فیلم سعید روستایی در لیست برترین آثار سینمایی اکران شده بریتانیا

سعید روستایی با فیلم متری شش و نیم همچنان در سراسر دنیا نام خود را بر سر زبان ها انداخته است.

فیلم سعید روستایی در لیست برترین آثار سینمایی اکران شده بریتانیا
صفحه اقتصاد -

فیلم متری شیش و نیم توانست در لیست برترین آثار سینمایی اکران شده بریتانیا که نشریه گاردین در آخرین ماه میلادی ۲۰۲۳ منتشر کرده، رتبه ۲۴ را کسب کند. این در حالیست که فیلم اوپنهایمر به کارگردانی کریستوفر نولان در رتبه ۳۲ و فیلم ناپلئون ساخته ریدلی اسکات در رتبه ۳۶ این فهرست قرار گرفته‌اند.

متری شیش و نیم با بیش از ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار مخاطب، پربیننده‌ترین فیلم غیرکمدی در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ ایران است. این فیلم جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرده و توانسته منتقدین و تماشاگران بسیاری را جذب کند.

متری شیش و نیم

جوایز جهانی فیلم متری شیش و نیم

متری شیش و نیم برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ و در بخش افق‌های جشنواره ونیز، نمایش جهانی را تجربه کرد و بعد از آن در جشنواره‌های مختلف کشورهای دیگر جوایز مهمی را به خود اختصاص داد. این ساخته روستایی، در جشنواره فیلم توکیو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده و در جشنواره زوریخ سوئیس، جایزه بهترین فیلم بین المللی را به دست آورد.

متری شیش و نیم در سینماهای فرانسه نیز بسیار دیده شد و جایزه بزرگ بهترین فیلم را تصاحب کرد. علاوه بر این در فرانسه به عنوان بهترین فیلم از نگاه هیات داوران جشنواره فیلم‌های پلیسی (ریم پولار) شناخته شد.

این فیلم جایزه بهترین فیلم جشنواره بوردو را به دست آورده و توانسته است در بین نامزدهای بهترین فیلم خارجی زبان در جوایز سزار (اسکار سینمای فرانسه) قرار بگیرد.

دیگر فیلم‌های فهرست گاردین

در فهرستی که نشریه گاردین ارائه کرده، رتبه‌های ۱۱ تا ۵۰ برترین فیلم‌های اکران شده در سینماهای بریتانیا در سال گذشته منتشر شده‌اند و ۱۰ فیلم برتر به زودی منتشر خواهند شد. فیلم مایسترو ساخته بردلی کوپر با رتبه ۱۲، فیلم آلکاراس ساخته کارلا سیمون با رتبه ۱۳ و فیلم دختر ابدی به کارگردانی جوانا هاگ با رتبه ۱۶ از دیگر فیلم‌های برتر این فهرست هستند.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد