در گفت‌وگوی اختصاصی با صفحه اقتصاد مطرح شد

 تصفیه آب خانگی و صنعتی آبندیش نیاز حیاتی مردم و صنایع

مدیرعامل شرکت تصفیه آب خانگی و صنعتی آبندیش با اشاره به ضرورت وجود تصفیه آب برای زندگی روزمره و صنایع در جهت پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی

 تصفیه آب خانگی و صنعتی آبندیش نیاز حیاتی مردم و صنایع

صفحه اقتصاد - سمیرا عسکری - مدیرعامل شرکت تصفیه آب خانگی و صنعتی آبندیش با اشاره به ضرورت وجود تصفیه آب برای زندگی روزمره و صنایع در جهت پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و رشد تولید، همکاری و همیاری مسئولان را با ایجاد مشوق‌های لازم برای فعالان این صنعت در کنار سهولت در قوانین صادرات و تسریع موانع گمرکی در واردات موردنیاز این شرکت‌ها را خواستار شد.

اشکان حسینی مدیرعامل شرکت تصفیه آب خانگی و صنعتی آبندیش در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صفحه اقتصاد با اشاره به زمینه فعالیت این شرکت، گفت: آب به عنوان یک ضرورت در سلامت مردم در زندگی روزمره و صنایع نقشی اساسی را به عنوان مایع حیاتی ایفا می‌کند. با توجه به پیشبرد اهداف صنایع و نقش حیاتی و استراتژیک آب برای این حوزه، ضرورت وجود صنعت تصفیه آب بیش از پیش مشخص می‌باشد.

وی با اشاره به زمینه فعالیتی شرکت آبندیش، اظهار کرد: با توجه به وجود رقبای بسیار این حوزه کاری در ایران، تلاش ما بر این بوده تا با پیاده‌سازی و اجرای بهترین تکنولوژی، دستگاه‌های جدید مطابق با فناوری روز دنیا را عرضه بکنیم. حسینی، تکنولوژی مورد استفاده در این دستگاه‌ها را وارداتی عنوان کرد و افزود: فیلتراسیون یا سیستم‌های مورد استفاده در دستگاه تصفیه آب توسط متخصصین داخلی بومی‌سازی شده است. اما سیستم اسمز معکوس به دلیل وجود شیت‌های مورد استفاده وارداتی می‌باشد. با توجه به اینکه در صنایع ایران در حال حاضر خلاقیت حرف اول را می‌زند، تلاش ما هم بر این اساس قرار گرفته که تا جای ممکن این دستگاه‌ها و قطعات مصرفی بومی سازی بشود.

وی درباره بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت آبندیش، گفت: در مبحث اکتیو کردن کربن که قسمت‌های پیش‌تصفیه دستگاه‌های تولیدی شرکت آبندیش می‌باشد، از تخصص شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌شود. به عنوان مثال این شرکت‌ها از پوست سخت گردو و پسته اخیرا هلو برای اکتیو‌کردن کربن، استفاده می کنند .

بطور کلی در تولید فیلترهای الیافی و کربنی در کشور خیلی عالی عمل می کنیم. قبلا دستگاه‌های تصفیه به صورت تکمیل‌شده از خارج کشور وارد می‌شد، اما اکنون مونتاژ کامل آنها در داخل و توسط متخصصین انجام می‌گیرد. قسمت های اصلی و مرکزی دستگاه‌ها وارداتی است، ولی بقیه فرایند تولید به صورت کامل در ایران انجام می‌شود.

 تصفیه آب خانگی و صنعتی آبندیش نیاز حیاتی مردم و صنایع

مدیرعامل شرکت آبندیش ضرورت تسریع در ترخیص گمرک را یادآور شد و افزود: در بحث واردات خود محصول مثلا فیلترها و شیت‌های ممبران مشکلی وجود ندارد، اما دیر ترخیص‌شدن از گمرک و ماندن در گرمای بالای کانتینرها و نور سبب کاهش راندمان و از دست دادن کارآيی موردنیاز می‌شود. اشکان حسینی، تشریفات و مراحل سخت اداری و موانع موجود بر سر راه صادرات محصول را عامل بی‌رغبتی صادرکنندگان این دسته از محصولات تولیدی دانست و گفت: از مسئولان درخواست داریم تا با فراهم‌کردن شرایط و اعطای تسهیلات، زمینه اشتیاق فعالان این حوزه را در جهت گسترش تولید دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و صنعتی به وجود بیاورند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان