زمان دقیق مراسم شیرخوارگان حسینی در تقویم ۱۴۰۳ + روز حضرت علی اصغر ۱۴۰۳

در این خبر به زمان دقیق مراسم شیرخوارگان حسینی در تقویم ۱۴۰۳، پرداخته شده است.

زمان دقیق مراسم شیرخوارگان حسینی در تقویم ۱۴۰۳ + روز حضرت علی اصغر ۱۴۰۳
صفحه اقتصاد -

همه ساله در ایام دهه اول ماه محرم به یاد شیرخوار کربلا همایشی برگزار می شود به نام همایش شیرخوارگان در اینجا تاریخ مراسم شیرخوارگان حسینی در تقویم ۱۴۰۳ و روز حضرت علی اصغر ۱۴۰۳ را بررسی خواهیم کرد.

همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه در دهه اول محرم هر سال برگزار می شود، در این مطلب با تاریخ مراسم شیرخوارگان حسینی در تقویم ۱۴۰۳ و روز حضرت علی اصغر ۱۴۰۳ آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

تاریخ مراسم شیرخوارگان حسینی در تقویم ۱۴۰۳

روز شیرخوارگان حسینی در تقویم شمسی برابر است با:

جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳

روز شیرخوارگان حسینی در تقویم قمری برابر است با:

۶ محرم ۱۴۴۶

روز شیرخوارگان حسینی در تقویم میلادی برابر است با:

۱۲ جولای ۲۰۲۵

تاریخ شهادت حضرت علی اصغر در تقویم ۱۴۰۳

بر اساس نامگذاری که برای روز و شب های محرم انجام شده شهادت حضرت علی اصغر (ع) را روز هفتم محرم دانسته اند و این روز در تقویم سال ۱۴۰۳ برابر با روز شنبه ۲۳ تیر ماه است.

علت نامگذاری روز شیرخوارگان

روز شیرخوارگان حسینی نام مراسمی است که به یاد حضرت علی اصغر (ع) طفل شیرخوار و کودکان کشته شده در روز عاشورا توسط مسلمانان در سراسر جهان برگزار می شود. حضرت علی اصغر نماد مظلومیت در قیام عاشورا هستند، به همین علت این همایش به نام ایشان نامگذاری شده است و این همایش با عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر ع شناخته می شود.

این همایش ابتدا در سال ۱۳۸۳ در تهران شروع به کار کرد و به مرور در سایر شهرها نیز برگزار شد؛ در همین راستا مجمع جهانی حضرت علی اصغر برای برگزاری هرچه بهتر این همایش تشکیل شد. این همایش از سال ۱۳۹۰ تا کنون در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای روستاها، شهرهای ایران برگزار شده است.

البته این همایش در کشورهای دیگر از جمله عراق، عربستان، بحرین،‌ کویت، سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، دانمارک، فرانسه، استرالیا، سوئد و تایلند برگزار شده است. در این همایش بزرگ مادران و کودکان شیرخوار حضور پیدا می کنند و به یاد مادر حضرت علی اصغر (ع) و طفل تشنه لب او سوگواری و مرثیه‌سرایی می کنند و گهواره که نماد کودک شیرخوار است را در مجلس می‌گردانند. لازم به ذکر است که عزاداری و بزرگداشت کودکان روز عاشورا و گهواره گردانی و لالایی خواندن برای کودکان توسط مادران از مراسم مذهبی کهن در ایران بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد