بازار سکه و طلا در هفته گذشته چگونه گذشت؟ | قطعات کوچکتر سکه ارزان شد یا گران؟

در این خبر به توضیحاتی درباره وضعیت بازار سکه و طلا در هفته گذشته پرداخته شده است.

بازار سکه و طلا در هفته گذشته چگونه گذشت؟ | قطعات کوچکتر سکه ارزان شد یا گران؟
صفحه اقتصاد -

علیرغم کاهش ٢٠ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی، در بازار داخل تنها قیمت قطعات کوچک‌تر سکه همچون نیم و ربع سکه در مجموع هفته‌ای که گذشت، کاهشی شده و قیمت سکه‌های یک گرمی تغییر چندانی نداشته است.

نادر بذرافشان- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران- در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت در مجموع ٢٠ دلار کاهش اونس جهانی طلا را در بازارهای جهانی شاهد بودیم و در حال حاضر ١٩٩۴ دلار را به‌عنوان آخرین نرخ اونس در بازار ثبت کرده است.

وی افزود: در بازار داخل اما نوسان نرخ ارز سبب شد، کاهش نرخ طلا در بازارهای جهانی بر قیمت سکه و طلا بر بازار داخل تاثیری چندانی نگذارد و روند قیمت طلا و سکه‌های تمام را نسبت به ابتدای هفته، صعودی ثبت کند؛ اما قطعات کوچکتر سکه همچون نیم سکه و ربع سکه در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته کاهشی رقم خورده‌اند.  

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار براساس آخرین معاملات انجام شده در بازار روز 26 مرداد ماه گفت: همانطور که اشاره شد، در بازار داخل در مجموع روند صعودی قیمت‌ها برای سکه و طلا ثبت شده است، ربع سکه و نیم سکه ارزان‌تر شده و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی تغییری نکرده است. براساس آخرین معاملات روز گذشته، هر قطعه‌ سکه تمام طرح جدید با افزایش ٢٠٠ هزار تومانی به ٢٧ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان رسیده و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ٣٠٠ هزار تومان رشد قیمت به ٢۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان رسیده است.  

بذرافشان ادامه داد: اما نیم سکه و ربع سکه هریک نسبت به ابتدای هفته ١٠٠ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و به ترتیب نیم سکه ١۴ میلیون و ٩۵٠ هزار تومان و ربع سکه ٩ میلیون و ٩۵٠ هزار تومان در پایان هفته، قیمت داشته‌اند. سکه‌های یک گرمی نیز اما تغییر چندانی در این هفته نداشته و در پایان هفته شش میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

وی در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: در حال حاضر هر قطعه سکه  پنج میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دارای حباب است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با علت این موضوع (کاهش قطعات کوچکتر و افزایش طلا و سکه تمام)، اظهار کرد: بازار همچنان آرام، به‌دور از التهاب  و در یک رکود خاص به‌سر می‌برد. تقاضا همچنان در بازار کاهشی است و خبری از تقاضا و رونق در بازار به‌ویژه در صنعت تولیدی دیده نمی‌شود. این هفته تقاضا برای قطعات کوچکتر کمتر نیز بود؛ فلذا تاثیر نوسان افزایشی نرخ ارز بر طلا و سکه‌های تمام تأثیر بیشتری داشت و سبب افزایش قیمت‌ها شد.  

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد