مینا جعفری رئیس کمیسیون صنعت ومعدن سازمان اینسکو

«ایران اکسپو ۲۰۲۵»، مهم‌ترین گردهمایی صادراتی کشور

مینا جعفری رئیس کمیسیون صنعت ومعدن سازمان مشاوران ومتخصصان ملل اسلامی ( اینسکو) در خصوص برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ گفت: اکسپو رویدادی است که هر پنج سال یکبار و هر بار در کشوری متفاوت برگزار می‌شود. اهمیت این نمایشگاه و پیامدها و برآیندهای آن برای کشورهای جهان آن چنان ارزشمند است که امرزو اکسپو ها سومین رویداد مهم دنیا پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی های المپیک بوده و نام المپیک فرهنگ ملل را برای آن انتخاب کردند.

 «ایران اکسپو ۲۰۲۵»، مهم‌ترین گردهمایی صادراتی کشور
صفحه اقتصاد -

مینا جعفری رئیس کمیسیون صنعت ومعدن سازمان مشاوران ومتخصصان ملل اسلامی ( اینسکو) در خصوص برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵ گفت: اکسپو رویدادی است که هر پنج سال یکبار و هر بار در کشوری متفاوت برگزار می‌شود. اهمیت این نمایشگاه و پیامدها و برآیندهای آن برای کشورهای جهان آن چنان ارزشمند است که امرزو اکسپو ها سومین رویداد مهم دنیا پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی های المپیک بوده و نام المپیک فرهنگ ملل را برای آن انتخاب کردند.  

این نمایشگاه پیشگاهی است برای نمایش گذشته، اکنون و آینده کشورها که در آن دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، علمی و پیشینه فرهنگی و دورنمای توسعه کشورها به نمایش گذاشته می‌شود. میزبانی نمایشگاه اکسپو برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی شهرهای میزبان و داد و ستدها و همکاری‌های بین‌المللی بسیار کارساز است. از این رو، همه کشورهای عضو مایلند میزبانی این نمایشگاه را به عهده بگیرند. تا کنون حدود ۶۰ اکسپو در ۲۴ شهر برگزار شده‌است. «شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران» ازسال ۱۳۸۱ به نمایندگی از ایران به عضویت بی آی ایی در آمده است وسازماندهی حضور در اکسپو هارا برعهده دارد.

 جعفری در ادامه از نقش بی بدیل برند های ملی در کشور در این اکسپو تاکید کرد واافزود: شرکت معدنی وصنعتی گل گهر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی کشور نه تنها یکی از نمادهای صنعتی کشور، بلکه به عنوان یک بازیگر کلیدی در زنجیره ارزش صنعت فولاد کشور، نقشی بی‌بدیل در شکل‌دهی به آینده اقتصادی ایران ایفا می‌کند. این شرکت یکی از این برندهای ملی است که با نگاه توسعه‌گرا و استراتژی صادرات‌محور خود می‌تواند نماینده شایسته‌ای از توانمندی‌های ایران در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۵» باشد.

 مینا جعفری عضو شورای مرکزی مجمع مشاوران نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت و جایگاه اقتصادی کشور در ایران اکسپو گفت: هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «ایران اکسپو ۲۰۲۵»، در حالی از تاریخ ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که این رویداد، به‌عنوان مهم‌ترین گردهمایی صادراتی کشور، نقش مهمی در ارتقای جایگاه اقتصادی ایران در منطقه و جهان ایفا می‌کند. پیش‌بینی حضور بیش از ۲۵۰۰ مهمان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور جهان و حضور مقامات بلندپایه داخلی و خارجی، نشان از جایگاه فزاینده این نمایشگاه در دیپلماسی اقتصادی و تجاری ایران دارد.

در چنین بستری، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی کشور، در سال ۱۴۰۴، حضوری استراتژیک و چشمگیر دارد. این شرکت نه‌ فقط یکی از نمادهای صنعتی کشور است، بلکه به عنوان یک بازیگر کلیدی در زنجیره ارزش صنعت فولاد، نقشی بی‌بدیل در شکل‌دهی به آینده اقتصادی ایران ایفا می‌کند. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در حال حاضر بزرگترین تولید کننده کنسانتره سنگ آهن و گندله ایران است که دارای ظرفیت تولید بیش از ۱۵ میلیون تن کنسانتره و بیش از ۱۰ میلیون تن گندله است. با اجرای پروژه‌های توسعه و بهینه‌سازی خطوط شرکت، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش ۳۰ میلیون تن می‌رسد. این شرکت به منظور توسعه زنجیره ارزش خود با تأسیس شرکت‌های فولادی سهم خود را در تولید محصولات فولادی نظیر آهن اسفنجی توسعه داده‌است و با تولید اسلب نازک و مقاطع فولادی، این زنجیره تکمیل خواهد شد. این شرکت همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده خوراک صنعت فولاد ایران ست و اولین زنجیره کامل معدن تا فولاد را در ایران داراست.

جعفری در آخر افزود: نمایشگاه ایران اکسپو، فرصتی است برای گذار از الگوی سنتی صادرات. در شرایطی که صادرات کشور عمدتاً محدود به برخی بازارهای مشخص با روش‌های غیررقابتی بوده، اکسپو می‌تواند زمینه‌ساز تنوع بازار، شناخت استانداردهای صادراتی، روش‌های نوین حمل‌ونقل و بسته‌بندی و توسعه روابط تجاری نوین باشد. ، امکان شناسایی نیازهای دقیق بازارهای  در جلسات تخصصی بی تو بی که در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود موجبات تعاملات سازنده بین‌المللی را برای گل گهر و سایر بازیگران بزرگ اقتصادی کشور فراهم می‌سازد. این جلسات می‌توانند مقدمه‌ای برای شکل‌گیری مشارکت‌های پایدار، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تقویت برند ملی ایران باشند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه