یادداشتی از حمیدرضا حاجی اشرفی

آقای وزیر، مشعل نهضت ملی کارآفرینی مولد را در آغاز قانون برنامه هفتم توسعه روشن کنید

آقای وزیر؛ اجداد و پدران، مادران ما ایرانی ها ضرب المثل های پرمغز و مفهوم را بسیار گفته اند، منجمله ضرب مثل معروف : همه چیز را همگان دانند

آقای وزیر، مشعل نهضت ملی کارآفرینی مولد را در آغاز قانون برنامه هفتم توسعه روشن کنید

آقای وزیر؛ اجداد و پدران، مادران ما ایرانی ها ضرب المثل های پرمغز و مفهوم را بسیار گفته اند، منجمله ضرب مثل معروف : همه چیز را همگان دانند
آقای وزیر ؛ چندی پیش ، با یکی از مدیران بخش دولتی در یکی از همین تالارهای گفتگو مجازی ، بحثی حرفه ای داشتیم . ایشان بر روال سنت نادرست در سازمان بورکراسی کشورمان که برخی از اشخاص وقت کسب پست های مدیر و یا کارشناس ، توهم قدرت و تخیل من و ما بیشتر می دانیم القا می شود ، نمیخواست بپذیرد که کارشناسان بخش خصوصی نیز از نظر دانش و تجربه دست کمی از آنها ندارند ! و مرتبا بر نظر غیر واقعگرایانه خویش اصرار می کرد!!
مالا و مجبوری به ایشان عرض نمودم : آن سیر تحصیلی ، منابع آموزشی ، اساتید مدرس ، تجربیات شغلی و اجتماعی که کسب نموده ای را دیگران هم طی کرده اند ، چه بسا بهتر از شما !! فرق ها فقط در تفاوت محل مکان آموزش و اختلاف سنی و اسامی اساتید ،نوع استخدام و شیوه زندگی باهم دارد و لاغیر ! وگرنه مدیر یک بخش اقتصادی بودن شما ، دلیل بر بیشتر دانستن و ارجح تر بودن نظراتت ،نسبت به کارشناسان آزاد و بخش های تعاونی و خصوصی کشور نیست !!!!!

آقای وزیر ؛ به شما در رسانه ها برخی هموطنانتان انتقاد می کنند که پیش از رسیدن به صدارت ، نظریات بدیع در مورد اشتغالزایی ، کارآفرینی و رشد جهشی اقتصاد ملی ، داد سخن داده اید و … لذا اینک به شما و همکارانتان در حوزه اقتصادی نقدهایی وارد می کنند!!

آقای وزیر ؛ جنس نوشته بنده خطاب به شما از جنس نوع نقد آن هموطنان نیست و قدری متفاوت است.
زیرا بر این باورم که هر ایرانی که عاشق وطن و رشد ، پیشرفت و اعتلای همه جانبه هموطنان عزیزمان و کشورمان است ، بر اساس مفاد اصول قانون اساسی و منش فرهنگی سترگ ایرانی ، حق اظهار نظر کارشناسی و خیرخواهانه در راستای توسعه منافع کشورمان را دارد ، خواه می خواهد مسئول دولتی باشد ،خواه شهروند عادی باشد!!! طبیعی ست که همه انسانها حتی کسانی که در کارگروههای دانشگاهی به ارائه نظریه ، طرح و پروژه می پردازند هم اشتباه کنند ! این دلیلی بر عدم حسن نیت و یا سو نیت آنها نیست ، هر نظریه ای در شرایط زمان - مکان و حجم اطلاعات در دسترس بیان می گردد که با تغییر شرایط ، امکان تعدیل در نظرات وجود دارد !

آقای وزیر ؛ در این چندین ساله گذشته ، پس از خاتمه جنگ تحمیلی ، دولت ها و مجالس پیشین تلاش ها برای توسعه اقتصادی و تحول در اکوسیستم کسب و کار ملی بعمل آورده اند ، قوانین نوین و پیشرو تصویب نمودند ، مقررات و تصمیمات اجرایی مختلفی اتخاذ نمودند ، لیکن بنا به دلایل و عوامل مختلفی که قابل تحلیل موجز از منظر علم مدیریت هستند به چشم انداز ، ماموریت ، اهداف تعیین شده بطور کامل دست نیافته اند . لیکن از آن همه کوشش و تجربیات ارزشمند ، شما و همکاران شما می توانید در آغاز اجرای قانون برنامه هفتم توسعه برای تغییر ریل لکوموتیو اکوسیستم کسب و کار ملی ایران بهره برداری بهینه نمایید .

آقای وزیر ؛ همه ما فرزند ایران عزیز هستیم . همه ما آرزوی پیشرفت روز افزون وطن و هموطنان سرافرازمان را داریم . آقای وزیر ، ایران از جهت اکثر شاخص ها رتبه اول در منطقه غرب آسیا را دارد . ایرانیان اصیل نه احساس خود بزرگ بینی و نه خود کم بینی در مقابل سایر ملت ها را داشته و دارند!
ایرانیان از جمله خردمندترین و مهربانترین مردمان صلح دوست جهانشهر و اکثر آنها از جمله قانونگرا ترین انسانها ی طول تاریخ بشری هستند ، آقای وزیر بعنوان یک هموطن، ضمن احترام به نظریات شما و همکارانتان، من هم معتقدم : [ همه چیز را همگان دانند ] لذا پیشنهاد می کنم ؛ از نظریات و تجربیات نمایندگان با دانش ادوار و وزرای دولت های پیشین ، کارشناسان بازنشسته دولت ، از نظرات ارزشمند علمی دانشگاهیان ،از نظرات پارلمان بخش خصوصی و اتحادیه های صنوف گوناگون و خصوصا استارتاپ های ایرانی برای تدوین مناسب ترین استراتژی و مناسب ترین رویکرد اجرایی قانون برنامه پنجساله هفتم توسعه و ریل گذاری جدید اقتصاد ایران بهره گیری نمایید و [ نهضت مشعل ملی کارآفرینی مولد ایران ] بدست شما و همکارانتان بعنوان فرزندان خادم وطن با سعه صدر و بهره مندی از نظرات جماعت به یادگار در تاریخ روشن گردد و در راه رسیدن به چشم انداز شایسته اقتصاد ایران، همه فرزندان آن سهیم و دخیل باشند.

کارشناس مطالعات ریسک و بیمه

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان