یادداشت اختصاصی از سارا نعیمی

روابط عمومی؛ کار اداری معمولی و کار آدم های معمولی نیست

به گفته دکتر حمید نطقی بیانگذار و پدر روابط عمومی ایران: روابط عمومی بر سه عنصر هنر، فن و فلسفه استوار است .روابط عمومی؛ کار اداری معمولی و کار آدم های معمولی

روابط عمومی؛ کار اداری معمولی و کار آدم های معمولی نیست

به گفته دکتر حمید نطقی بیانگذار و پدر روابط عمومی ایران: روابط عمومی بر سه عنصر هنر، فن و فلسفه استوار است .روابط عمومی؛ کار اداری معمولی و کار آدم های معمولی نیست.

۱۷ مه هر سال برابر با ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و مخابرات است.روزی که درسطح جهانی نیزبه عنوان روزارتباطات وجامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است. نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است.

روابط عمومی (Public relations) یا به اختصار (PR) به علم مدیریت چرخه ارتباطات ، مابین یک فرد یا سازمان، (اعم از بازرگانی و اقتصادی و دولتی یا سازمان مردم‌نهاد)، با عموم اطلاق می‌شود.

روابط عمومى بخشى از وظایف مدیریت سازمان است و عملى ممتد، مداوم و طرح ریزى شده است که از طریق آن افراد و سازمان ها مى کوشند تا تفاهم و پشتیبانى کسانى را که با آنها سرو کار دارند، به دست آورند .

تعامل روابط عمومی با رسانه ها

یکی از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی‌ها، برقراری ارتباطات حرفه‌ای با رسانه‌هاست. رسانه ها مهمترين و موثرترين ابزار انتقال اطلاعات و آگاهيها در تحقق فرآيند ارتباطات هستند. رسانه ها به عنوان يك امكان بالقوه، مناسبترين فرصت ها را براي ارتباط روابط عمومي با جامعه و افكار عمومي فراهم مي سازند. کارکنان روابط عمومی به‌عنوان تسهیل‌گران فرایند توسعه و ارتقاء‌بخشی آگاهی به جامعه باید سواد رسانه‌ای داشته باشند. سواد رسانه‌ای به ما می گوید چه خبری دارای حاشیه و کدام خبر صداقت عینی را به دنبال دارد.و کدام سایت ها و رسانه ها ارزش وقت گذاشتن را دارند.سواد رسانه ای با ایجاد بستر تجزیه و تحلیل، مخاطب را از مسیر فرعی به اصلی هدایت می کند. يك روابط عمومي موفق آن است كه رسانه ها را به درستي شناخته و با داشتن سواد رسانه ای دقیق با سياستهاي آنها آشنا باشد، ازقابليت همه رسانه ها به فراخور شرايط زماني استفاده كرده و روابط خود را با آنها حفظ كند.

روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است

روابط‌عمومی‌ها برای رساندن پیام‌های سازمانی خود به عموم مردم و مشروعیت سازمانی، نیازمند همکاری با رسانه‌ها هستند. هسته ی اصلی فعالیت روابط عمومی ها را ایجاد ارتباط با کانونهای خبری و انتقال پیام تشکیل می دهد.در واقع روابط عمومی عبارت از دانشی است، که به وسیله آن سازمانها آگاهانه می کوشند به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمایند تا بتوانند تفاهم و پشتیبانی کسانی را که برای موسسه اهمیت دارند به دست آوردند. روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی بعنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند بهمین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، بعنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.

نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی بعنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان