عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته استان تهران در گفتگو با صفحه اقتصاد:

جبران سوء مدیریت دولتها با افزایش پلکانی حقوق کارگران

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته استان تهران با انتقاد شدید از نحوه افزایش حقوق ها گفت: معلوم نیست سلام دولت با چه انگیزه‌ای افزایش

جبران سوء مدیریت دولتها با افزایش پلکانی حقوق کارگران

عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته استان تهران با انتقاد شدید از نحوه افزایش حقوق ها گفت: معلوم نیست دولت با چه انگیزه‌ای افزایش سایر سطوح را به صورت پلکانی مطرح می کند.

سیدعلی حسینیان در گفتگو با صفحه اقتصاد با انتقاد از نحوه افزایش حقوق ها گفت: این که دولت بخواهد حقوق شاغلان را پلکانی افزایش دهد، توجیه‌پذیر است، اما اینکه حقوق بازنشستگان را پلکانی افزایش می دهد، اشتباهی بزرگ است که تبعات خطرناکی برای بیمه پردازی و نظام بیمه ای کشور دارد.

وی با اعلام اینکه افراد بر اساس بیمه پردازی حقوق بازنشستگی دریافت می کنند گفت: فردی که سال ها بر اساس حداقل حق بیمه پرداخت کرده، اکنون نیز می بایست بر همان اساس، حقوقش افزایش یابد و کسی که بر اساس مبالغ بالاتری حق بیمه پرداخت کرده، می بایست مطابق همان پرداختی ها افزایش حقوق داشته باشد.

رییس کانون کارگران بازنشسته قرچک با اشاره به اینکه قرار نیست کسی که حق بیمه بیشتری پرداخت کرده، با کسی که حق بیمه کمتری پرداخت کرده به یک میزان دریافتی داشته باشند گفت: پرداخت حق بیمه بیشتر به معنای اختصاص دادن بخشی از حقوق زمان اشتغال به سازمان تامین اجتماعی است و قانون بیمه پردازی تشریح می کند که هر چقدر حق بیمه بیشتری پرداخت شده، به همان میزان در هنگام بازنشستگی حقوق بیشتری دریافت شود.

وی با اعلام اینکه در نتیجه یک تصمیم اشتباه و افزایش پلکانی، بازنشستگان بسیاری که در گذشته حقوق مناسبی دریافت می‌کردند، امروزه به حداقل بگیر تبدیل شده‌اند گفت: این رویکرد هیچ مبنای درستی ندارد که حق بیمه پردازی رعایت نشود و دولت قانون را نادیده بگیرد.

سیدعلی حسینیان با اعلام اینکه کارگران امروز، بازنشستگان فردا خواهند بود گفت: کارگری که بداند حق بیمه پردازی هیچ تاثیری در آینده و بازنشستگی او ندارد، او نیز بر مبنای حداقل حق بیمه می پردازد و از این طریق زیان های غیر قابل جبرانی به سازمان تامین اجتماعی وارد می شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اعتراضی برای پرداخت بیشتر به حداقل بگیران نداریم گفت: این را می‌دانیم که بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر به پایین هستند و اطمینان داریم که حقوق حداقلی پاسخگوی هزینه های سنگین زندگی نیست، اما اگر قرار است دولت جبران این همه مشکلات را بکند، بهتر است از جیب تامین اجتماعی هزینه نکند و ردیف بودجه ای برای کمک به حداقل بگیران اختصاص دهد.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان تهران گرانی لجام گسیخته، افزایش بی رویه قیمت ها، بحران اقتصادی و چالش های موجود را ناشی از سوء مدیریت و عملکرد اشتباه دولت های گذشته دانست و گفت: در نتیجه رفتارهای غلط و مدیریت سلیقه ای، بحران اقتصادی شدیدی مردم را آزار می دهد، اما اگر قرار است تاوان سوء مدیریت ها را بپردازیم، بهتر است دولت‌ها این تاوان را بپردازند نه آنکه دست در جیب صندوق تامین اجتماعی کنند و از پس انداز سال های گذشته کارگران بخشش کنند.

وی با اعلام اینکه نگاه مثبت و مدیریت منطقی در دولت ها وجود نداشته و بحران اقتصادی کنونی دلیل اثبات این ادعاست گفت: اکنون نیز سازمان تامین اجتماعی قلک دولتها شده و هر کجا که کم می آورند یا با بحرانی روبرو می شوند، دست در جیب سازمان تامین اجتماعی و منافع کارگران و بازنشستگان می کنند.

سیدعلی حسینیان از پرداخت دستمزد سرمربی تیم ملی، هزینه های درمان کرونا و بسیاری موارد دیگر انتقاد کرد و گفت: گویا آقایان خبر ندارند که سازمان تامین اجتماعی حق الناس است و دولت نباید از آن برداشت کند اما بدهی 450 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی نشان می دهد که وضعیت تا چه اندازه خراب است.

گفتگو: کورش شرفشاهی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان