صفحه اقتصاد گزارش می دهد:
زندگینامه کامل داوود عابدی آملی بنیانگذار برند تاژ و پدر صنعت شوینده ایران
توضیحاتی درباره داوود عابدی آملی بنیانگذار برند تاژ و پدر صنعت شوینده ایران و فعالیت های وی در صفحه اقتصاد منتشر شد!
در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره داوود عابدی آملی بنیانگذار برند تاژ و پدر صنعت شوینده ایران و فعالیت های وی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. داوود عابدی آملی مهندس شیمی، کارآفرین و همچنین فعال در زمینه تولید محصولات شوینده و مواد اولیه متولد سال ۱۳۱۶ شمسی در شهر آمل واقع در استان مازندران می باشد. او یکی از بنیانگذاران گروه شرکت های مهدتاژ و بنیانگذار شرکت شوینده تاژ است.
داوود عابدی آملی دارای فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته ی شیمی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران (دانشکده شیمی پلی تکنیک تهران) است.
داوود عابدی آملی در طول تحصیل خود، همزمان در کارخانه های متعددی از جمله صابون سازی، کارخانه قند و همچنین تصفیه خانه آب تهران دوره های کارآموزی را پشت سر گذاشت. او پس از پایان دوره تحصیل خود به استخدام شرکت نفت درآمد؛ اما مدتی بعد به دلایلی مجبور به استعفا شد… وی سپس به استخدام شرکت تولیدارو درآمد. لازم به بیان است پس از تاسیس شرکت تولی پرس، او یکی از فعالان آن شرکت بود…
سرانجام در سال 1360 شمسی، داوود عابدی آملی گره مهدتاژ را راه اندازی کرد و با تمام سختی های طاقت فرسا توانست در سال 1368 شمسی اولین محصولات خود را روانه بازار نماید.
جالب است بدانید وی به عنوان نخستین فعالان در حوزه ی راه اندازی خط تولید مواد شوینده (انواع صابون، پودرهای لباسشویی، مایع های لباسشویی و همچنین مایع های دستشویی) در ایران شناخته می شود! او عضو هیئت مدیره در شرکت های مهدتاژ، شیمیایی بهداش، شیمیایی بهداد، جم پرتو و پخش پیشگام لیا می باشد.
داوود عابدی آملی، بنیانگذار گروه صنعتی تاژ به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان محصولات بهداشتی ایران در چهارمین دوره مراسم اعطای نشان و نشان امین الضرب، به عنوان کارآفرین برتر ایران معرفی گردید و نشان و تندیس امین الضرب را دریافت کرد…!
همچنین او بارها به عنوان صادرکننده و کارآفرین نمونه ملی معرفی شده است! داوود عابدی آملی موفق به دریافت نشان دولتی کار و تولید از رئیس جمهور وقت، محمد خاتمی شده است!
در سال 1394 شمسی، کتابی با عنوان کارآفرینی به شیوه داوود عابدی آملی توسط رضا یادگاری و مهشید سنایی فرد و انتشارات کارآفرینان بزرگ در ۹۳ صفحه به چاپ رسید و منتشر شد. این کتاب که به بیان تجربه ها و تلاش های داوود عابدی آملی پرداخته است، نکات زیادی را در ارتباط با چگونه موفق و چطور کارآفرین شدن و… بیان می کند (از نقش ها و مسئولیت های یک کارآفرین تا پیش نیازهایی که برای راه اندازی یک کسب و کار موفق نیاز است). در بخشی از این کتاب چنین آمده است:
" تجربه دنیای امروز نشان داده است که نوآوری های مهم و پیشرفت های تکنولوژیکی، در سازمان ها و شرکت های بزرگ دولتی اتفاق نخواهد افتاد! قابلیت تطبیق با بازار و نیاز روز چیزی است که از یک ساختار بزرگ پیچیده ی تو در تو ساخته نیست و در نتیجه برای پیشرفت سریع و ارائه محصولات جدید، تنها راه موثر، ایجاد و توسعه شرایطی است که فعالیت های اقتصادی کوچک بتوانند تاسیس شوند و رقابت کنند. اهمیت کارآفرینی در کشورهای بزرگ و پیشرفته، فقط به خاطر مسئله ایجاد شغل نیست، بلکه دلیل اصلی آن فعالیت های اقتصادی کوچکی است که در این کشورها به وجود آمده است، رشد کرده است و توانسته است سهمی عمده از فناوری روز و در نتیجه ثروت و درآمد تمام دنیا را به خود اختصاص دهند.
کارآفرینی نیز مانند هر پدیده ی دیگری قواعد و ملزومات ویژه خود را دارد. سرمایه شاید مهم ترین نیاز برای شروع یک فعالیت اقتصادی باشد، اما به یقین همه آن نیست! دانش و توانایی مدیریت، دانش اقتصادی، شناخت اوضاع بازار و نیازهای آن و از همه مهم تر باور داشتن اینکه "من می توانم کار تازه ای را شروع کنم" عامل هایی هستند که در تولد یک کارآفرین و ایجاد عزم و اراده در وی نقش اساسی دارند. "
در سال 1395 شمسی اعلام شد شرکت هنکل آلمان بخشی از کارخانه تاژ را خریداری کرده است و تصمیم دارد در خط تولید مایع و پودر، محصولات خود را به همراه محصولات تاژ تولید نماید… در بیان علت این موضوع بایستی گفت در طول سال های گذشته، بازار محصولات شوینده با رکود نسبی رو به رو بود! اتفاقی که باعث شد تا افزایش قیمتی در این محصولات اعمال نشود؛ البته کشش بازار نیز امکان افزایش قیمت را نداشت… متاسفانه در سال های گذشته به سبب افزایش حجم مشکلات، تعدادی از واحدهای شوینده تعطیل شدند.
نظر شما