معرفی بهترین فیلم ها سال ۲۰۲۳

هر ساله شاهد ارائه‌ی فیلم‌های سینمایی فوق‌العاده‌ای در سراسر جهان هستیم که توجه منتقدان و مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کنند. شاهکارهایی که بی‌شک ارزش یکبار تماشا کردن را دارند و می‌توانند تاثیر عمیقی بر ذهنیت یا زندگی ما داشته باشند.

معرفی بهترین فیلم ها سال ۲۰۲۳
صفحه اقتصاد -

سال 2023 رو به پایان است و شاید وقت آن رسیده که فیلم‌های برتر این سال را تماشا کنید. در ادامه این مطلب تصمیم داریم لیست بهترین فیلم های سال 2023 برای سلیقه‌های مختلف را ارائه دهیم که برای طرفداران ژانرهای مختلف می‌تواند ایده‌آل باشد.

بهترین فیلم ها سال 2023: 1. آفریننده (THE CREATOR)

آفریننده یا خالق یک فیلم اکشن علمی/تخیلی و حماسی آمریکایی است که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی گرت ادواردز ساخته شده است. این فیلم علمی تخیلی در یک دنیای آخرالزمانی در سال 2070 و 15 سال پس از یک انفجار هسته‌ای اتفاق می‌افتد و جنگ میان انسان‌ها و نیروهای هوش مصنوعی را به تصویر می‌کشد. البته ربات‌ها در این فیلم نسبتی با مکالمات ما با ChatGPT ندارند! در مقابل، استعاره‌های چندوجهی برای گروه‌هایی است که جدا می‌شوند. شخصیت اصلی فیلم یک نیروی ویژه سابق است که برای شکار و کشتن خالق استخدام می‌شود.

این فیلم نقدهای مثبت متعددی از سوی منتقدان دریافت کرده و بسیار مورد ستایش تماشاچیان و منتقدان در سراسر جهان قرار گرفته است و می‌توان آن را یکی از بهترین فیلم های سال 2023 در نظر گرفت.

بهترین فیلم های سال 2023

 

بهترین فیلم ها در سال 2023: 2. فیلم هزار و یک (A THOUSAND AND ONE)

فیلم سینمایی هزار و یک برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ هیئت داوران در جشنواره‌ی فیلم ساندنس 2023 شده و یکی از بهترین فیلم های سال 2023 شناخته می‌شود. این فیلم درام آمریکایی داستان مادر مجردی را روایت می‌کند که پسر 6 ساله‌ی خود را از بهزیستی می‌دزدد و سعی می‌کند او را بزرگ کند.

این داستان به بررسی رشد نسلی می‌پردازد که تا سن 17 سالگی پسر ادامه دارد و فداکاری والدین برای فرزندان و امید به بهتر شدن زندگی برای آنها را نشان می‌دهد.

فیلم هزار و یک (A Thousand and One)

 

بهترین فیلم ها در سال 2023: 3. سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت دزدها (DUNGEONS & DRAGONS: HONOR AMONG THIEVES)

این فیلم نوعی ماجراجویی فانتزی با بودجه‌ی کلان است که هالیوود کمتر به سراغ آن می‌رود. فیلم سیاه چال‌ها و اژدهایان نمایش یک جهان فانتزی خارق‌العاده و لحظات ماجراجویی است که حس فیلم جذاب دزدان دریایی کارائیب را منتقل می‌کند. این فیلم که در دسته بهترین فیلم های سال 2023 قرار می‌گیرد، یک فیلم ماجراجویی فانتزی مستقل و سرگرم‌کننده برای فیلم دوستان است.

سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: شرافت دزدها (Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves)

 

بهترین فیلم ها سال 2023: 4. فیلم نمایش (SHOWING UP)

فیلم نمایش چهارمین همکاری میان کارگردان کلی ریچارت و بازیگر میشل ویلیامز پس از فیلم‌های وندی و لوسی، میان‌بر میک و برخی زنان است. ویلیامز در این فیلم نقش لیزی را بازی می‌کند؛ هنرمندی که در آستانه‌ی برگزاری یک نمایشگاه متحول‌کننده حرفه‌ای است.

این فیلم که در دسته بهترین فیلم های سال 2023 قرار می‌گیرد، یک مطالعه‌ی شخصیتی است که داستان شیرین، تکان‌دهنده و جذابی دارد و می‌تواند انتخاب خوبی برای تماشا کردن باشد.

فیلم نمایش (Showing Up)

 

بهترین فیلم های سال 2023 اکشن: 5. جان ویک: بخش 4 (JOHN WICK: CHAPTER 4)

بخش چهارم فیلم محبوب جان ویک، با نمایش پیچیده‌ترین سکانس‌های مبارزه در کل مجموعه یکی از محبوب‌ترین و بهترین فیلم های سال 2023 است. این فیلم که چهارمین و احتمالا آخرین بخش این فیلم است، سه ساعت است و شما را تا انتها جذب خود می‌کند. کیانو ریوز در نقش جان ویک به خوبی می‌درخشد و فیلم با نکته‌ی جالبی به پایان می‌رسد که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را تماشا کنید.

جان ویک: بخش 4 (John Wick: Chapter 4)

 

بهترین فیلم های ترسناک سال 2023: 6. فیلم جیغ 6 (SCREAM VI)

جیغ 6 نشان می‌دهد که جیغ فرنچایز هنوز هم پس از 27 سال قوی است. این فیلم هم به عنوان دنباله‌ی فیلم جیغ و هم به عنوان بخشی از یک فرنچایز بزرگ، یک فیلم عالی و به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 2023 شناخته می‌شود. فیلم جیغ 6 دارای پیچ و تاب‌های سرگرم‌کننده‌ی زیادی است که مخاطب را به خوبی جذب می‌کند.

فیلم جیغ 6 (Scream VI)

 

بهترین فیلم های ترسناک سال 2023: 7. ظهور مرده شیطانی (EVIL DEAD RISE)

برای طرفداران ژانر وحشت، یکی از بهترین فیلم های سال 2023، فیلم ظهور مرده شیطانی است که این بار به جای هدف قرار دادن قربانیان خود در یک کلبه‌ی چوبی جنگلی، به آپارتمانی در لس آنجلس اتفاق می‌افتد. این فیلم ترسناک، خشن و ترکیبی جذاب بین ترسناک بودن و پوچی است.

بهترین فیلم های سال 2023 از نظر IMBD: 8. فیلم نگهبانان کهکشان (GUARDIANS OF THE GALAXY)

فیلم نگهبانان کهکشان یکی از بهترین فیلم های سال 2023 است که حتی برای کسانی که فیلم‌های ابرقهرمانی را دوست ندارند، می‌تواند تماشایی و جذاب باشد. این فیلم جذاب با بودجه‌ی 250 میلیون دلاری تولید شده و فروش بسیار بالایی نیز داشته است. فیلم نگهبانان کهکشان 3 آخرین همکاری مارول و جیمز گان است و سه گانه‌ی جذاب این کارگردان در همین نقطه به پایان می‌رسد.

بهترین فیلم های سال 2023: 9. بلک بری (BLACKBERRY)

پیش از آنکه اپل دنیای گوشی‌های هوشمند را با آیفون طوفانی کند، گوشی‌های بلک بری بسیار محبوب بودند. هدف فیلم متیو جانسون این است که اخلاقیات این شرکت فناورانه را به تصویر کشیده و ظهور و سقوط آن را ترسیم کند. این فیلم اثری تماشایی با بازی عالی بازیگران است که به خوبی داستان را حکایت می‌کند و می‌توان آن را در دسته‌ی بهترین فیلم های سال 2023 قرار داد.

بهترین فیلم های سال 2023: 10. زندگی‌های گذشته (PAST LIVES)

فیلم زندگی‌های گذشته حول این مفهوم می‌چرخد که سرنوشت افراد را در طول زندگی به یکدیگر نزدیک می‌کند. زندگی‌های گذشته این مفهوم را از طریق داستان کودکی دوستانی به نام نورا و هه سونگ به نمایش می‌گذارد که در کودکی از هم دور می‌شوند و سال‌ها بعد در سرزمینی بیگانه یکدیگر را پیدا می‌کنند. موسیقی متن زیبای این فیلم تم عاشقانه‌ای به آن می‌دهد.

بهترین فیلم ها در سال 2023: 11. استروید سیتی (ASTEROID CITY)

استروید سیتی یکی از بهترین فیلم های سال 2023 و یکی از بهترین آثار وس اندرسون است. این فیلم در یک صورت فلکی از ستارگان در امریکای رنگی و پس از جنگ اتفاق می‌افتد که چندین لایه داستان را با رئالیسم جادویی ترکیب می‌کند. این فیلم جلوه‌های بصری زیبا را با مضامین تراژیک و شخصیت‌های عجیب و غریب ترکیب می‌کندو به طرز پیچیده‌ای احساسات بالغ و ظریف را از یک لنز رنگی نمایش می‌دهد.

بهترین فیلم های کمدی سال 2023: 12. باربی (BARBIE)

فیلم باربی به نویسندگی نوآ بامباخ و کارگردانی گرتا گرویگ یکی از فیلم‌های پرحاشیه است که البته توانست عنوان بهترین فیلم های سال 2023 را نیز به دست آورده و فروش بالایی داشته باشد. این فیلم ترکیبی از مضامین مختلف سیاسی از جمله فمینیسم است و بیشتر از اینکه به عروسک باربی مرتبط باشد، به شکل‌گیری فرهنگ امروزی مرتبط است.

بهترین فیلم های سال 2023: 13. اوپنهایمر (OPPENHEIMER)

اوپنهایمر شاهکار جدید کریستوفر نولان عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 2023 را به خود اختصاص داده است. کریستوفر نولان که پیش از این با فیلم‌های تلقین (Inception) و میان ستاره‌ای (Interstellar) بسیار محبوب شده بود، با اوپنهایمر دوباره به اوج خود بازگشته و توانایی‌های خارق‌العاده‌ی خود را به تصویر کشیده است.

نولان در این فیلم به غیر از وفادار ماندن به حساسیت‌های موضوعی خود مانند تصاویر بصری گسترده، جدول‌های زمانی متعدد و غیره، به ترسیم و تسخیر مناظر نسبتا ناشناخته می‌پردازد و تلاش می‌کند بزرگی بمب و رمز و راز مرد پشت آن را به نمایش بگذارد.

بهترین فیلم ها در سال 2023: 14. استخر بی‌انتها (INFINITY POOL)

استخر بی‌انتها به نویسندگی و کارگردانی براندون کراننبرگ، فیلم متاثرکننده‌ای است که وحشت را به شیوه‌ای متفاوت به تصویر می‌کشد. درحالی که کل مفهوم فیلم ترسناک است و نوع خاصی از احساس وهم را ایجاد می‌کند، تلاش پیچیده و تخیلی براندون، بر ژانر معمایی و ترسناک فیلم افزوده است.

بهترین فیلم های سال 2023: 15. قاتلان ماه کامل (KILLERS OF THE FLOWER MOON)

این فیلم به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اسکورسیزی یکی از بهترین فیلم های سال 2023 شناخته می‌شود و فیلمی تاریخی در خصوص یکی از بحث‌برانگیزترین قاتلان سریالی تاریخ آمریکا است. فیلم قاتلان ماه کامل با بودجه‌ی 200 میلیون دلاری ساخته شده و فروش زیادی در سینماها داشته است. علاوه بر کارگردانی فوق‌العاده‌ی اسکورسیزی، می‌توانید در این فیلم شاهد بازی عالی دی‌کاپریو باشید که نقش‌آفرینی خوبی در این فیلم داشته است.

بهترین فیلم در سال 2023: 16. ناپلئون (NAPOLEON)

فیلم ناپلئون یک فیلم تاریخی بر اساس داستان واقعی زندگی ناپلئون بناپارت است که داستان به قدرت رسیدن او در فرانسه و ارتباط اعتیادآور و ناپایدار او با امپراطور ژوزفین را به نمایش می‌گذارد. واکین فینیکس در نقش ناپلئون به خوبی توانسته این نقش را به تصویر بکشد و جاه‌طلبی و شخصیت این فرد را به خوبی به نمایش بگذارد. داستان واقعی و نقش‌آفرینی بی‌نظیر بازیگران این فیلم را در زمره‌ی یکی از بهترین فیلم های سال 2023 قرار داده است.

بهترین فیلم در سال 2023: 17. فِراری (FERRARI)

فِراری یکی از دیگر از فیلم‌های محبوب در لیست بهترین فیلم های سال 2023 است که در قالب زندگی نامه‌ی ورزشی ارائه می‌شود. داستان این فیلم در خصوص انزو فراری، بنیان‌گذار ایتالیایی تولیدکننده‌ی خودروی فراری است و زندگی‌نامه‌ی او را بیان می‌کند. این فیلم داستان انزو فراری را به نمایش می‌گذارد که پس از مرگ پسرش، ارتباط آشفته با همسر و ورشکستگی قریب‌الوقوع خود، تصمیم می‌گیرد وارد تیم مسابقه‌ای شود.

بهترین فیلم در سال 2023: 18. آدمکش (بهترین فیلم در سال 2023)

فیلم آدمکش یا قاتل یک فیلم نئو نوآر اکشن به کارگردانی دیوید فینچر است که بر اساس فیلمنامه‌ای از اندرو کوین واکر ساخته شده است. این فیلم بر اساس مجموعه رمان گرافیکی با همین نام نوشته‌ی الکسیس نولنت است. داستان فیلم در خصوص یک قاتل است که با بی‌رحمی و خونسردی تمام قتل‌های خود را انجام می‌دهد و نقشه‌های خود را به خوبی و با دقت تمام اجرا می‌کند. این فیلم معمایی جنایی، به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 2023 مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

بهترین فیلم های سال 2023: 19. گرن توریسمو (GRAN TURISMO)

گرن توریسمو یک فیلم درام ورزشی و بیوگرافی است که بر اساس فیلمنامه‌ای از جیسون هال و زک بایلین به کارگردانی نیل بلومکمپ ساخته شده است. این فیلم داستان واقعی جان ماردنبورو، بازیکن نوجوان گرن توریسمو را روایت می‌کند که به یک راننده‌ی ماشین مسابقه‌ی حرفه‌ای بدل می‌شود. این فیلم فروش زیادی در سراسر جهان داشت و نقدهای زیادی دریافت کرده است و به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 2023 بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بهترین فیلم های سال 2023: 20. وانکا (WONKA)

فیلم ونکا یک فیلم موزیکال فانتزی به کارگردانی پل کینگ است و فیلمنامه‌ی آن را نیز به طور مشارکتی با سایمون فارنبی نوشته است. داستان اصلی این فیلم در خصوص ویلی ونکا، شخصیتی در رمان چارلی و کارخانه شکلات سازی است که با داستانی جذاب، مخاطبان را جذب می‌کند. اگر داستان چارلی و کارخانه شکلات سازی را دوست داشتید، این فیلم نیز به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 2023 می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان