اختصاصی صفحه اقتصاد

۸۰ درصد بازده فقط با میانگین متحرک

بازارهای مالی با وجود جذابیت های بسیار، همواره دچار پیچیدگی خاصی بوده اند. مسائلی که نیاز به دقت فراوان و تخصص بسیار بالایی برای تجزیه و تحلیل داشته که از دسترس عموم جامعه خارج بوده اند. حتی بسیاری از فعالان بازارهای مالی از جمله بازار سرمایه که در سال‌های اخیر با اقبال خوبی روبرو شده، زمان کافی برای کسب حداکثر تخصص تجزیه و تحلیل را نداشته و دنبال راه‌های ساده‌تری برای این منظور هستند.

80 درصد بازده فقط با میانگین متحرک
صفحه اقتصاد -

تحلیل تکنیکال به عنوان یکی از پایه‌های تحلیل بازارهای مالی، در صورت ورود به مباحث تخصصی دارای لایه‌های پیچیده و عمیقی است.

 اما در این بین بسیاری از روش‌ها در عین سادگی وصف ناپذیر، بازده بالایی دارند که برای عموم اهالی بازارهای مالی قابل استفاده هستند.

میانگین‌های متحرک از جمله این روش‌های آسان و بسیار کاربردی می‌ باشند که به تنهایی و یا با ترکیب دیگر روش‌ها امکان استفاده دارند.

به طور کلی میانگین‌های متحرک در تحلیل تکنیکال متدهای بسیار زیادی دارند و استراتژی‌های زیادی بر مبنای میانگین‌های متحرک توسعه داده شده اند. ما در در آموزش‌های تحلیل تکنیکال صفحه اقتصاد این بار به سراغ آموزش میانگین‌های متحرک رفتیم و در این مقاله به معرفی ساختار این میانگین‌ها می‌پردازیم.

اولین میانگین متحرک پرکاربرد، میانگین متحرک ساده  SMA یا simple moving average می باشد.

این میانگین حاصل جمع تمام اعداد مورد بحث و تقسیم بر تعداد آنهاست.

 به عنوان مثال اگر تعداد دوره میانگین ما ۱۰ کندل و شامل اعداد ۱ تا ۱۰ باشند،  میانگین ساده ما در هر مرحله حاصل جمع اعداد ورودی از این کندل‌ها ( قیمت باز شدن، قیمت بسته شدن، میانگین قیمت باز و بسته شدن و …) می‌باشد  که با اتصال این اعداد به هم، خطی به عنوان میانگین متحرک ساده تشکیل می‌شود.

میانگین نوع دوم ما میانگین متحرک نمایی یا EMA می‌باشد  که با تغییری در روش میانگین‌گیری ساده،  وزن بیشتری به داده‌های نزدیک‌تر می‌دهد و بر اتفاقات جاری بازار تاکید بیشتری دارد.

 نوع سوم میانگین‌های متحرک پرکاربرد، میانگین متحرک وزنی یا WMA می‌باشد  که با تکیه بر روش میانگین گیری نمایی، تاکید بسیار بیشتری به زمان حال دارد. به عبارتی زمان نزدیک در میانگین متحرک وزنی اهمیت و وزن بسیار بیشتری دارد و عملاً داده‌های قدیمی‌تر را نادیده می‌گیرد.

به این ترتیب پرکاربردترین میانگین‌های ما در حال حاضر میانگین متحرک ساده نمایی و وزنی هستند که استفاده از هر مورد به شرایط و استراتژی معاملاتی وابسته است و با ترکیب این روش‌ها و شخصی‌سازی برای هر معامله و نمودار، می توان بازده مطلوبی از روند معاملات گرفت.

 ما در صفحه اقتصاد، در سری آموزش‌های تحلیل تکنیکال، تکنیک‌های استفاده از میانگین‌های متحرک، تشخیص روند بازار و همچنین حمایت‌ها و مقاومت‌های شاخص و نمادها را آموزش خواهیم داد که در عین سادگی روشها، تاثیر قابل توجهی را در بازدهی معاملات خواهند داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد