یادداشتی از محمدامین امین زاده

هفته نیروی انتظامی؛ هفته تلاش و مجاهدت

تا پیش از این، روز نیروی انتظامی و بزرگداشت این هفته در تیرماه برگزار می‌شد، اما در سال ۱۳۷۸ با درخواست نیروی انتظامی و تصویب مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا زمان برگزاری هفته نیروی انتظامی از تیرماه به مهرماه انتقال یافت. قبلاً ۲۷ تیر به مناسبت سالروز تصویب قانون ادغام نیروی انتظامی به نام روز نیروی انتظامی و سپس هفته آخر تیرماه به نام هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده بود.

هفته نیروی انتظامی؛ هفته تلاش و مجاهدت
صفحه اقتصاد -

وقتی که صحبت از شاخص‌های زندگی برتر و جامعه پیشرفته می‌شود، گزینه امنیت و محیط امن برای مردم، تبدیل به یک شاخصه اصلی می‌شود که تأمین آن وظیفه اصلی و عمده هر حاکمیت به شمار می‌رود.

کشور ما به دلیل قرارگیری در موقعیت بسیار حساس ژئوپلیتیک جهان و همسایگی با کشورهای ناامنی مانند افغانستان و پاکستان که حتی در تأمین امنیت خود با مشکلات جدی مواجهند، مخاطرات انتظامی فراوانی در داخل دارد که مدیریت آن‌ها نیازمند تلاش و مجاهدت بسیار زیادی است.

امروزه فرماندهی انتظامی کشور با گستره‌ای به وسعت ایران اسلامی عهده‌دار این مسئولیت خطیر بوده و هرچند که فراز و نشیب‌های فراوانی به چشم دیده، توانسته که در حد و اندازه‌های مطلوبی خود را نشان دهد. بی‌شک در هر دستگاهی اشتباه و خطا وجود داشته و نیروی انتظامی هم عاری از این موضوع نیست ولی اینکه سیستم‌های نظارتی داخلی نسبت به پاک‌سازی و سالم‌سازی محیط کار اقدام عاجل نمایند، امری است که در وضعیت بسیار خوبی در این سیستم نظامی به چشم می‌آید.

هفته نیروی انتظامی را به عزیزان سخت‌کوش و فعال پلیس در جای‌جای ایران اسلامی تبریک گفته و امیدوارم که در اجرای مأموریت‌های خود در تأمین امنیت کشور و ملت، موفق و سلامت باشند.

* کارشناس حقوق ومسائل اجتماعی

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد