آخرین وضعیت آب و هوا هرمزگان امروز | پیش بینی آب و هوا هرمزگان فردا ۹ تیر ۱۴۰۲

در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین وضعیت آب و هوا هرمزگان امروز و پیش بینی آب و هوا هرمزگان فردا 9 تیر 1402 پرداخته شده است.

آخرین وضعیت آب و هوا هرمزگان امروز  | پیش بینی آب و هوا هرمزگان فردا 9 تیر 1402
صفحه اقتصاد -

مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار سطح نارنجی هواشناسی و سطح زرد دریایی صادر کرد.

مهرداد حسن زاده گفت: خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر تداوم بارش‌های همرفتی قابل ملاحظه در ارتفاعات استان است که از روز یک‌شنبه هشتم مردادماه تا شب سه شنبه دهم ماه جاری ادامه خواهد داشت‌.

وی ادامه داد: با فعالیت این سامانه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان رگبار باران و رعد و برق و گاهی تگرگ، تندباد لحظه‌ای همراه با گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه منطقه اثر این سامانه، بشاگرد، حاجی‌آباد، بستک، رودان، میناب و ارتفاعات مرکزی و غربی است، خاطرنشان کرد: آبگرفتگی موقت معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی با تاکید بر ارتفاعات شرقی و شمالی از مخاطرات این سامانه است و توصیه می‌شود در ایام فوق‌الذکر از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع پرهیز شود و استحکام سازه‌های سبک و کارهای پیشگیرانه برای خسارت به محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه وضعیت دریایی استان نیز در سطح زرد ارزیابی شده است، عنوان کرد: اثر آن تداوم وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا از شنبه هفتم مردادماه تا بعدازظهر یک شنبه هشتم مرداد ماه خواهد بود.

مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: منطقه اثر این سامانه غرب دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز است و در پی آن اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، نیمه سنگین، کشتی‌های تجاری، تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: اجتناب از فعالیت‌های تفریحی و شنا در جاسک، لارک، هرمز، قشم، بندرعباس، هنگام و سیریک و پیش‌بینی تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری در بنادر مرکزی و شرقی استان و کشتی‌های تجاری ضروری است‌.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد