وعده پرداخت معوقات بیمه تکمیلی بازنشستگان تا هفته آینده
بازنشستگان کشور بار دیگر چشم به راه واریز معوقات فروردین ماه خود هستند، مطالباتی که به گفته منابع داخلی، ارزش واقعی آن در طول هشت ماه گذشته به نصف کاهش یافته است. این در حالی است که مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، تعویق مجدد تسویه این مطالبات را به بانک رفاه کارگران نسبت میدهند، اما بررسیهای میدانی نشان میدهد که بانک عامل در چهار روز اخیر هیچ دریافت مالی برای واریز به حساب بازنشستگان نداشته است.
شماری از بازنشستگان در تماسهای مکرر با ستون ارتباطات مردمی، خواستار پرداخت هرچه سریعتر مطالبات خود شده و بر این موضوع تأکید کردهاند که ارزش واقعی این معوقات در عرض هشت ماه گذشته نصف شده است. همچنین پرداخت مستمری مهرماه بازنشستگان این بار با دو روز تأخیر به حساب آنان واریز شده است. یکی دیگر از گلایههای اصلی بازنشستگان، عدم تسویه دیون سازمان تأمین اجتماعی به بیمه تکمیلی است؛ میلیونها نفر از بازنشستگان و مستمریبگیران وابسته به این سازمان، هر ماه به طور خودکار سهم بیمه تکمیلی خود را پرداخت میکنند، اما سازمان از تسویه بدهی خود خودداری میکند.
محمد اسدی، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی، در این رابطه اعلام کرده که پرداخت معوقات بیمه تکمیلی بازنشستگان تا هفته آینده انجام خواهد شد. وی با اشاره به رایزنیهای ادامهدار با مسئولان تأمین اجتماعی، خاطرنشان کرد که حداقل شش ماه از تعویق پرداخت هزینه بیمه تکمیلی میگذرد و شرکت بیمهگر به تدریج از پوشش هزینههای درمانی بازنشستگان شانه خالی میکند. اسدی پرداخت تمامی فاکتورهای درمانی بیمهشدگان در این مدت را معوق شده توصیف کرد.
وی در ادامه با اشاره به مصوبه سران سه قوه برای پرداخت هفتاد هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بابت درمان از محل بدهی دولت به این صندوق، اظهار داشت که اوراق بهادار مربوط به این مبلغ در مسیر پرداخت است و در صورت نقد شدن آن در هفته آینده، معوقات بیمه تکمیلی که تا دوره ۳۱ شهریور ثبت شدهاند، پرداخت خواهند شد. مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز روز قبل با تأکید بر این که بدهی سازمان به بازنشستگان، مراکز درمانی و شرکتهای بیمهگر پس از پرداخت بدهی دولت تسویه میشود، از اجرای مصوبه مذکور و نقد شدن بخشی از بدهی دولت خبر داد. وی همچنین از راهاندازی سرویسهای جدید غیرحضوری ویژه کارگران ساختمانی و رانندگان در آینده نزدیک خبر داد که با هدف تسهیل خدماترسانی، افزایش شفافیت و کاهش مراجعات حضوری طراحی شدهاند.
نظر شما