صفجه اقتصاد بررسی می کند:

زمزمه های گران شدن سیمان در زمستان ۱۴۰۰ صحت دارد؟ + پیش بینی قیمت

توضیحاتی درباره صحت خبرهای منتشر شده پیرامون احتمال بالای گران شدن سیمان در زمستان 1400 و پیش بینی قیمت سیمان در صفحه اقتصاد منتشر شد!

زمزمه های گران شدن سیمان در زمستان 1400 صحت دارد؟ + پیش بینی قیمت

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره صحت یا عدم صحت خبرهای منتشر شده پیرامون احتمال بالای گران شدن سیمان در زمستان 1400 و همچنین پیش بینی های اولیه درباره قیمت سیمان خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سیمان و بتن از جمله پرکاربردترین مصالح ساختمانی به شمار می آید که در تمامی سازه ها وجود دارد (188 سال پیش بود که سیمان همانطور که امروزه می شناسیم، تولید شد)! بدون وجود بتن، مقاوم کردن و استوار نگه داشتن ساختمان بی شک کار دشواری است. توجه داشته باشید قیمت سیمان با توجه به انواع آن مختلف است!

همانطور که به یاد دارید تولید سیمان یک بار در تابستان به دلیل قطع برق متوقف شد! اتفاقی که سبب بروز برخی نوسانات قیمتی در این متریال ساختمان گردید… حالا کارخانه‌ های تولیدکننده ی سیمان، نگران تامین سوخت خود در فصل زمستان هستند! زیرا چندی پیش، جواد اوجی وزیر نفت از کمبود ۲۵ درصدی ذخایر و مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ ها در مقایسه با سال ۱۳۹۹ شمسی خبر داد و گفت که امسال در فصل سرما، روزی تا ۲۰۰ میلیون مترمکعب کمبود گاز خواهیم داشت!

لازم به بیان است یکی از دغدغه های تولیدکنندگان سیمان در فصل سرما تامین سوخت است؛ اکنون زمزمه‌ هایی مبنی بر کمبود گاز وجود دارد… چنانچه قرار شود گاز صنایع در زمستان قطع شود و سوختی جایگزین آن نشود، سیمان در زمستان گران می شود!

البته عبدالرضا شیخان ، دبیر انجمن سیمان در جدیدترین مصاحبه خود پیرامون قیمت سیمان و آینده ی آن اینچنین بیان کرده است:

از هم اکنون پیش‌ بینی می‌ شود سیمان در زمستان اندکی گران شود! چرا که با تحویل سوخت مازوت به صنایع، هزینه حمل آن به عهده تولیدکنندگان خواهد بود… بنابراین هزینه تولید دوباره اندکی بیشتر می‌ شود و این موضوع در قیمت تمام شده ی سیمان نیز اثر دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد