چاق شدن کودکان با برنامه غذایی درست و به روش خانگی

امروزه به خاطر دلایل مختلف سبک زندگی و همچنین رژیم غذایی تمامی مردم جهان عوض شده است و شما باید حتما به فکر اصلاح رژیم غذایی خود باشید، چون در غیر این صورت

چاق شدن کودکان با برنامه غذایی درست و به روش خانگی

امروزه به خاطر دلایل مختلف سبک زندگی و همچنین رژیم غذایی تمامی مردم جهان عوض شده است و شما باید حتما به فکر اصلاح رژیم غذایی خود باشید، چون در غیر این صورت بدن شما از نظر جسمی می تواند با بیماری های گوناگونی در آینده نه چندان دور مواجه شود. در حال حاضر طبق آمارهای رسمی به دست آمده حدود ۳۴درصد از کودکان در معرض سوء تغذیه قرار دارند و حدود ۲۲ درصد از آن ها دچار لاغری شدید هستند و این نوع از لاغری می تواند عواقب جبران ناپذیری را در آینده ایجاد کند. امروزه روش های مختلفی وجود دارند، که شما به کمک آن ها می توانید در کمترین زمان ممکن به کمک یک رژیم غذایی چاقی صحیح و بدون استفاده از مواد شیمیایی کودک خود را چاق تر و حتی به وزن نرمال برسانید. برای آگاهی از این روش ها حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

برنامه غذایی هفتگی برای چاق شدن سریع کودکان :

امروزه رژیم های غذایی متفاوتی ارائه شده اند، که به کمک آن ها می توان کودک خود را با اصلاح سبک زندگی و رژیم به وزن ایده آل رساند. نکته مهمی که پیرامون این مسئله وجود دارد، توجه کافی به هر رژیمی است و شما باید تمامی نکات مهم را قبل از شروع به رژیم بررسی کنید و هر رژیم برای تمامی کودکان مناسب نیست و رژیم غذایی کودکان زیر ۲ سال بسیار متفاوت تر می باشد، چون در این سن کودک بسیاری از مواد غذایی را نمی تواند بخورد. از رژیم های غذایی محبوب که برای کودکان بالای ۲ سال مناسب است و هیچ گونه آسیبی از نظر جسمی به آن ها وارد نمی کند.

رژیم مخصوص پروتئین به همراه میوه ها است. در این رژیم مخصوص هفتگی شما باید ابتدا در هر وعده صبحانه یک لیوان عسل را در آب گرم مخلوط کنید و با معده خالی به کودک دهید، مواد معدنی و ویتامین های موجود در عسل سیستم گوارشی کودک را تقویت کرده و حتی باعث بیشتر شدن اشتهای او در طول روز می شود.

در هر وعده صبحانه حتما شما باید مواد غذایی پروتئین دار مثل تخم مرغ را برای کودک خود آماده کنید و همچنین اگر آن را به روش آبپز شده بپزید، قطعا مقدار پروتئین موجود در آن بیشتر حفظ می شود. در صبحانه صیفی جات را فراموش نکنید، خیار، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای می توانند در کنار تخم مرغ بهترین دورچین بشقاب باشند و همچنین می توانید ادویه های مختلفی را به آن ها اضافه کنید همانطور که در مقاله روش های خانگی چاق شدن گفتیم میتوانید اینگونه عمل کنید. تمامی آزمایشات و بررسی ها به این نکته اشاره کرده است، که خوردن صبحانه باعث افزایش اشتها در طول روز می شود. حتما به عنوان میان وعده مغزیجات را فراموش نکنید و اگر از هر مغز ۷ عدد بخورید، کافی است.

در وعده نهار سعی کنید، از سیب زمینی استفاده کنید، چون این ماده غذایی باعث چاقی سریع صورت و دیگر نواحی بدن می شود و همچنین هیچ گونه آسیبی به بدن وارد نمی کند. نوشیدنی به همراه غذا را کاملا حذف کنید و پس از تمام شدن غذا نوشیدنی را به او بدهید، چون خوردن هرگونه نوشیدنی بین غذا باعث پر شدن سریع معده می شود.

خوردن سیب زمینی در طول روز الزامی است و نباید شما آن را فراموش کنید و در کنار وعده نهار می توانید از نوشیدنی های خاص و عرقیات مختلف حاوی قند استفاده کنید، ساعات نزدیک به شام و یا در عصرانه می توانید از لقمه های مختلف خانگی استفاده کنید، مربا، خامه و سرشیر بهترین گزینه هستند، چون میزان انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند و قند خون را نیز افزایش می دهند. وعده شام را برای آخر وقت نگه ندارید و حتما در ساعات اولیه شب به کودک خود شام دهید.

برای وعده شام غذاهای سبک و در عین حال پرکالری را انتخاب کنید، به عنوان مثال برنج به همراه انواع خورشت ها می تواند یک ترجیح مناسب باشد و حتما تغذیه سالم را به هیچ عنوان فراموش نکنید. برنج برای وعده شام و نهار گزینه بسیار خوبی است و می توانید آن را با گوشت و حبوبات مختلف ترکیب کرده و همچنین شما تعداد وعده های غذایی را در طول روز باید به ۴ الی ۵ بار برسانید و مقدار غذاها را باید کمتر و همچنین تعداد وعده ها را افزایش دهید. برای نتیجه گیری از این رژیم شما باید آن را حدود ۴ هفته ادامه دهید و در پایان ۴ هفته کودک شما حتما ۴ الی ۳ کیلو وزن خود را اضافه کرده است‌. پیشنهاد میکنیم مقاله لیست غذاهای چاق کننده را نیز در این جهت مطالعه کنید.

برای وعده شام مواد غذایی را انتخاب کنید، که پرکالری و در عین حال سالم هستند و همچنین با کالری شماری می توانید مقدار کالری مصرف شده در طول روز را بیشتر کنید، چون هر چه قدر مقدار کالری بیشتر باشد، زودتر چاق خواهید شد و این به نفع کودک شما می باشد.

برنامه غذایی روزانه برای چاق شدن کودکان در سنین بالای ۲ سال

اگر می خواهید از فرآیند چاق کردن کودک خود بیشترین میزان از نتیجه را بگیرید، حتما رژیم گرفتن را از سنین بالای ۲ سال شروع کنید، چون در سنین پایین شما با روش های محدودی رو به رو هستید و نتیجه لازم را قطعا دریافت نخواهید کرد‌. یکی از رژیم های غذایی مناسب برای چاقی کودکان بالای ۲ سال خوردن هر روز این ترکیب است.

برای شروع کار شما باید پوست سیب ها را جدا کنید و سپس آن ها را خرد کرده و به همراه مقداری آب در یک ظرف مخصوص کمی بپزید، بعد از این که سیب ها از حالت سفتی در آمدند، به آن ها مقدار عسل اضافه کنید و این ترکیب را پس از سرد شدن قبل از خوردن هر وعده غذایی خصوصا صبحانه، نهار و یا شام به او بدهید. بهترین زمان طلایی برای دادن این ترکیب به کودک ۳۰ دقیقه قبل از غذا است، این ترکیب طبیعی و ارگانیک بدون کوچک ترین آسیب جسمی به بدن می تواند اشتهای کودک را در طول روز به بیشترین مقدار ممکن برساند و همچنین از پر شدن سریع معده جلوگیری می کند.

این رژیم بسیار آسان بهترین نتیجه ها را نیز به همراه دارد و اگر شما آن را ادامه دهید، می توانید نتیجه های دلخواه را از آن بگیرید. شیر سویا را نیز به هیچ عنوان فراموش نکنید، ترکیبات این ماده غذایی بسیار متفاوت است و حتما در میان وعده های خود از آن استفاده کنید، چون شیر سویا معده را به خوردن بیشتر مواد غذایی تحریک می کند و همچنین در کنار آن می توانید ماست های غنی شده مختلف را که حاوی کلسیم هستند، را نیز استفاده کنید، چون شما در کنار یک رژیم سالم باید به فکر رشد کودک نیز باشید، چون در غیر این صورت با عدم دریافت مواد غذایی مناسب در طول روز فرآیند رشد متوقف می شود و حتی امکان بروز مشکلات مختلف وجود دارد و شما برای تامین سلامت آینده کودک خود باید حتما او را به وزن ایده آل برسانید.

حتما در کنار این رژیم های غذایی تحرک کودک خود را نیز کمی بیشتر کنید، تا بیشتر احساس گرسنگی کند و در هر عده غذایی بیشتر میل داشته باشد و این نکته می تواند به نتیجه گیری بهتر از هر رژیم غذایی به شما کمک کند همچنین شما باید در مورد عوارض چاقی نیز اطلاعاتی داشته باشید.، البته فعالیت های روزانه باید در حد نرمال باشد و بیش از حد زیاد نباشد، چون در این صورت فرآیند وزن گیری کودک شما نیز به خطر می افتد.

روش های چاق شدن سریع کودکان

در بین رژیم های هفتگی، ماهانه و روزانه روش های دیگری نیز وجود دارند، که شما به کمک آن ها می توانید سریع کودک خود را چاق کنید و میزان وزن گیری او را در هر روز بیشتر کنید. این روش ها برای کسانی که دوست دارند، فرزندان آن ها هر چه سریع تر چاق شوند، عالی است. همچنین چاق شدن سریع کودک می تواند سیستم ایمنی او را نیز تقویت کند.

  1. در این روش شما میزان فیبر دریافت شده در روز را افزایش می دهید و از مواد غذایی که حاوی فیبر هستند، بیشتر استفاده می کنید. این مواد غذایی با تاثیر گذاری روی معده و همچنین افزایش سوخت و ساز بدن میزان اشتها را افزایش می دهند و کودک شما را وادار به خوردن مواد غذایی بیشتر در هر وعده غذایی می کند. میوه ها، سبزیجات، حبوبات و مغزها در بین مواد غذایی ارگانیک دارای بیشترین میزان از فیبر هستند و همچنین شما می توانید هر یک را که دوست داشتید و مطابق با ذائقه کودک شما بود، به آن بدهید‌. فیبر می تواند با جذب مواد غذایی فرد را در طول روز بیشتر گشنه کند.

بیشتر بخوانید: معجون چاق کننده خانگی

  1. از دانه های مغذی و محبوب در چند سال گذشته کینوآ است، که ترکیبات خاص آن می تواند میزان ویتامین ها را در بدن به بیشترین مقدار ممکن برساند و در افزایش اشتهای کوکان تاثیر بسزایی دارد و همچنین شما می توانید به روش های مختلف از آن استفاده کنید و حتی اگر آن را با غذاهای مختلف ترکیب کنید، به هیچ عنوان ترکیبات و ویتامین های موجود در آن از بین نمی رود، این دانه پر از خاصیت می تواند حتی در اولین هفته شما را به وزن ایده آل برساند و این نکته برای کسانی که به دنبال نتیجه گیری سریع هستند، عالی است.
  2. رژیم اسفناج برای کودکان روش سریع و عالی است، چون ویتامین های خاص موجود در اسفناج می تواند کودک شما را در طول روز سر حال تر و همچنین کودکان بد غذا را به خوردن هر چه بیشتر مواد غذایی ترغیب کند. علت این مسئله گروه های خاصی از ویتامین های موجود در اسفناج است، که باعث تأثیر گذاری روی معده می شود و او را وادار می کند، تا در هر روز مواد غذایی بیشتر و پرکالری تر را دریافت کند و این فرآیند به طور طبیعی انجام می شود، چون بدن بعد از دریافت این ویتامین ها احساس گرسنگی می کند و همچنین این ماده غذایی به هیچ عنوان باعث بروز یبوست نمی شود، چون در رژیم های غذایی چاقی نامناسب کودکان با یبوست مواجه می شوند، که به کمک اسفناج حتی به راحتی می توان آن را درمان کرده و حتی از بروز آن در آینده نیز به خوبی جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین قرص چاقی بدون عوارض

  1. از روش های سریع و فوری برای چاق شدن کودکان استفاده از میوه آووکادو است، این میوه را اغلب کودکان دوست دارند و نسبت به خوردن آن میل بیشتری نشان می دهند، اگر آووکادو را هر روز نیم ساعت قبل از صبحانه به کودک خود بدهید، معده او برای دریافت مواد غذایی بیشتر آماده می شود و همچنین از احساس سیری جلوگیری می کند، چون معده برخی از کودکان به گونه ای است، که با وجود این که مواد غذایی مناسب را دریافت نکرده، کودک احساس سیری کامل می کند، آووکادو به طور طبیعی می تواند این احساس را از کودک دور کرده و ظرفیت معده را برای دریافت مواد غذایی بیشتر کند.
  2. روش بعدی که کاملا موثر است و حتی در کشورهای خارجی نیز جزء روش های سریع و با اثر ۱۰۰ درصدی است، مصرف روزانه به مقدار کافی تخم آفتاب گردان است، شاید شما فکر کنید، که این تخمه کالری بسیار کمی دارد. در صورتی که این تفکر کاملا اشتباه است و روغن، نمک و ویتامین های موجود در تخم افتابگردان باعث شده است، که کالری آن به بیشترین مقدار ممکن برسد و هر ۱۰۰ گرم تخمه آفتاب گردان حاوی ۲۸۷ کیلو کالری انرژی است، که مقدار قابل توجهی می باشد و شما می توانید به عنوان یکی از تنقلات پرکالری در روز برای کودک خود استفاده کنید، همچنین روغن های طبیعی موجود در این دانه ها احساس حالت تهوع را طی فرآیند چاقی را به حداقل می رساند.

چاقی برای کودکان لاغر اندام یک ضرورت است، چون در سنین پایین بدن میزان انرژی بیشتری نیاز دارد، تا بتواند، خود را بیشتر برای انجام فعالیت های مختلف رشد مثل افزایش قد آماده کند. اکثر کودکان لاغر اندام کوتاه قد هستند و همچنین دچار اختلالات هورمونی می شوند، اگر سلامت آینده کودک شما برایتان اهمیت دارد، حتما باید از رژیم های غذایی مناسب ذکر شده بالا استفاده کنید و وزن او را مطابق با سن به حد ایده آل برسانید.

بیشتر بخوانید: قرص چاقی گین آپ

یک رژیم سالم علاوه بر چاق کردن کودک شما می تواند بیشترین میزان از تاثیر را روی بدن او بگذارد و میزان سلامت جسمی و حتی سلامت روحی او را افزایش دهد، چون اکثر کودکان لاغر اندام به طور معمول پرخاشگر هستند، که شما می توانید با بهره گیری از این رژیم های خاص هرگونه پرخاش را نیز در کودک خود به حداقل برسانید‌.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان