یادداشت اختصاصی از امیر افتخار

ماه رمضان در عید

ماه رمضان یکی از پر برکت ترین ماه های مسلمانان است که خداوند در این ماه به بندگان خود برکت و روزی فراوان می دهد. در این ماه جشن های زیادی برای افطار و با هم بودن برگزار می شود که ثواب زیادی نیز دارد. اگر شما نیز قصد برگزاری یک مهمانی زیبا در ماه رمضان را دارید ابتدا باید به دنبال یک تم یا الگوی خاص برای سفره خود باشید.

ماه رمضان در عید
صفحه اقتصاد -

در ماه مبارک رمضان، سفره افطار یکی از مهمترین بخش‌های زندگی مسلمانان است. تزیین سفره افطار در این ماه ممکن است به شما کمک کند تا جو آرام و خانوادگی خود را به بهترین شکل نشان دهید.

هم زمانی عید نوروز و ماه رمضان به عقیده ی مسلمانان خوش یومنی سال جدید خواهد بود که به مبارکی ماه رمضان سال خوشی در انتظار همه خواهد بود.

برای عید دیدنی در عید نوروز بایستی بعد از افطار مهمان خانه هم باشیم تا بتوانیم از شیرینی های عید و باهم بودن بیشتر استفاده کنیم.

در خانه ها همیشه در عید نوروز به روی همه باز است تا زندگی با در کنار هم بودن خوش باشد .

رمضان  نهمین ماه در تقویم اسلامی است. مسلمانان این ماه را ماه روزه داری نماز، مراقبه و حضور در جمع مؤمنان می‌دانند. مسلمانان معتقدند قرآن در این ماه بر محمد نازل شده‌است. در قرآن، مستقیماً به کسانی که ایمان آورده‌اند دستور داده شده که در این ماه روزه بگیرند. هر سال ماه رمضان از رویت هلال ماه آغاز و تا رویت هلال ماه دیگر به مدت بیست و نه تا سی روز ادامه دارد. روزه گرفتن از اذان صبح تا اذان مغرب، بر هر مسلمان مکلف که توانایی روزه گرفتن دارد و مسافر نیست، واجب است.

به وعده غذایی که پیش از روزه در هنگام سحر می‌خورند سحری و به وعده‌ای که در هنگام غروب آفتاب روزه خود را با آن می‌گشایند؛ اِفطار گفته می‌شود.

در طول زمان روزه داری، مسلمانان غیر از خوردن و آشامیدن، از سیگار و قلیان کشیدن و انجام گناه نیز نهی شده و در عوض به نماز و قرآن خواندن و دعا کردن توصیه شده‌اند.

عید فطر (به عربی عید الفطر)، که پایان ماه رمضان و آغاز شوال، ماه قمری بعدی است، پس از رویت هلال ماه یا بعد از اتمام سی روز روزه در صورت عدم مشاهده ماه اعلام می‌شود

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد