گفتگوی خبری مدیر فروش شرکت پتروشیمی غدیر در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست

مهندس مجتبی رحمانی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت پتروشیمی غدیر به عنوان تولیدکننده محصول PVC با گرید ۶۵، سالانه بیش از ۱۲٠ هزار تن ظرفیت اسمی دارد که سال گذشته بیش از ۱۳۲ هزار تن تولید محصول داشته است.

گفتگوی خبری مدیر فروش شرکت پتروشیمی غدیر در هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست
صفحه اقتصاد -

وی با بیان اینکه اولویت فروش محصول با تأمین نیاز داخلی است، افزود: حدود ۹٠ درصد محصولات در داخل کشور و ۱٠درصد دیگر نیز به صورت صادرات به خارج از کشور، به فروش می رسد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی غدیر، مدیر فروش شرکت پتروشیمی غدیر ادامه داد: در سال جدید با توجه به اینکه کف عرضه بر اساس میزان تولید، تعیین شده، به سختی توانستیم سه هزار تن صادرات محصول داشته باشیم.

رحمانی بیان کرد: طبق پیگیری های صورت گرفته، سعی بر این است تا صادرات و ارائه محصول در بازار خارجی تسهیل یابد.

وی با بیان اینکه در صورت کاهش رقابت های کاذب داخلی، شرایط صادرات به کشورهای خاورمیانه فراهم می شود، گفت: از جمله چالش های مهم و اصلی در واحد فروش، می توان به تعیین کف عرضه بسیار زیاد، ممنوعیت صادرات و اعمال دخالت های نهادهای غیر ذینفع در روش های فروش های اعتباری و نقدی اشاره کرد.

مدیر فروش شرکت پتروشیمی غدیر بر تعیین نرخ محصولات مطابق نرخ جهانی تأکید کرد و گفت: صادرات باید آزاد و نرخ نیز واقعی تنظیم شود تا بتوان در بازار صادراتی حاضر شویم و در بازار داخلی تولیدکنندگان بتوانند محصول را با قیمت واقعی تهیه کنند.

وی اذعان داشت: یکی از دلایل وضعیت فعلی، اختلاف قیمت نرخ ارز واقعی با نرخ ارز معاملاتی است که در صورت حل شدن این موضوع، تولیدکننده با قیمت مناسب محصول را تهیه می کند و صادرات برای ما راحت تر می شود.

رحمانی در پایان با بیان اینکه صادرات با توسعه رابطه مستقیم دارد، تاکید کرد: هر چقدر میزان صادرات افزایش یابد، به همان اندازه، توسعه، رونق اقتصادی، اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور نیز افزایش می یابد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه