هدف و ماموریت توسعه معادن و فلزات مشخص شد

راهبری توسعه و پیشرفت معدن و صنایع معدنی ایران

هلدینگ توسعه معادن و فلزات، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع معدنی و فلزی، نقش بسیار موثری در توسعه و افزایش ظرفیت شرکت‌های موجود در صنایع سنگ‌آهن و فولاد داشته و برای افق سال ۱۴۰۶، سودی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار مورد توجه را پیش‌بینی کرده است.

راهبری توسعه و پیشرفت معدن و صنایع معدنی ایران
صفحه اقتصاد -

ومعادن که یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ایران است، در حال حاضر در ۹۹ پروژه در حال اجرا و برنامه‌ریزی، در حوزه معدن و صنایع معدنی با سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۳.۸۴ میلیارد یورو فعالیت می‌کند. بیشترین سرمایه‌گذاری این هلدینگ در زنجیره سنگ‌آهن و فولاد صورت می‌گیرد.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با داشتن سهم مناسبی از دو قلوی سنگ‌آهنی (چادرملو و گل‌گهر) و شرکت سنگ آهن گهر زمین به عنوان بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن کشور، مجتمع فولاد خراسان به عنوان قطب چهارم تولید فولاد کشور و همچنین بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌های تولیدی، خدمات فولادی، بازرگانی و کارگزاری، علاوه بر ایجاد پتانسیل سودآوری بالا، نقش موثر و حائز اهمیتی از نظر مدیریتی و تامین منابع مالی لازم برای شرکت‌های زیر مجموعه خود دارد.

پرتفوی این شرکت به بیش از ۳۰۱ هزار میلیارد ریال می‌رسد و ارزش روز سهام بورسی آن بالغ بر ۱۴۵۷ میلیارد ریال است. همچنین، در پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۲، ارزش بازاری سرمایه‌گذاری‌های بورسی این شرکت بیش از ۱۸۲ هزار میلیارد ریال بوده است که خبر از رشد چشمگیر ۳۰ هزار میلیاردی می‌دهد.

این هلدینگ در حال حاضر در بسیاری از پروژه‌های توسعه‌ای کشور از جمله پروژه‌هایی مانند احداث کارخانه‌های تولید فولاد و آهن اسفنجی، تولید کنسانتره سنگ‌آهن، و ساخت کارخانه‌های گندله‌سازی شرکت دارد.

این پروژه‌ها از طرح‌های پیشران اقتصادی کشور به شمار می‌روند و به عنوان نقطه عطفی در توسعه صنایع معدنی و فلزی کشور محسوب می‌شوند. با راهبری مستقیم گروه توسعه معادن وفلزات 7 پروژه از 48 پروژه پیشرانان پیشرفت ایران در حال پیشروی است که حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها ۱.۳۵ میلیارد یورو و سهم «ومعادن» ۰.۷ میلیارد یورو است. علاوه بر این 7 پروژه دیگر به ارزش سرمایه‌گذاری ۱.۲۹ میلیارد یورو نیز با راهبری شرکت توسعه معادن و فلزات در حال اجرا و برنامه‌ریزی است که سهم «ومعادن» از این میزان ۰.۶۲ میلیارد یورو است.

احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تنی و ذوب و فولادسازی یک میلیون تنی در شرکت صنایع فولاد کردستان، احداث کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت 2 میلیون تن در شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور، احداث کارخانه گندله‌سازی شهرک با ظرفیت 920 هزار تن، بلوک دوم گازی سمنان با ظرفیت ۳۶۶ مگاوات به عنوان نخستین پروژه اجرا شده از طرح‌های پیشران اقتصادی کشور و احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی در شرکت‌های صنایع آهن و فولاد آرتاویل و فولاد اقلید پارس هر یک با ظرفیت ۱.۱ میلیون تن، از مهم‌ترین پروژه‌های «ومعادن» هستند.

تصویر (1)

شرکت توسعه معادن و فلزات با افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۳، اهداف خود را در راستای توسعه پروژه‌های توسعه‌ای و اصلاح ساختار مالی شرکت‌های زیر مجموعه خود پیگیری می‌کند. این هلدینگ بزرگ سرمایه‌گذاری با بیش از ربع قرن تجربه در بخش معدن کشور در فروردین‌ماه سال جاری برنامه افزایش سرمایه ۵۶ درصدی “ومعادن” را در جهت پیشبرد اهداف پروژه‌های توسعه‌ای خود به ثبت رساند.

مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر و افزایش سهام تملیکی و اصلاح ساختار مالی از جمله برنامه‌های این هلدینگ بزرگ سرمایه‌گذاری بخش معدن و صنایع معدنی در سال ۱۴۰۳ است.

عملکرد گروه توسعه معادن و فلزات در سال 1402 در مسیر رشد ارزش و سودآروی شرکت و همچنین خلق ارزش و بازدهی برای سهامداران بود که این تداوم رضایت سهامداران در سال جاری با جدیتی بیش از پیش برای «ومعادن» تعریف شده است که نمونه آن را در افزایش ارزش پرتفوی بازار سهم این هلدینگ در فروردین‌ماه جاری مشاهده می‌کنیم.

شرکت-1024x960-1

ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در فروردین‌ماه با چهار هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان رشد به ۱۴۹ هزار و ۹۸۲ میلیارد تومان رسید. 

ومعادن در فروردین ۱۴۰۳ موفق به تحصیل ۲۵۷۲ میلیارد تومان سهام جدید شد که عمدتا مربوط به خرید سهام سرمایه‌گذاری پرتو تابان معادن و فلزات بوده است. همچنین این هلدینگ سرمایه‌گذاری توانست در اولین ماه از سال جاری ۲۵۱۰ میلیارد تومان سهام به فروش برساند که عمده فروش این ماه مربوط به فروش سهام شرکت‌های غیربورسی بوده است.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ایران سال جهش تولید با مشارکت مردم را با درآمدی معادل ۵۱۸  میلیون تومان از محل سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها در ماه ابتدایی فصل بهار آغاز کرد. این اقدام‌ها نشان از تعهد این شرکت به توسعه و پیشرفت صنایع معدنی و فلزی کشور دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان