تاریخ دقیق روز پدر ۱۴۰۳ چند شنبه است؟

آیا می‌دانید روز پدر 1403 چند شنبه است؟

تاریخ دقیق روز پدر ۱۴۰۳ چند شنبه است؟
صفحه اقتصاد -

آیا می دانید روز پدر (مرد) در تقویم ایران چه روزی است؟ در این نوشته، اطلاعات کاملی در مورد تاریخ دقیق روز پدر (روز مرد) در سال ۱۴۰۳ (تاریخ شمسی، قمری و میلادی)، دلیل نام‌گذاری روز پدر و… را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

روز پدر و روز مرد در ایران

در ایران روز ولادت امام علی(امام اول شیعیان) را روز پدر می‌نامند؛ زیرا حضرت علی با خصوصیات یکتایی که داشتن الگوی مناسب برای همه گان بودند و به دلیل بزرگ نگه داشتن اسم ایشان و از بین نرفتن خصوصیات والای ایشان زادروز حضرت علی را روز مرد و روز پدر می دانند. تا همه زحمات و فداکاری های ایشان را به یاد بیاورند، اخلاق و رفتار نیک او را الگویی برای زندگی خود بدانند.

حضزت علی(ع9 در سیزده رجب سال 30 عام الفیل در کعبه به دنیا آمد مادرش فاطمه بنت اسد و پدرش ابوطالب نام داشت. زمانى که على (ع) دیده به جهان گشود، بیش از سى سال از عمر با برکت پیامبر اکرم (ص) نگذشته بود و پیامبر (ص) در چهل سالگى به رسالت مبعوث گردید؛ بنابراین على (ع) در موقع بعثت پیامبر بیش از ده سال نداشت.

امیرمومنان علی (ع) ده سال پیش از بعثت پیامبر (ص) دیده به جهان گشود و در حوادث تاریخ اسلام همواره در کنار پیامبر اسلام (ص) قرار داشت و پس از درگذشت آن حضرت نیز سى سال زندگى نمود.

روز پدر (روز مرد) سال ۱۴۰۲ چه روزی است؟

در ایران روز پدر، 13 رجب ولادت حضرت علی (ع) است. و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت علی، روز پدر (مرد)، تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است. برای همین هر سال روز پدر تاریخ متفاوتی دارد.

روز پدر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ روز مرد امسال چندم و چند شنبه است؟

تاریخ دقیق روز پدر و روز مرد سال 1403 در تقویم شمسی:

تاریخ دقیق روز پدر و روز مرد سال ۱۴۰۳ در تقویم شمسی مصادف است با:

سه شنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۱۰/۲۵

تاریخ دقیق روز پدر و روز مرد در تقویم قمری ۱۴۴۶:

تاریخ دقیق روز پدر و روز مرد سال ۱۴۰۳ در تقویم قمری ۱۴۴۶ مصادف است با:

الثلاثاء، ١٣ رجب ١٤٤٦

۱۴۴۶/۰۷/۱۳

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد