یادداشت اختصاصی از حسین افتخار

دستفروشی

دست فروش‌ها در روزهای پایانی سال وسایل سفره هفت سین مثل سنجد و سیر و سکه و ظروف هفت سین و یا ماهی گلی را بساط می‌کنند.

دستفروشی
صفحه اقتصاد -

در ایام سال نو شاهد هیاهوی بسیار زیادی در بازار خواهیم بود و بسیاری از کسب و کار‌های پردرآمد در این ایام فعالیت خود را آغاز می‌نمایند. در این روز‌ها در بسیاری از بازار‌ها، کسب و کار‌هایی به وجود می‌آیند که در دیگر ایام سال امکان مشاهده آن‌ها نیست.

مهمترین عامل رونق شب عید که تا دوماه! در سال ادامه دارد دستفروشی است. و تولید های زیر زمینی باعث می شود دستفروشان  بتوانند با نصف قیمت و کمترین هزینه سربار کالاها را بفروشند و مردم نیز افتخار خرید از فروشگاههای بزرگ را به خرید از دستفروشان تبدیل می کنند و هیچکس نیست که در روز با سادگی تمام از دستفروشان خرید نکند.

دستفروشی و تولید زیر زمینی مهمترین رکن اقتصاد مقاومتی است

در جست‌وجو و تحقیق در رابطه با کسب و کار‌های سال نو با مشاغل زیادی مواجه خواهیم شد

یکی دیگر از مشاغل پردرآمد و بدون نیاز به تخصص خاصی، فروش پول نو در بازار آزاد است. در واقع معمولاً بانک‌ها اسکناس‌های نو را از ۲۲ اسفند در میان همشهریان توزیع می‌کنند؛ اما بسیاری از افراد که موفق به دریافت این اسکناس‌ها نمی‌شوند به اجبار اقدام به خرید آن از بازار آزاد می‌نمایند. افراد زیادی نیز با فروش پول رایج کشور با قیمتی بالاتر کسب و کاری پرسود را در ایام شب عید به وجود می‌آورند.

دست فروش‌ها در روزهای پایانی سال وسایل سفره هفت سین مثل سنجد و سیر و سکه و ظروف هفت سین و یا ماهی گلی را بساط می‌کنند. تزئین تخم مرغ ، فروش تخم مرغ رنگی ، فروش سبزه  و همچنین فروش ماهی گلی نیز جزو شغل هایی است که در روزهای آخر اسفند ماه پر رونق می شوند. دست فروشی جز مشاغل فصلی است و با خطراتی مثل روبرو شدن با ماموران سد معبر یا شهرداری و یا دزدیده شدن وسایلشان به دلیل شلوغی و نداشتن بیمه رو برو می‌شوند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان