چگونه نسخه پیشرفته موتور جستجوی بینگ را دریافت کنیم؟

زمان پایان یافتن سلطه سایت جستجوگر گوگل با هوش مصنوعی جدید

نحوه دریافت نسخه پیشرفته موتور جستجوی بینگ، پشتیبانی نسخه ارتقا یافته ChatGPT از این جستجو، نحوه راه اندازی بینگ جدید، گوگل عمرش کی پایان می یابد؟ بینگ چیست؟

زمان پایان یافتن سلطه سایت جستجوگر گوگل با هوش مصنوعی جدید

صفحه اقتصاد - یکی از بزرگترین مراکز پر سود در تاریخ تجارت، یعنی خانه گوگل در نزدیکی مانتین ویو کالیفرنیا قرار گرفته است. در دو دهه اخیر، موتور جستجوگر گوگل تحت عنوان درگاه ورودی به اینترنت مورد استفاده بسیاری از تبلیغ کنندگان قرار گرفته بود.

مطابق با گزارش های به دست آمده، موتور جستجوی گوگل روزانه و در هر ثانیه به پردازش شاید ۱۰۰ هزار جستجوی وب می پردازد و با توجه به الگوریتم های هوشمندانه خود، پاسخ های مرتبط را به جستجوگران ارائه می دهد. عملکرد فوق العاده گوگل در این امر نشانگر قدرت بالای آن نسبت به سایر موتورهای جستجو است. از طرفی دیگر، میلیارد‌ها فرصت روزانه برای تبلیغات و فروش محصولات بسیاری از کسب و کارها به وجود آمده است که جستجوگران می توانند با سرچ در گوگل، به نیاز خود پاسخ دهند.

دقیق بودن نتایج نشان داده شده در گوگل باعث شده تا کاربران توجهی به دیگر رقبای این موتور جستجو نداشته باشند. در حقیقت باید گفت که موتورهای جستجوی دیگر جمعا یک دهم جستجوی روزانه را تشکیل می دهند.

زمان پایان یافتن سلطه سایت جستجوگر گوگل با هوش مصنوعی جدید

زمان پایان یافتن سلطه سایت جستجوگر گوگل با هوش مصنوعی جدید

افرادی که به دنبال تبلیغات در گوگل هستند، برای دسترسی کاربران به محصولات و خدمات خود، هزینه زیادی را می پردازند. این کار به عنوان ادورتایز گوگل شناخته شده و تنها زمانی از تبلیغ کنندگان هزینه دریافت می شود که شخصی بر روی وب سایت آن ها کلیک کند.

شرکت مادر گوگل که به آلفابت معروف بوده، از سال ۲۰۱۱ میلادی به طور میانگین، افزایش 20 در صدی درآمد را تجربه کرده است. این شرکت از همان ابتدا، بعد از هزینه ‌های عملیاتی، درآمدی بیشتر از ۳۰۰ میلیارد دلار را تجربه کرد. در حال حاضر، ارزش بازار آلفابت 3 برابر افزایش یافته و به ۱.۳ تریلیون دلار رسیده است. شرکت مادر گوگل را می توان به عنوان چهارمین شرکت با ارزش جهان معرفی کرد.

از طرفی، رقبای دیرینه شرکت گوگل یعنی اپل و مایکروسافت بر خلاف شرکت آلفابت به دنبال اختراع مجدد محصولات خود هستند.

معرفی Chat GPT هوش مصنوعی

معرفی Chat GPT هوش مصنوعی

معرفی Chat GPT هوش مصنوعی

اکنون، Chat GPT روی کار آمده که یک چت ربات هوشمند مصنوعی بوده و توسط استارتاپی به نام Open AI طراحی شده است. Chat GPT و نرم افزارهای مشابه، می‌ توانند مکالمه ‌ای شبیه به انسان داشته باشند. از طرفی، آن ها قادر به نوشتن اشعار، مقالات تاریخی، کد‌های رایانه ‌ای و تقریبا هر چیز دیگری را که مردم یادداشت می‌ کنند، هستند.

به عبارتی دیگر، در ماه نوامبر، اپلیکیشن Chat GPTراه اندازی شد که توانست در این مدت، ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه کسب کند. این موفقیت، پیش از این برای اپلیکیشن تیک تاک بود که توانست نسبت به سایر نرم افزارهای رسانه اجتماعی، در بازه زمانی 9 ماه، رشد چشمگیری داشته باشد. یکی از بنیانگذاران معروف مایکروسافت، "بیل گیتس" این فناوری را به اندازه رایانه شخصی و اینترنت، با اهمیت دانست.

"اریک اشمیت" مدیر سابق گوگل، Chat GPT را نمونه موفق برای مشاهده تاثیر هوش مصنوعی می دانست. در واقع، او Chat GPT را خطری برای گوگل معرفی کرد. این اپلیکیشن می تواند به سوالاتی که کاربران از گوگل می پرسند، به طور کامل پاسخ دهد. Open AI خالق Chat GPT بود و نشان داد که به دنبال تصاحب جایگاه گوگل در جهان است.

مایکروسافت در تاریخ ۷ فوریه خبر از سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در Open AI داد. این خبر حاکی از آن بود که مایکروسافت به دنبال دریافت سود بیش تر است. این غول نرم افزاری، نتایج موتور جستجوی خود که بینگ نام دارد را با جعبه جانبی تولید شده توسط هوش مصنوعی که اطلاعات مربوطه را خلاصه می‌ کند، ترکیب کرده، چت بات بینگ نیز بر اساس مدل‌ های Open AIاست.

از طرفی دیگر، همانطور که می دانید، گوگل در چین با ممنوعیت و محدودیت دسترسی همراه بوده و به جای آن، "بایدو" (Baidu) موتور جستجوی جایگزین و مورد استفاده در این کشور است و قصد دارد که در ماه مارس، سرویس تقویت شده هوش مصنوعی خود را راه اندازی کند.

در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی، جستجوی آنلاین، آخرین روزهای خود را سپری می کرد. همچنین، با زیاد شدن صفحات وب، امکان دستیابی به اطلاعات مفید و کاربردی سخت شده بود. در این زمان "آلتا ویستا" و "یاهو" توانستند تا حدودی، باعث آسان تر شدن جستجوها شوند. با این حال، در سال ۱۹۹۸، گوگل تاسیس شد و فضای جدیدی را در حوزه جستجو به وجود آورد.

در ابتدا الگوریتم های گوگل به رتبه بندی صفحات وب بر اساس تعداد وب سایت های دیگری که به آن پیوند می ‌دادند، می پرداخت اما پس از مدتی کلمه کلیدی اهمیت زیادی پیدا کرد. در این میان، رقبای بسیاری مانند آمازون به عنوان یک فروشگاه الکترونیکی برای آلفابت به وجود آمدند.

از طرفی، Chat GPT برای پاسخ به پرسش ها، کلمه بعدی در یک جمله را پیش بینی می کند. در واقع این پیش بینی بر اساس یک "مدل زبان بزرگ" صورت می گیرد. برای پیدا کردن یک پاسخ دقیق و قطعی در گوگل یا مرورگرهای دیگر مانند بینگ یا بایدو باید ده ها وب سایت را با یک دیگر مقایسه کرد. از طرفی، Chat GPT در لحظه، فهرستی از گزینه های مدنظر را ارائه می دهد. پس از آن کاربران می توانند اطلاعات بیشتری را درخواست کنند.

نحوه دریافت نسخه پیشرفته موتور جستجوی بینگ

پشتیبانی نسخه ارتقا یافته ChatGPT از این جستجو

نحوه دریافت نسخه پیشرفته موتور جستجوی بینگ

نحوه دریافت نسخه پیشرفته موتور جستجوی بینگ

در روز سه شنبه، شرکت مایکروسافت، به رونمایی از نسخه پیشرفته موتور جستجوی بینگ و مرورگر وب اج خود پرداخت که از طریق نسخه ارتقا یافته فناوری ChatGPT پشتیبانی می ‌شود. مایکروسافت در رویداد مطبوعاتی دفتر مرکزی خود در ردموند واشنگتن اظهار داشت که با به روز رسانی های صورت گرفته در بینگ، علاوه بر فهرست نتایج جستجو، به سوالات کاربران نیز پاسخ می دهد و با آن ها گپ می زند.

در حقیقت، کاربر با انجام جستجو می تواند روش جدیدی را برای جستجوی خود به کار گیرد. پس از بدست آمدن نتایج، روی بخش چت کلیک کرده و اطلاعات جامع تری به دست می آورند. در واقع، مرورگر مایکروسافت اج به‌ روزرسانی شده، قابلیت‌ های بینگ زیادی دارد که به کاربران این امکان را می دهد تا از طریق ابزار جستجو، در کنار صفحه وب به چت بپردازند، سوالات خود در مورد این صفحه را بپرسند و محتوای داخل صفحه را با محتوای موجود در وب سایت های دیگر مقایسه کنند.

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که فناوری هوش مصنوعی در پشت ChatGPT تکان های زیادی را در صنعت جستجو ایجاد کرده است. شرکت های فناوری بزرگ با مشاهده موفقیت چت بات ChatGPT، که توسط شرکت OpenAI معرفی شده به دنبال ارائه پیشنهادات جدید هستند. برای اولین بار در سال ۲۰۱۹، این شرکت، در بینگ و اج، فناوری OpenAI را ادغام کرد. در نسخه پیش نمایش، امکان مشاهده محدود پرس و جو‌های از پیش تعیین شده است.

نحوه راه اندازی بینگ جدید

نحوه راه اندازی بینگ جدید

نحوه راه اندازی بینگ جدید

برای دسترسی به جستجوی بینگ، کاربران باید لینک مربوطه رفته و وارد حساب مایکروسافت شوند. بر اساس اعلام مایکروسافت، کاربران می‌توانند این موتور جستجو را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود در نظر بگیرند و یک کد QR را اسکن کنند تا بتوانند برنامه جستجوی بینگ را در تلفن خود دانلود کنند.

ویژگی‌ های اج و بینگ پیشرفته

با استفاده از هوش مصنوعی بینگ می توان نتایج جستجو را غربال کرد و بر اساس پرسش های پیچیده، در یک پنجره چت بات ترکیب کرد. برای جستجو‌های پیچیده تر، کاربران می توانند با پرسیدن جزئیات بیشتر از طریق چت بینگ جستجوی خود را اصلاح کنند.

بینگ این امکان را دارد تا محتواهایی مانند ایمیل‌ ها، پست‌ های رسانه‌ های اجتماعی، یادداشت ‌های مصاحبه شغلی و غیره را تولید کند. از طرفی لینک منابع را نیز برای کاربران قرار می دهد تا بتوانند مطالعه بیشتری داشته باشند.

ویژگی ‌های «چت» و «نوشتن» در نوار کناری اصلاح شده اج اضافه می شود. کاربران از طریق چت این فرصت را دارند تا صفحه وب یا سندی را خلاصه کنند و اطلاعات مورد نیاز را جستجو کنند.

کاستی ‌های این فناوری جدید

اگر چه ابزار‌ های هوش مصنوعی مانند ChatGPT توانستند به سرعت مورد استقبال کاربران و شرکت های فناوری قرار بگیرند اما نگرانی هایی در مورد انتشار اطلاعات نادرست در این زمینه وجود دارد. از طرفی، مدیران مایکروسافت، به کاستی‌ های احتمالی ابزار جدید خود اعتراف کردند.

از آن سو، طی یک ضد حمله، آلفابت در هفته جاری، به رونمایی از چت ربات خود با نام "بارد" (Bard) پرداخت. گزارش ها، حاکی از آن است که این شرکت، ۳۰۰ میلیون دلار بر روی استارت آپ جدید خود سرمایه گذاری کرده است. این ربات برای رقابت با موفقیت ChatGPT رونمایی شد. بارد برای ارتقای دانش، هوش و خلاقیت جهان ماست و با استفاده از اطلاعات وب، سعی در پیدا کردن پاسخ های تازه و با کیفیت دارد.

زمان پایان یافتن سلطه سایت جستجوگر گوگل با هوش مصنوعی جدید

زمان پایان یافتن سلطه سایت جستجوگر گوگل با هوش مصنوعی جدید

یکی از جدی ترین تهدیدها برای گوگل، از طرف مایکروسافت است. این شرکت، زیرساخت های بسیاری را مانند توان محاسباتی، سیستم ‌های ذخیره‌سازی و ارتش برنامه‌ های خزنده وب در اختیار دارد. هزینه مایکروسافت برای رقابت با گوگل ین ۱۰ تا ۳۰ میلیارد دلار بوده است.

اکنون، بینگ حدود 5 درصد از بازار تبلیغات جستجوی آمریکا را تصاحب کرده است. مایکروسافت در تلاش است تا با انجام ترفندهایی، وضعیت را تغییر دهد. در همین راستا، برخی از کم و کاستی های Chat GPT را بر طرف کرده و یکی از این کارها، آپدیت همیشگی ربات است.

از طرفی، گوگل هنوز هوش مصنوعی مولد را در سرچ خود ترکیب نکرده اما در جستجوی خود سال های زیادی است که هوش مصنوعی دیگری را به کار گرفته است. برای آلفابت سرعت بخشیدن به کار خود دشوار است اما مورد سخت تر این بوده که فناوری و مدل کسب و کار خود را که 20 سال بر روی آن کار می کرد را به یکباره کنار بگذارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد