علت افزایش نرخ کرایه اسنپ و تپسی؛ ماجرا چیست؟

چند وقتی است که همزمان با فرارسیدن فصل تابستان، کرایه‌های تاکسی اینترنتی در کشور افزایش یافته است؛ اما علت آن چیست؟

علت افزایش نرخ کرایه اسنپ و تپسی؛ ماجرا چیست؟
صفحه اقتصاد -

افزایش نرخ تاکسی‌های آنلاین مانند تپسی و اسنپ نسبت به ماه گذشته، برای شهروندانی که به صورت روزمره از این برنامه‌ها استفاده دارند سوال شده است؛ برخی آن را غیر منطقی می‌خوانند و برخی دیگر می‌گویند به صرفه نیست برای مسیری که ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، ۱۲۰ هزار تومان پرداخت شود، در حالی که ماه گذشته برای همان مسیر، نصف این رقم پرداخت می‌شد.

حال پیگیری‌های اکوایران از شرکت تپسی باعث شده که به این سوال پاسخ داده شود. به گفته کارشناس پشتیبانی تپسی، تعرفه این شرکت با تعرفه تاکسیرانی متفاوت است و گوگل مپ اطلاعاتی را در رابطه با شرایط جوی، میزان تقاضایی که در مبدا و مقصد مسافر و سفیر وجود دارد و ترافیک موجود به تپسی می‌دهد و به صورت سیستمی بر روی هزینه داخل برنامه اعمال می‌شود.

او با اشاره به اینکه تعرفه‌ها تغییر نکرده است و افزایشی قیمتی نیز در کار نیست، علت این افزایش دوبرابری در ماه اخیر را، فصل تابستان و استفاده الزامی رانندگان از کولر عنوان کرد که البته بخش بیشتر این هزینه از جانب تپسی پرداخت می‌شود.

در ادامه این سوال پیش آمد که برخی از رانندگان از کولر استفاده نمی‌کنند و سفر از کیفیت لازم برخوردار نیست، در این صورت این هزینه چگونه محاسبه می‌شود؟

به گفته کارشناس تپسی، طبق قوانینی که در این شرکت وجود دارد، در این صورت اگر حین سفر، مسافر این موضوع را به تپسی اطلاع دهد، هزینه سفر گرفته نمی‌شود و سفر بعدی تا سقف ۲۰۰ هزار تومان نیز رایگان خواهد بود.

اما زمانی که قبل سفر یا بعد از سفر، با تپسی تماس گرفته شود و گزارش عدم کولر داده شود؛ آن سفیر مسدود می‌شود تا زمانی که اعلام کنند می‌توانند از کولر استفاده کنند؛ اگر تردد داشته باشد تا آخر تابستان به انها سفر داده نمی‌شود.

گزینه «عجله دارم» و «عجله ندارم» بازخواهد گشت؟

به گفته وی، حذف گزینه «عجله دارم» و «عجله ندارم» به دستور تعزیرات بوده و تا زمانی که این سازمان اجازه بازگشت را ندهد این گزینه‌ها به اپلیکیشن تپسی بازنخواهد گشت.

علت طولانی شدن برخی درخواست‌ها برلی تپسی

آنطور که این کارشناس تپسی می‌گوید، زمانی که درخواست تپسی برای پذیرش سفیر طولانی می‌شود علت آن چند حالت است، ممکن است در مبدا مسافر، راننده‌ای وجود نداشته باشد یا راننده‌ای وجود داشته باشد اما به دلیلی طولانی بودن زمان اتمام سفر فعلی و پیاده نمودن مسافر بیش از ۳ دقیقه باشد؛ چراکه تپسی اجازه پذیرش سفر بعدی را در ۲ الی ۳ دقیقه پایانی سفر به راننده می‌دهد.

علت دیگر نیز، هزینه کم آن سفر برای راننده است که در این صورت، تپسی مبلغی را بسته به اینکه چه میزان هزینه‌ای می‌تواند راننده را مجاب به سفر کند به راننده پیشنهاد می‌دهد و در این صورت، مسافر هزینه قبلی را پرداخت می‌کند اما برای راننده درآمد مازاد پرداخت می‌شود؛ برای مثال اگر سفری هزینه آن ۱۰۰ هزار تومان است، شرکت تپسی ۲۰ هزار تومان بیشتر از این نرخ به راننده پیشنهاد می‌کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد