برنامه ای که بازنشستگان چشم انتظارش بودند | از این تاریخ مستمری بازنشستگان ۲۰ درصد اضافه می شود + بخشنامه ترمیم حقوق بیمه تامین اجتماعی

برای این قشر از بازنشستگان ۲۰ درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده است.

برنامه ای که بازنشستگان چشم انتظارش بودند | از این تاریخ مستمری بازنشستگان ۲۰ درصد اضافه می شود + بخشنامه ترمیم حقوق بیمه تامین اجتماعی
صفحه اقتصاد -

همسان سازی بازنشستگان اقدام مثبتی بود که در جهت رفاه حال این بخش از جامعه همسان سازی می‌تواند نشاط و امیدآفرینی را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد.

بعد از گذشت چندماه از تصویب این طرح برای بازنشستگان نیز حاجی بابایی در گفت‌وگویی قول پیگیری ویژه و عملیاتی‌سازی آن را داد. حالا بعد از گذشت یک ماه از آخرین وعده، مخاطبان نسبت به اجرایی نشدن طرح معترض بوده اند. سازمان تأمین‌اجتماعی به بازنشستگان کارگری و بیمه شدگان خود هشدار داد.

از این تاریخ مستمری بازنشستگان ۲۰ درصد اضافه می شود

علی‌رغم تصویب افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توسط مجلس شورای اسلامی برای سال ۱۴۰۲ با گذشت ۶ ماه از سال مستمری مددجویان تنها ۲۰ درصد افزایش یافته است و ۲۰ درصدی باقی‌مانده همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد.

در اواخر سال گذشته مجلس شورای اسلامی با افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان دو نهاد حمایتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی) کشور موافقت و آن را در بودجه سنواتی (سال ۱۴۰۲) به تصویب رساند.

سید مرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در تاریخ ۲۳ اسفندماه سال ۱۴۰۱ در نشست خبری خود با رسانه‌ها از افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد برای سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: افزایش ۴۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت حمایت برای سال ۱۴۰۲ با تصویب مجلس شورای اسلامی عملیاتی می‌شود.

علی محمد قادری؛ رئیس سازمان بهزیستی کشور در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز درباره افزایش مستمری مددجویان این نهاد اظهار کرد: هر ساله مستمری مددجویان با پیشنهاد دولت و تصویب در مجلس شورای اسلامی افزایش می‌یابد که امسال نیز مستمری جامعه مخاطب بهزیستی ۴۰ درصد براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است که بعد از تصویب هیئت دولت و اطلاع به سازمان بهزیستی اجرا خواهد شد.

افزایش حقوق به بازنشستگان تامین اجتماعی رسید؟

بازنشستگان تامین اجتماعی نقش مهمی در جامعه دارند و به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند.سازمان تأمین اجتماعی در ایران مسئول پرداخت و مدیریت بیمه‌ و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، است. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس فرمولی تعیین می‌شود که عواملی مانند سابقه کار، حقوق ماهیانه، سن بازنشستگی و سقف پرداختی در نظر گرفته می‌شوند.

با توجه به فعالیت زیادی از افراد در شرکت های خصوصی حقوق و بیمه بازنشستگان تامین اجتماعی از پر چالش ترین مباحث دولت هاست. در ادامه به آخرین خبر از بازنشستگان تامین اجتماعی می پردازیم.سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: پرداخت ۲۵درصد مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در سال جاری و همزمان با افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده و در عمل متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل صورت گرفته و از ابتدای سال جاری به تمام مشمولان در حال پرداخت است.

اصلاحیه بخشنامه نحوه تأثیر ترمیم حقوق کارکنان سازمان تأمین اجتماعی در سایر مؤلفه‌های پرداخت (بخشنامه شماره ۱۲۲۳/۱۴۰۲/۲۱۰۰ مورخ ۲۲/۰۶/۱۴۰۲ سازمان تأمین اجتماعی) منتشر شد./مکتوب نامه

بخشنامه ترمیم حقوق بیمه تامین اجتماعی

بخشنامه سازمان تامین اجتماعی :مبنی بر موافقت مدیر عامل این سازمان با تاثیر #ترمیم_حقوق (بعنوان پرداخت مستمر) در محاسبه پاداش پایان خدمت، سایر اقلام پرداختی و همچنین تاثیر در محاسبه فوق العاده های ویژه، بدی آب و هوا و مناطق کمتر توسعه یافته و احتساب در محاسبه تمامی پرداختهای کارکنان آن سازمان که مبتنی بر اقلام حقوق و فوق العاده های مستمر (نظیر اضافه کار، مزایای انگیزشی، پاداش خدمات برجسته و سایر پرداختها) است.

متن این بخشنامه بدین شرح است:

با استناد به رأی دادنامه شماره ۱۹۹۱۲۶ مورخ ۲۹/۰۱/۱۴۰۲ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال دستورالعمل اجرایی قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری مبنی بر افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت، موضوع بخشنامه شماره ۶۲۶۰۳ مورخ ۲۲/۰۸/۱۴۰۱ سازمان اداری و استخدامی کشور و با توجه به تصویب‌نامه های شماره ۷۷۳۸۲/ت۶۱۵۸۴هـ مورخ ۴/۵/۱۴۰۲ و شماره ۹۶۵۲۶/ت۶۱۶۶۹هـ مورخ ۱/۰۶/۱۴۰۲ هیئت محترم وزیران در خصوص اصلاح تصویب‌نامه شماره ۳۶۰۷/ت۶۱۱۲۴هـ مورخ ۱۵/۱/۱۴۰۲ موضوع ضریب حقوق سال ۱۴۰۲ کارمندان و بازنشستگان و نامه شماره ۴۱۵۱/۱۴۰۲/۷۱۰۰۰ مورخ ۱۹/۰۶/۱۴۰۲ اداره کل امور حقوقی و قوانین سازمان، «ترمیم حقوق» پرداخت مستمر تلقی گردیده و در محاسبه پاداش پایان خدمت و سایر اقلام پرداختی تأثیرگذار می‌باشد. مقتضی است با توجه به موافقت مدیر عامل محترم با پیشنهاد شماره ۱۳۱۷/۱۴۰۲/۲۰۰۰ مورخ ۲۲/۶/۱۴۰۲ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی، نسبت به تأثیر و اعمال «ترمیم حقوق» موضوع بخشنامه شماره ۱۰۱۷۵/۱۴۰۱/۱۰۰۰ مورخ ۱۵/۹/۱۴۰۱، در محاسبه اقلام حقوقی مندرج در احکام کارگزینی کارکنان و سایر پرداخت ها از تاریخ ۱/۷/۱۴۰۱ به شرح ذیل و با رعایت سقف خالص پرداختی مقر در بند (ج) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اقدام گردد:

احتساب در محاسبه رتبه، فوق‌العاده‌های ویژه، بدی آب و هوا و مناطق کمتر توسعه یافته، محل خدمت احتساب در محاسبه تمامی پرداخت‌های مبتنی بر اقلام حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مندرج در احکام کارگزینی (نظیر اضافه کار، مزایای انگیزشی، پاداش خدمات برجسته و…)

پیرو نشست تعدادی از روسای کانون‌های بازنشستگی استان‌های مختلف کشور با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مهلت ثبت‌نام در طرح اختیاری «جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان» تا پایان روز جمعه ۳۱ شهریور ماه تمدید شد.

بازنشستگان و وظیفه‌بگیران متقاضی استفاده از این طرح بیمه‌ای می‌توانند تا مهلت تعیین‌شده به بخش «خدمات بیمه‌ای» سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی https://eservices.cspf.ir/govsso/sb-supplementary-health-insurance مراجعه و نسبت به ثبت‌نام جدید یا اضافه کردن افراد تحت تکفل خود اقدام کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برلزوم رایگان کردن خدمات‌شهری برای معلولین، جانبازان و بازنشستگان تأکید کرد.

احمدرضا دالوند در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی به اقدامات استان در این حوزه اشاره و با بیان اینکه لرستان در حمایت از افراد دارای معلولیت (مناسب سازی ابنیه و معابر) از استان‌های پیشرو در کشور به حساب می‌آید، اظهار کرد: برای حفظ و ارتقاء این جایگاه باید بیشتر تلاش کنیم و با برنامه‌ریزی مناسب گام‌های اساسی‌تری برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه معلولین، جانبازان و بازنشستگان عضوی از جامعه هستند، بر لزوم فراهم کردن امکانات رفاهی و خدمات‌دهی اجتماعی تاکید کرد و افزود: تمامی دستگاه‌ها باید در این موضوع پیش قدم باشند و نسبت به مناسب‌سازی ابنیه و معابر اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس از مانده اعتبارات خود برای مرتفع کردن مشکلات مدارس استثنایی اقدام کنند، همچنین در سال آتی برای این موضوع اعتباراتی در نظر گرفته خواهد شد.

دالوند در ادامه با تأکید بر اینکه خدمات شهری برای معلولین، جانبازان و بازنشستگان باید رایگان شود، گفت: یکی از موضوعات مهم مناسب سازی مربوط به حوزه شهری و معابر عمومی است که شهرداران با همکاری لازم باید در مرتفع کردن مسیرهایی که معلولین در تردد شهری با مشکل مواجه هستند، اقدام کنند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد