صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

مشخصات فنی کادیلا + زمان عرضه و مشخصات داخلی تندر ۹۰ ایرانی

خودروی مشترک خودروسازی سایپا و پارس خودرو بر اساس تندر 90 در حال ساخت می باشد و به احتمال زیاد پایان سال 1402 عرضه خواهد شد. مشخصات فنی کادیلا زمان عرضه

مشخصات فنی کادیلا + زمان عرضه و مشخصات داخلی تندر 90 ایرانی

صفحه اقتصاد - بر اساس گزارشات و همانگونه که می دانید بعد از اینکه آمریکا صنعت خودرو را تحریم کرد، خودروسازی رنو که یکی از شرکت‌های خارجی است با ایران قطع همکاری کرد. بر همین اساس موجب توقف تولید بیشتر خودروها از جمله تندر 90 شد. اکنون شرکت خودروسازی سایپا با همکاری پارس خودرو تصمیم دارند که خودرو تندر 90 ایرانی را با نام کادیلا به بازار عرضه کنند. شباهت اسم این خودرو به کادیلاک محبوب حاشیه ایجاد کرده است.
خودروی مشترک خودروسازی سایپا و پارس خودرو بر اساس تندر 90 در حال ساخت می باشد و به احتمال زیاد پایان سال 1402 عرضه خواهد شد. این خودرو به نام کادیلا نام‌گذاری شده است، همچنین گفتنی است که بیشتر با نام P90 شناخته شده بود.
شباهت اسمی خودروی ایرانی با شرکت معروف خودروسازی آمریکایی (کادیلاک)، بحث های فراوانی برای سایپا کادیلا ایجاد کرده است.
بر اساس گزارشات خودرو کادیلاک هنوز به صورت رسمی از طرف شرکت سازنده معرفی نشده است، بنابراین اطلاعات کاملی موجود نیست. در این مطلب به توضیحاتی که تا کنون از سایپا P90 منتشر شده است پرداخته ایم.

مشخصات فنی کادیلا

بر اساس خبرها، مقرر شده بود تندر 90 ایرانی با پیشرانه شاهین یا M15T به بازار عرضه شود اما اطلاعات جدید، نشان بیانگر این می باشد که موتور ME16 که تولید شرکت مگاموتور می باشد، روی این خودرو استفاده خواهد شد که شباهت های فراوانی به پیشرانه TU5 پلاس دارد. اما در برخی قطعات تفاوت‌هایی وجود دارد که موجب تمایز میان این دو می‌شود.
بر اساس بررسی ها، تکنولوژی این پیشرانه از تکنولوژی پیشرانه شاهین بالاتر است. یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر و 16 سوپاپ که توانایی تولید حداکثر 110 اسب‌بخار قدرت و 147 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.
استفاده از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) یکی از نکات مثبت پیشرانه ME16، است که موجب می شود که میل‌‌بادامک، با توجه به شرایط رانندگی آوانس یا ریتارد شود.

گیربکس این خودرو، احتمال دارد که همان گیربکس 5 سرعته‌ای است که روی شاهین قرار گرفته است.

به گفته ی تیموری مدیرعامل شرکت سایپا، در بهمن ماه امسال خط تولید خودروی کادیلا در بهمن ماه افتتاح خواهد شد. و خط تولید پیشرانه ME16 این خودرو، توسط تولید کننده آن (مگاموتور) در حال راه‌اندازی می باشد و اولین نمونه‌های تولید آن بررسی و تست شده است.

مشخصات ظاهری کادیلا

شرکت سایپا تاکنون هیچ تصویری از نسخه تولید اولیه این خودرو منتشر نکرده است و هیچ عکسی به بیرون بروز نکرده است. اما بر اسای پوسترهای پخش شده، ظاهر این خودرو بسیار جذاب‌تر از تندر90 قبلی است که جای بسی امیدواری است.

در این طرح تندر 90 جدید طرح سپر و چراغ‌های جلو و عقب به کلی تغییر کرده است و شکل کاملا اسپرت به خود گرفته است.

اگر در ظاهر این سدان ایرانی دقت کنیم، مشاهده می کنیم که قسمت جلویی آن به دنا و دنا پلاس شباهت دارد.

مشخصات داخلی تندر 90 ایرانی

با توجه به اطلاع‌رسانی‌ها و خبرها، بخش کابین تندر90 ایرانی شباهت زیادی با کابین رنو ساندرو دارد و تفاوت آن با کابین ساندرو، به چند مورد مثل طرح متفاوت پشت آمپر خلاصه می شود.

هیچ پوستری از قسمت کابین کادیلا منتشر نشده است و به همین علت نمی‌شود به جزئیات بیشتری در این خصوص پرداخت.

طراحی ظاهری این خودرو نسبت به تندر90 فرانسوی زیباتر است. به جهت اینکه خودروی تندر 90 فرانسوی ظاهر زیبایی ندارد.

اگر مقداری تغییر در قسمت داخل کابین صورت گیرد، فرصت مناسبی است که جز خودروی پرفروش بازار داخلی قرار گیرد.

در بخش پیشرانه این خودرو در مقایسه با تندر 90 با موتور K4M که توانایی تولید حداکثر 105 اسب‌بخار و 140 نیوتن‌متر گشتاور را دارد، از پیشرفت بسیاری برخوردار می باشد.

بر اساس گفته ی بسیاری از افراد، پیشرانه K4M نصب شده روی خودروی فرانسوی خیلی بادوام‌تر و کم استهلاک‌تر از سایر پیشرانه‌های خودرو‌های ایرانی می باشد.

امیدواریم با همکاری‌ شرکت پارس خودرو و سایپا با قطعه سازان داخلی، خودرو تندر 90 داخلی تا پایان سال آینده به تولید انبوهی برسد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان