رئیس مرکز نوآوری پست مطرح کرد؛
طراحی معماری پلتفرم پست بر اساس زنجیره ارزش
محمد رضا قادری در نشست هم اندیشی فناوری های نوین پستی بر طراحی معماری پلتفرم پست بر اساس زنجیره ارزش خدمات تاکید کرد.
محمد رضا قادری در نشست هم اندیشی فناوری های نوین پستی بر طراحی معماری پلتفرم پست بر اساس زنجیره ارزش خدمات تاکید کرد.
به گزارش صفحه اقتصاد به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ نشست هم اندیشی فناوری های نوین پستی صبح امروز با حضور محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره، محمد احمدی معاون فنی و بازرگانی ، حسین غضنفری سرپرست معاونت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت شبکه و هوشمند سازی، حمیدرضا امینی راد مشاور مدیرعامل، جمعی ازمدیران شبکه پستی، روسای پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد و شتابدهندهها به صورت فیزیکی و حضوری برگزار شد.
عضو هیئت مدیره و رئیس مرکز نوآوری پست با تشریح جایگاه پست در دنیای امروز و اقتصاد دیجیتال، به بررسی زمینه های همکاری و نوآوری در شبکه پست کشور پرداخت.
محمدرضا قادری با بیان اینکه با توسعه فناوری اطلاعات نامه جایگاه اصلی خود را از دست داد و اکنون حالت نوستالژی پیدا کرده است، افزود: «این تصور وجود داشت که به واسطه دیجیتالی شدن پست در حال حذف است.»
این عضو هیئت مدیره پست با بیان اینکه توسعه تجارت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی جهشی بزرگ در فعالیت های پست از لحاظ گستردگی طیف کالاهایی که باید جابجا بشودو گستردگی مشتریان و خدمات به وجود آورد، «پست» را پر کننده شکاف بین دنیای مجازی و دنیای فیزیکی برشمرد و افزود: «شرکت های پست دنیا از سال 2012 رسما اعلام کردند کار اصلی ما نامه رسانی نیست، ما سکوی تجارت الکترونیک هستیم و باعث می شویم هر گیرنده و فرستنده، هر خریدار و فروشنده در هر جای دنیا بتوانند با کمک شبکه گسترده پست مراودات خرید و فروش خود را غیر حضوری انجام دهند.»
وی ادامه داد: «مبنای طرح تحول دیجیتال شرکت پست برهمین اساس تعریف شده است که چگونه با قابلیت هایی که در دنیای دیجیتال دنیا و فن آوری اطلاعات وجود دارد می توانیم چالش های پیش رو را حل کنیم.»
قادری در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی کسب و کارهای پلتفرمی عنوان کرد: «شرکت ملی پست باید بصورت یک پلتفرم فعالیت کند، پلتفرمی که معماری آن براساس زنجیره ارزش طراحی و دارای حدود نه یا ده ماژول اصلی است که این تعداد حدود 100 زیرسرویس دارد. »
رئیس مرکز نوآوری پست گفت: «در دنیای دیجیتال هر گونه توسعه باید مبتنی بر فناوری و نوآوری باشد، برای چنین کاری، شرکت ملی پست این سیاست را اقتضا می کند که تمرکز خود را برای ارتقای زیرساخت های اساسی و اصلی مثل مراکز مبادله و ستون فقرات خدمات پستی که بحث رهسپاری هست و همچنین شبکه قبول بسیار گسترده بگذارد.»
وی در همین راستا خواستار فعال کردن شعب مرکز نوآوری پست و مشارکت و تعامل بیشتر به اکوسیستم سازی پست شد و افزود: «بزرگ تر کردن این اکوسیستم، رشد اقتصادی، رشد اشتغال و توسعه دانش و فناوری را در بردارد.»
در پایان مدیران مراکز رشد وشتابدهنده و سایر حاضرین در این همایش به ارائه پیشنهادها ونظرات خود پراختند و محمدرضا قادری پاسخگوی ابهامات وسوالات مربوطه شد.
نظر شما