گفتگوی اختصاصی با احمدی عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور

مسخره کردن مستمری بگیران با تحمیل بیمه تکمیلی

احمدی پنجکی از عملکرد ضعیف سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد

پرویز احمدی پنجکی عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور از عملکرد ضعیف سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد و در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری صفحه اقتصاد گفت: بیمه آتیه‌سازان کم کاری سازمان تامین اجتماعی و پرداخت نشدن حق بیمه را بهانه ای برای تاخیر در پرداخت خسارت می‌کند.

مسخره کردن مستمری بگیران با تحمیل بیمه تکمیلی
صفحه اقتصاد -

کوروش شرفشاهی - عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور با انتقاد شدید از بیمه تکمیلی گفت: اگر بیمه پایه و قانون الزام از سوی سازمان تامین اجتماعی بدرستی اجرا می‌شد، هیچ نیازی نداشتیم که ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان از حقوق بازنشستگی را بپردازیم تا بیمه تکمیلی شویم.

پرویز احمدی پنجکی با اشاره به تقسیم بندی حقوق شاغلان گفت: روزی که اولین حق بیمه را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کردیم، قرار بود به نسبت 9 بیست و هفتم حق بیمه برای درمان اختصاص یابد و آنقدر مراکز درمانی و بیمارستان‌های تخصصی ایجاد شود که در دوران اشتغال به ویژه در دوران بازنشستگی از خدمات درمانی مناسب بهره‌مند شویم.

فریاد اعتراض بازنشستگان از خدمات نامناسب و پوشش‌های درمانی ضعیف

وی با تاکید بر اینکه امروزه شدیدترین آسیب‌ها را از ضعف خدمات رسانی در بخش دارو و درمان سازمان تامین اجتماعی شاهد هستیم گفت: در بسیاری از کلان شهرها و شهرهای بزرگ، بیمارستان و مراکز درمانی وجود دارد در حالی که بسیاری از شهرهای کوچک و روستاها حتی از داشتن درمانگاه نیز محروم هستند.

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با تاکید بر اینکه ضعف خدمات رسانی در بخش درمان باعث شد تا به بیمه تکمیلی تن بدهیم گفت: همه ساله باید با شرکت‌های بیمه چانه بزنیم تا یکی از شرکت‌های بیمه را به عنوان بیمه تکمیلی برگزینیم و در طول سال ناچار باشیم فریاد اعتراض بازنشستگان در خصوص خدمات نامناسب و پوشش‌های درمانی ضعیف را بشنویم.

وی با تاکید بر اینکه با وجود نارضایتی گسترده از بیمه تکمیلی، چاره‌ای به غیر از تمدید قرارداد نداریم گفت: وقتی سازمان تامین اجتماعی از عهده انجام خدمات درمانی بر نمی‌آید و برای انجام یک سونوگرافی ساده یا چک آپ، باید مدتها در نوبت مراکز درمانی سازمان بمانیم یا هزینه های گزاف مراکز درمانی آزاد را بپردازیم، باید به دنبال بیمه تکمیلی برویم تا شاید از آن طریق بتوانیم بخشی از هزینه‌های سنگین درمانی را جبران کنیم.

گفتگوی اختصاصی با احمدی عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور

احمدی پنجکی با اعلام اینکه در آستانه پایان دوره قرارداد بیمه تکمیلی کانون عالی بازنشستگان با بیمه آتیه‌سازان حافظ هستیم گفت: اکنون زمان تمدید قرارداد بیمه تکمیلی فرا رسیده و باید ببینیم کدام شرکت بیمه خدمات بیشتری می‌دهد و حق بیمه کمتری دریافت می‌کند.

وی با اشاره به نارضایتی گسترده بازنشستگان از بیمه آتیه سازان حافظ گفت: بارها با مدیران این شرکت جلسات تخصصی برگزار کردیم و اعتراض بازنشستگان را به گوش مسوولان رساندیم، اما آنها نیز با چالش‌ها و محدودیت‌های ویژه‌ای روبرو هستند.

بیمه آتیه‌سازان حافظ همواره از سازمان تامین اجتماعی طلبکار است

نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با اعلام اینکه بیمه آتیه‌سازان حافظ همواره از سازمان تامین اجتماعی طلبکار است گفت: سازمان تامین اجتماعی قبل از آنکه حقوق مستمری بگیران را بپردازد، حق بیمه آتیه سازان و بیمه عمر را کسر می‌کند، اما همواره بین ۴ تا ۶ ماه حق بیمه‌های کسر شده را به بیمه آتیه سازان و بیمه ایران نمی‌پردازد.

 احمدی عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور: از یک سو مدیرعامل سازمان از شرایط گل و بلبل خبر می‌دهد و از سوی دیگر حق بیمه تکمیلی را نمی‌پردازد و دلیل آن را نبود توان مالی اعلام می‌کند.

وی با اعلام اینکه بیمه به دو صورت است گفت: در قراردادی که بین کانون عالی بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی بسته می‌شود، عددی به عنوان حق بیمه ماهیانه  نظر می‌گیرند که ۵۰ درصد آن به وسیله بازنشسته و۵۰ درصد دیگر را سازمان تامین اجتماعی می‌پردازد، این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی هم ۵۰ درصد حق بیمه سهم خود و هم حق بیمه‌ای که از حقوق بازنشستگان کم کرده را به بیمه آتیه سازان نمی‌پردازد.

احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی همواره بحران‌های مالی را بهانه می‌کند گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی به بهانه کمبود منابع ۵۰ درصد حق بیمه سهم خود را نمی‌پردازد، وظیفه دارد ۵۰ درصد سهم حق بیمه‌ای که از حقوق بازنشستگان کسر شده را بپردازد که در هر دو مورد کوتاهی می کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی موظف است حقوق بازنشستگان را بپردازد گفت: بازنشستگان هر جور که بخواهند، در مورد حقوق خود تصمیم می‌گیرند. به عنوان مثال کالاهایی از شرکت مادیران خریداری می کنند که قرار می‌شود سر ماه اقساط کالاهایی که خریده‌اند، از حقوقشان کسر و به حساب شرکت مدیران بابت کالاهایی که خریدند، واریز شود، قراردادی که به موقع و سر ماه به محض دریافت حقوق انجام می‌شود، بنابراین می‌توان راهکاری تعریف کرد که سهم حق بیمه تکمیلی نیز سر ماه از حقوق مستمری بگیران کسر و به حساب بیمه تکمیلی واریز شود.

بیمه آتیه‌سازان نیز کم کاری سازمان تامین اجتماعی و پرداخت نشدن حق بیمه را بهانه ای برای تاخیر در پرداخت خسارت می‌کند.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور با اعلام اینکه بازنشستگان برای دریافت خسارت از بیمه تکمیلی، همواره مشکل دارند گفت: بیمه آتیه‌سازان نیز کم کاری سازمان تامین اجتماعی و پرداخت نشدن حق بیمه را بهانه ای برای تاخیر در پرداخت خسارت می‌کند. این شرایط بیانگر مسخره کردن مستمری بگیران با تحمیل بیمه تکمیلی است.

احمدی پنجکی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی در معرض بحران و حتی ورشکستگی قرار دارد گفت: از یک سو موسوی مدیرعامل سازمان از شرایط گل و بلبل خبر می‌دهد و از سوی دیگر حق بیمه تکمیلی را نمی‌پردازد و دلیل آن را نبود توان مالی اعلام می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه زنگ خطر سازمان تامین اجتماعی به صدا درآمده است گفت: بازنشستگان نگران روزی هستند که برای گرفتن حقوق نیز کارشان به التماس بیفتد که در آن صورت اعتراض‌ها و واکنش‌های جدی و خطرناکی را شاهد خواهیم بود.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد