای دریافت مطالبات بانک باقی نمی‌ماند، بانک بنا به ضرورت و در جهت حفظ حقوق سهامداران و سپرده‌گذاران به سمت تملیک می‌رود.

بانک تجارت

در تشریح سیاست‌های بانک تجارت در مولدسازی دارایی‌ها آمده است که تنها یک هدف در این مسیر دنبال می‌شود و آن بهره‌وری و کارآمدی حداکثری از دارایی‌های تملیک شده و فروش و واگذاری آنها است تا ضمن تامین منافع سپرده‌گذاران و سهامداران، اهداف کلان اقتصادی که همانا اشتغال‌زایی و افزایش تولید کالای ایرانی است نیز برآورده شود.

اولویت بانک تجارت در سال‌های اخیر بر حمایت از تامین بخشی از زنجیره‌های تولید از جمله خودرو، لوازم خانگی، پتروشیمی قرار گرفته است.

به همین منظور، بانک تجارت به عنوان بانک برتر تولید و کارآفرینی، هزاران فقره تسهیلات حمایتی از ابتدای سال گذشته تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ به واحدهای تولیدی کشور پرداخت کرده است که از آن جمله می‌توان به ۶۶۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به گروه‌های فولادی اشاره کرد.

همچنین این بانک در بازه زمانی مذکور با ۶۰۷ هزار میلیارد ریال از شرکت‌های پتروشیمی، نفت و گاز در مسیر توسعه اقتصاد پایدار ملی حمایت‌های خود را در به‌کارگیری و فعال شدن طرح‌های این گروه به انجام رسانید.  پرداخت ۴۲۶ هزار میلیارد ریال به صنایع خودروسازی، ۷۷ هزار میلیارد ریال به صنایع دارویی و ۵۵ هزار میلیارد ریال برای صنایع غذایی تنها گوشه‌ای از اقدامات این بانک در تامین مالی و حمایت‌های اقتصادی از بنگاه‌های اقتصادی طی دوره مطروحه می‌باشد تا حامی بزرگ رشد تولید، اشتغالزایی و مهار تورم در کشور عزیزمان ایران باشد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد