وضعیت آب و هوا اصفهان فردا سه شنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴٠۲

وضعیت آب و هوا استان اصفهان فردا سه شنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴٠۲ | اصفهانی ها بخوانند | وضعیت هوای اصفهان

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا استان اصفهان فردا سه شنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا استان اصفهان فردا سه شنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴٠۲ | اصفهانی ها بخوانند | وضعیت هوای اصفهان
صفحه اقتصاد -

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره وزش باد به نسبت شدید و شدید، گرد و خاک و کاهش دید از روز دوشنبه(امروز) تا اواخر روز چهارشنبه هفته جاری در استان، "هشدار زرد" صادر کرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان، روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بصورت وزش باد به نسبت شدید و شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش دید، وقوع تُندباد لحظه‌ای در مناطق شمال و شرق و فعال شدن کانون گرد و خاک در نیمه شرقی استان خبر داد.

فعالیت این سامانه و وزش باد شدید برای مناطق شمال شرق، شرق و مناطق مرکزی استان از جمله خور و بیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نایین، ورزنه، بادرود، اصفهان، شرق اصفهان، نجف‌آباد، مورچه خورت، مبارکه، زرین شهر و کبوترآباد پیش بینی شده است.

این وضعیت موجب خیزش گرد و خاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالارفتن عدد شاخص کیفیت هوا و احتمال وارد شدن خسارت به صنعت کشاورزی در مناطق شرق و شمال استان و احتمال بُروز اختلال در مسیر تردد به استان‌های سمنان، خراسان جنوبی و قم خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه به شهروندان بویژه گروه‌های حساس توصیه شده است تا از حضور در فضای باز اجتناب کنند و تمهیدات لازم را در راستای مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گرد و خاک، رعایت اصول بهداشتی برای کاهش اثرات ذرات گرد و خاک، استحکام سازه های موقت و احتیاط در ترددهای جاده‌ای را بعمل آورند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز امروز اعلام کرد: جوی به نسبت پایدار تا اواخر هفته بر روی استان حاکم خواهد بود و وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان بصورت صاف، گاهی وزش باد به نسبت شدید و در نیمه شرقی گاهی باد شدید همراه با گرد و خاک محلی پیش بینی می‌شود که در بعضی مواقع به کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق و تا حدی مناطق مرکزی مُنجر خواهد شد.

محمدرضا رفیعی افزود: دمای هوا در بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

رفیعی برای کلانشهر اصفهان در روز سه‌شنبه(فردا)، هوای صاف و گاهی وزش باد به نسبت شدید در نیمه شرقی، گاهی شدید و همراه با گرد و خاک محلی و برای روز چهارشنبه، هوای صاف و غبار محلی، گاهی وزش باد به نسبت شدید در نیمه شرقی و گاهی شدید همراه با گرد و خاک محلی پیش بینی کرد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد