در گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد بررسی شد

 کارنامه موفق بانک صادرات ایران در حوزه تسهیلات و فناوری

بررسی کارنامه موفق وبصادر در حوزه فناوری حاکیست که چکنو در همین مدت زمان کوتاه از رونمایی تا اجرایی شدن توانسته جایگاه خود را در میان فعالان اقتصادی و

 کارنامه موفق بانک صادرات ایران در حوزه تسهیلات و فناوری
صفحه اقتصاد - بانک صادرات ایران که در سال‌های اخیر در میان بانک‌های سودآور کشور قرار داشته و در مقایسه با بانک‌های زیان‌ده کشور توانسته عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد، برنامه‌های خود را در سال ۱۴۰۲ بر مبنای حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل در ارائه خدمات مبتنی بر چک‌امن دیجیتال و همچنین پرداخت وام‌های حمایتی در حوزه ودیعه مسکن فرزند سوم و قانونی جوانی جمعیت قرار داده است.
به گزارش صفحه اقتصاد، بانک صادرات ایران پس از کسب کارنامه موفق در سال گذشته، ارائه خدمات و مشتری‌مداری خود را در سال جدید با حذف چک کاغذی و اجرای برنامه کاربردی «چکنو» و همچنین پرداخت وام‌های حمایتی خصوصا در زمینه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری را با تلاشی بیش از گذشته آغاز کرده که همچنان با قوت و جدیت ادامه دارد. برنامه‌های فناورمحور و حمایتی بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۲ بر مبنای حمایت از تولیدکنندگان و همچنین پرداخت وام به اقشار کم‌درآمد خصوصا در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت و خانواده قرار گرفته است.
بانک صادرات بانک صادرات
این بانک که همواره به عنوان بازوی حمایتی سیاست‌های دولت در عمل به برنامه‌های حمایتی از تولیدات، صادرات و کاهش اثرات تورمی در جامعه عمل می‌کند، اقدامات خود را در سال ۱۴۰۲ با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار رشد تولید برای مهار تورم، برنامه ریزی کرده است.
کارنامه موفق عملکردی بانک صادرات ایران که در سال گذشته رشد ۶ درصدی را در میان دیگر بانک‌های بازار سرمایه ایران کسب کرد، معادل 414 هزار و 375 درآمد داشته است. بیشترین درآمد متعلق به درآمد تسهیلاتی با رقم 326 هزار و 966 میلیارد ریال ، درآمد از محل اوراق بدهی 11هزار میلیارد ریال، درآمد سرمایه گذاری 27 هزار و 146 میلیارد ریال و درآمد از محل کارمزد 49 هزار و 189 میلیارد ریال بود.
بانک صادرات ایران که در سال گذشته 97هزار و 317 فقره وام به ارزش بیش از 39 هزار میلیارد ریال و از ابتدای سال جاری 226 فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در قالب قانون جوانی جمعیت، پرداخت کرده است. علاوه بر این، بیش از 256 فقره وام ودیعه مسکن به ارزش 510 میلیارد ریال به خانواده‌های واجد شرایط در سال ۱۴۰۱ پرداخت کرد و برای امسال نیز پرداخت وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن به خانوارهای فاقد مسکن دارای فرزند سوم را با جدیت اجرا می‌کند. اعطای تسهیلات در جهت اشتغال‌زایی مددجویان بانک صادرات ایران در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، حمایت از اشتغال و کارآفرینی را با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه مشاغل خانگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و بنیاد برکت را در سال ۱۴۰۲ با جدیتی بیش از گذشته در دستور کار خود قرار داده است.
در همین راستا، از ابتدای سال جاری تاکنون 225 فقره وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی کمیته امداد امام خمینی(ره)، 82 فقره وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی سازمان بهزیستی و 188 فقره وام مشاغل خانگی بنیاد برکت پرداخت شده است. علاوه بر این، از ابتدای سال جاری به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و خانواده‌های فاقد مسکن دارای فرزند سوم، 74 فقره وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن پرداخت کرده است. با نگاهی به کارنامه فعالیت بانک صادرات در سال گذشته متوجه می‌شویم که مهمترین بخش از درآمد بانک ، بعد از تسهیلات دهی، درآمد از محل کارمزد بوده که نشان از بسترسازی مناسب در حوزه دیجیتال دارد.
کارنامه موفق وبصادر در حوزه دیجیتال بانک‌ صادرات در حوزه بانکداری دیجیتالی و پرداخت الکترونیکی در بازار ایران از عملکرد خوبی برخوردار است. وبصادر، با تمرکز بر بانکداری نوین توانست در سال گذشته درآمدزایی مناسبی را در حوزه‌های مختلف به عنوان یک بانک حرفه‌ای کسب کند که بر این اساس، در اسفند 1401 درآمد کارمزدی بانک به 57 هزار میلیارد ریال رسید که نشان از بستر سازی مناسب بانک در حوزه‌های دیجیتالی و بانکداری دیجیتالی است.
سهم پرداخت الکترونیک سپهر در تراکنش های ابزارهای اینترنتی شاپرک و کارتخوان شاپرک نیز قابل توجه بوده که نشان از رشد و توسعه این بانک در حوزه پرداخت الکترونیکی دارد. بانک صادرات چهارمین بانک ایران در داشتن بالاترین سهم تعدادی و مبلغی در شبکه پرداخت ایران در سال گذشته بوده است.

بررسی کارنامه موفق وبصادر در حوزه فناوری حاکیست که چکنو در همین مدت زمان کوتاه از رونمایی تا اجرایی شدن توانسته جایگاه خود را در میان فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان باز کند. در همین راستا، از ابتدای سال ۱۴۰۲ حدود ۱۷۵ هزار و ۸۰۰ برگ چکنو تا ۲۸ اردیبهشت صادر شده است. از این میزان تعداد ۳۲ هزار و ۱۸۸ برگ پاس شده که رقم معاملات انجام گرفته با استفاده از چکنو، بیش از هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال می‌باشد.

بانک صادرات ایران همواره در تلاش بوده است تا از مسیر فناوری و تامین مالی نیازهای فعالان عرصه تولید برای کمک به توسعه اقتصادی، نیازها را شناسایی و به عنوان اولین‌ها در ارائه طرح‌ها در جهت کسب سهم بیشتری از بازار نقشی اساسی را ایفا نماید.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد