بهترین روز و ماه برای اسباب کشی در طول سال

تقویم نجومی برای اسباب کشی ۱۴۰۲

در این پست از صفحه اقتصاد مطلبی درباره تقویم نجومی برای اسباب کشی ۱۴۰۲ آماده کرده ایم که در زیر از نظرتان می گذرد.

تقویم نجومی برای اسباب کشی ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

براساس تقویم نجومی برای اسباب کشی سال ۱۴۰۲ (منجم باشی) روزهای زیر برای اسباب کشی (رفتن به خانه نو) خوب است:

۱- شنبه ۲۶ فروردین

۲- پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت

۳- چهارشنبه ۱۷ خرداد

۴- دوشنبه ۶ شهریور

۵- دوشنبه ۳ مهر

۶- شنبه ۲۷ آبان

۷- جمعه ۲۴ آذر

۸- پنج شنبه ۲۱ دی

تقویم نجومی برای اسباب کشی

 

به نظر شما بهترین زمان اسباب کشی چه موقعی است؟

توصیه ما به شما عزیزان این است که پیش از اقدام به اسباب کشی و حمل اثاث منزل به محل جدید در مورد اینکه بهترین زمان اسباب کشی چه زمانی است تحقیق کنید. زیرا مهمترین مسئله قبل از استفاده از خدمات باربری شرکت های باربری تهران مسئله زمان بندی است که بسیار اهمیت دارد. اسباب کشی به یک محل جدید به طور معمول چند روز متوالی زمان می‌برد و بهتر است از قبل خودتان را آماده کنید تا مشکلی پیش نیاید.

بهترین ماه برای اسباب کشی در طول سال

 

چه روزی برای اسباب کشی خوب است؟

جدول بهترین زمان های اسباب کشی

بهترین ساعت برای اسباب کشی ‍۱۰ صبح به بعد
بهترین ساعت برای اسباب کشی از نظر اسلام Updating
بهترین روز برای اسباب کشی وسط هفته
بهترین روز برای اسباب کشی از نظر اسلام روز شنبه و جمعه
روزهای خوب ماه قمری برای اسباب کشی روزهای ۱، ۲، ۶، ۷، ۹، ۱۴، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۳، ۲۷، ۲۸ و ۲۹ هر ماه
بهترین ماه برای اسباب کشی خرداد و تیر
بهترین ماه برای اسباب کشی از نظر اسلام Updating
بهترین فصل برای اسباب کشی پاییز

بهترین فصل برای اسباب کشی

برای اسباب کشی معمولا افراد اخر فصل بهار و کل فصل تابستان را انتخاب می کنند اما چرا فصل تابستان بهترین زمان اسباب کشی است؟ اولین دلیل آب و هوای خوب است که نقش اصلی در باربری را ایفا می کند. ولی در فصل های پاییز و زمستان هم می شود به راحتی تابستان یک باربری و اسباب کشی خوب داشت و دلیل آن هم انتخاب یک باربری مطمئن و خوب است . دومین دلیل تعطیل بودن مدارس است چون اسباب کشی در زمان باز بودن مدارس یک دردسر بزرگ برای والدین است و برای کودکان هم خیلی سخت است که از دوستان خود در مدرسه دست بکشند و با افرادی جدید آشنا شوند و به همین خاطر مدارس که معمولا از اواخر خرداد تا ابتدای مهر تعطیل می باشند.

بهترین روز اسباب کشی در هفته

بیشتر مشتری‌ها چهار شنبه، پنج شنبه و جمعه را برای اسباب کشی ترجیح می‌دهند. ولی توصیه ما این است که اگر برای شما مقدور است، در اواسط هفته کار اسباب کشی را انجام بدهید. چون تقاضا برای آخر هفته زیاد هست و کرایه خاور برون شهری در روزهای شلوغ افزایش پیدا می‌‌کند. در روزهای شلوغ کارگران بیشتر خسته هستند و احتمال آسیب دیدن به وسایل شما بیشتر است. هنگام تعیین تاریخ حرکت و انتخاب بهترین روز اسباب کشی، سعی کنید یک روز در وسط هفته را انتخاب کنید. جابجایی بین روزهای شنبه تا چهارشنبه برای اجتناب از افزایش درخواست‌ها و سفارش‌ها در روزهای تعطیل مانند پنج‌شنبه و جمعه بهترین نتیجه برای شماست. افراد معمولاً زمانی که از محل کار یا دانشگاه خارج می‌شوند. اثاث کشی را برای تعطیلات آخر هفته برنامه‌ریزی می‌کنند. بنابراین یک روز در وسط هفته روزی است که شرکت‌های خدماتی نیز مشتری کمتری دارند.

بهترین روزهای جابجایی در ماه

انتخاب روزهای جابجایی در ماه نیز اهمیت زیادی دارد. برنامه‌ریزی برای حرکت در اواسط ماه بهترین زمان ممکن است. برای اجتناب از شلوغی جاده‌ها و خیابان‌ها خواهد بود. سعی کنید روزهای ابتدا یا انتهایی ماه را انتخاب نکنید. چون این زمانی است که اکثر مردم در حال جابجایی به محل جدید هستند. زیرا معمولاً روزهای ابتدا و انتهای ماه زمان اتمام اجاره‌نامه‌ها است. بنابراین توجه به بهترین روز اسباب کشی در ماه بسیار مهم است.

بهترین روز ماه قمری برای اسباب کشی

سوال بسیاری از افراد این است که بهترین روز ماه قمری برای اسباب کشی چه زمانی است، در پاسخ، اولین چیزی که باید بگویید این است که چه زمانی وقت آزاد برای حرکت دارید، پس از آن مواردی که در اینجا در مورد آنها صحبت خواهیم کرد مهم هستند: اگر می خواهید از نظر معنوی بدانید چه روزهایی برای زندگی خوب است، قوانین زیر را در نظر بگیرید. بهترین روز ماه قمری برای اسباب کشی از نظر امام صادق (علیه السلام) نقل شده است. از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که روزهای اول، دوم، ششم، هفتم، نهم، چهاردهم، هجدهم، نوزدهم، بیستم، بیست و دوم، بیست و سوم، بیست و هفتم، بیست و هشتم و بیست و نهم هر ماه روز شروع است. هر کاری با برکت است. از نظر دین، اسباب کشی در ساعت های قمر در عقرب، ازدواج کردن راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد، نامگذاری و کلا از انجام هریک از کارهای اساسی پرهیز کنیم.

 

بهترین روز برای اسباب کشی از نظر اسلام

البته آقا امام رضا (علیه السلام) به روایت از پدرانش می فرماید: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) فرموده است: آخرین چهارشنبه هر ماه همواره روز نامبارکی است. هاشم بن حکم از امام صادق (علیه السلام) درباره مردی پرسید که قصد دارد کار خیری مانند صدقه یا صوم (روزه) و این‌گونه امور انجام دهد؟ آن حضرت فرمود: خوب است آن عمل را در روز جمعه انجام دهد، زیرا پاداش عمل در روز جمعه چند برابر است. البته این نکته صرفاً برای رعایت فضیلت بیشتر بود که رعایت آن دارای نکات مثبت است، اما اگر به خاطر مشکلاتی نمی توانید این مسایل را رعایت کنید، به خودتان سخت نگیرید. برای بهترین روز ماه قمری برای اسباب کشی با دادن صدقه مشکلات احتمالی را دفع کنید تا مبادا دچار وسواس شوید.

اسباب کشی در ماه صفر

یکی از موضوعات مهمی که از دیرباز تأثیر زیادی در تصمیم‌گیری‌های ایرانیان و به‌طور کلی مسلمانان دارد، مناسبت‌های دینی و اسلامی است. ماه‌های محرم و صفر از جمله زمان‌های مهم و خاصی هستند که برای ما نقش مهمی در مشخص کردن تاریخ انجام کارها را دارند. یکی از این کارها اسباب کشی است. خیلی از مردم معتقدند که اسباب کشی در ماه صفر یا به طور کلی اسباب کشی در ماه محرم و صفر، خوش یمن نیست، علی‌الخصوص اسباب کشی در ماه صفر را خیلی سنگین و بد یمن می‌دانند. در بین عموم مردم، این تفکر وجود دارد که انجام کارهایی مثل اسباب کشی منزل، در ماه‌های محرم و صفر نحس است. در حالی که این طور نیست. انجام هر کاری و از جمله اسباب کشی منزل حتی در ماه های حرام مثل محرم و صفر با سایر ایام فرقی ندارد و ایام و زمان مستقلا در سعادت ‌و نحوست تاثیری ندارند. البته بهتر است کارها و از جمله اسباب کشی به گونه ای انجام شود که موجب آزار و اذیت دیگران نشود و اما این که می گویند ماه صفر نحس است، در مفاتیح الجنان آقا شیخ عباس قمی، در ماه صفر دعایی را آورده که هر کس روزی ده بار این دعا را بخواند، نحسی ماه صفر شامل او نمی شود و تاکید دارد. این به معنای آن است که نحوست ذاتی نیست و بلکه اعمال خود ما موجب نحوست و سعادت می شود.

اسباب کشی در ماه شوال

از هر نظر اسباب کشی در ماه شوال با ماه های دیگر سال فرقی ندارد. شما میتوانید در هر یک از ماه های قمری اسباب کشی کنید.

بهترین ماه برای اسباب کشی در طول سال

بهترین ماه اسباب کشی و جابجایی را نیز فراموش نکنید. آمارها حکایت از جابجایی‌های میلیونی در طول سال دارد. که تقریباً ۶۲ درصد از این جابجایی‌ها از ماه‌های خرداد تا شهریور اتفاق می‌افتد. این زمانی است که شرکت‌های خدمات باربری شلوغ‌ترین روزهای خود را سپری می‌کنند. به ویژه خانواده‌هایی که بچه مدرسه‌ای دارند، جابجایی در فصل تابستان را ترجیح می‌دهند. بنابراین برای اجتناب از این شلوغی لزومی ندارد حتماً در ماه های تابستان اثاث کشی کنید به‌ویژه اینکه هزینه‌های اسباب کشی در این ماه ها گران‌تر از مواقع دیگر است. همچنین به‎دلیل درخواست‌های زیاد مشتریان ممکن است شما نتوانید خدمات خوبی دریافت کنید. بنابراین به جابجایی به در ماه های پاییز , زمستان یا بهار نیز می‌توانید فکر کنید. البته در این صورت باید به نکات و توصیه های اسباب کشی در زمستان نیز توجه ویژه ای نمایید. با صرف کمی زمان برای انتخاب زمان مناسب اسباب کشی و تعیین تاریخ و زمان مناسب جابجایی شما می‌توانید یک تفاوت بزرگ را در این روز ایجاد کنید. تاریخ حرکت خود را عاقلانه انتخاب کنید، تا در زمان و پول خود صرفه جویی نمایید و استرسی نداشته باشید.

مناسب ترین وقت ماه برای جابجایی

اکثرا به دلیل اینکه زمان قول‌نامه ها در مشاوره املاکی در اواخر ماه بسته می‌شود و زمان اتمام قول‌نامه هم به انتهای ماه موکول می‌شود، از همین جهت جابجایی خود را نیز در انتها یا ابتدای ماه انجام می‌دهند. پیشنهاد ما این است که در صورتی که امکانش را دارید، زمان حمل و نقل اثاثیه منزل خود را به اواسط ماه تغییر دهید چرا که در انتهای برج معمولا شرکت های باربری افزایش قیمتی نسبت به اواسط ماه دارند که شما با رعایت همین مورد می‌توانید صرفه جویی خوبی در هزینه های خود داشته باشید.

 

ساعت خوب برای اسباب کشی

بهترین ساعت برای اسباب کشی قبل ظهر ساعت ۱۰ به بعد است.

چه روزهایی اسباب کشی خوب است؟ (اسباب کشی خوب)

طبق روایاتی به گفته ائمه اطهار روز های شنبه و پنج شنبه خوش یمن ترین روزهای هفته هستند و بهتر است در این روز ها اسباب کشی کنید.

حمل اثاث منزل را در اوسط هفته انجام دهید، در روزهای آخر هفته و یا در روزهای تعطیل تقاضای باربری افزایش یافته است. و به طبع مشتریان شرکت های اسباب کشی نیز بیشتر می شوند. این افزایش تقاضا و شلوغی ها ممکن است باعث تداخل و بدقولی از جانب شرکت حمل بار شود. به همین منظور امکان دارد برخی از شرکت های حمل و نقل تهران نرخ خدمات خود را در این روز ها افزایش دهند. همچنین به علت فشار کاری بالا ممکن است کارگرها راندمان همیشگی خود را نداشته باشند. اثاث کشی منزل در تهران آن هم در روز های تعطیل به دلیل ترافیک و شلوغی معضل دیگری است. که باعث ایجاد تداخل در ارائه خدمات می شود. بنابراین برای جلوگیری از چنین پیشامدهایی ما به شما پیشنهاد می کنیم. حمل اثاثیه منزل را در اواسط هفته انجام دهید زیرا هم ارائه خدمات با کیفیت بهتری انجام می شود و هم از لحاظ هزینه برای شما به صرفه تر خواهد بود.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان