مدیریت ریسک صحیح بیمه تجارتنو با گواهی نامه ایزو ۳۱۰۰۰
صفحه اقتصاد-مدیر ریسک و اکچوئری بیمه تجارتنو اشاره داشت اخذ گواهی نامه ایزو ۳۱۰۰۰ توسط بیمه تجارتنو مهر تایید بر شایستگی های لازم سازمان جهت ایجاد و حفاظت
صفحه اقتصاد -مدیر ریسک و اکچوئری بیمه تجارتنو اشاره داشت اخذ گواهی نامه ایزو 31000 توسط بیمه تجارتنو مهر تایید بر شایستگی های لازم سازمان جهت ایجاد و حفاظت از ارزشها ، دستیابی به اهداف استراتژیک و توانایی تصمیم گیری آگاهانه، است.
سلیمانی گفت سازمانها در هر صنعت و در هر مکانی که فعالیت میکنند دائماً در معرض ریسک هستند و مدیریت این ریسکها بر اساس اصول، چهارچوب و فرآیند مشخص شده در ISO 31000 ، سطحی از اطمینان را فراهم میکند که سازمان در محیطی با تغییرات دائمی، میتواند موفق و پویا عمل کند.
مدیر ریسک و اکچوئری بیمه تجارت نو اظهار کردایزو ۳۱۰۰۰ به عنوان بهترین راهنما برای شناسایی فرصتها، تهدیدها و خطرات در روند اجرایی کار عمل میکند و موجب می شود سازمان، خود را در برابر خطرات احتمالی حفاظت کرده و به تقویت و دستیابی به اهداف استراتژیک خود، با ایجاد یک سیستم مبتنی بر ریسک کمک کند .
وی بیان داشت مدیریت ریسک بر اساس استاندارد ایزو 31000 دربردارندهی روشهای سیستماتیک و منطقی برای مواردی چون شناسایی، تحلیل ، ارزشیابی و مواجهه با ریسک مربوط به هر فعالیت ، فرآیند ، عملکرد یا محصول ، پایش و مرور ریسکها، برقراری ارتباط و مشاوره در سرتاسر فرآیند و گزارش دادن و ثبت کردن نتایج به صورت مناسب است.
سلیمانی تاکید داشت اگرچه استاندارد 31000 نوعی خط مشی کلی و عمومی در مدیریت ریسک ارائه میکند ولی هدف آن یکسان سازی مدیریت ریسک در همه سازمانها نیست و طراحی و پیاده سازی برنامههای مدیریت ریسک و چهارچوب های آن باید بر اساس نیازها و شرایط ویژه هر سازمان و اهداف و مقاصد آن ، مدنظر باشد و درادامه گفت این استاندارد در واقع برای کمک به سازمانها، شرکتها و دولتها به منظور تهیه برنامههای مدیریت ریسک متناسب با شرایط خودشان طراحی شده است و سازمان جهانی استاندارد توصیه کرده است که سازمانها و جوامع باید تلاش نمایند تا این دستور العملها را به صورت بخشی از سیستم مدیریتی خود مورد استفاده قرار دهندو در تهیه سیستم مدیریت ریسک خود همت گمارند، چرا که این شرایط به سازمانها کمک میکند تا بتوانند در شرایط پرریسک، برنامه ریزی بهتری داشته و در صورت بروز حوادث به صورت بهتری نسبت به آنها واکنش نشان داده شده و در زمان کوتاه تری بتواند خود را ترمیم نمایند.
وی در پایان اشاره داشترویکرد مدیریت ریسک بر اساس دستورالعمل های ISO 31000 و اخذ گواهینامه مربوطه به وضوح نشان می دهد که سازمان متعهد به مدیریت ریسکها در هر بخش از فعالیت خود است و این امر اعتماد عمومی را در بین مشتریان و سایر ذینفعان افزایش می دهد، زیرا توانایی سازمان را در مواجه با تهدیدهای خارجی، بهبود نقاط ضعف داخلی، بهرهمندی از فرصت ها و نقاط قوت را نشان می دهد و بر اینکه فرآیند مدیریت ریسک بر اساس استانداردهای بین المللی باعث افزایش اعتبار یک سازمان و ایجاد یک مزیت رقابتی میشود، تاکید نمود.
نظر شما