گفتگوی اختصاصی با لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس

فریاد ایثارگران از تفکر کاسب کارانه بنیاد شهید

لاهوتی از بنگاهداری بنیاد به جای فرهنگسازی بشدت انتقاد کرد

لاهوتی از بنگاهداری بنیاد به جای فرهنگسازی بشدت انتقاد کرد و در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری صفحه اقتصاد گفت: مدتهاست راه را اشتباه می‌روید. چه کرده‌اید که جوانان امروز حاضر نیستند مسیر ایثار و شهادت را برگزینند و در پارتی های شبانه با آبروی خود و خانواده شان بازی می کنند.

فریاد ایثارگران از تفکر کاسب کارانه بنیاد شهید
صفحه اقتصاد -

کوروش شرفشاهی- از هنگامی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، شر تهدیدها با رشادت ها و از جان گذشتگی ها از سر نظام برداشته شد و برای آنکه قدردان این جان باختگان باشیم، نام شهید و ایثارگر بر آنان گذاشتیم و بنیادی به همین نام راه اندازی کردیم. اما از همان هنگام گلایه از این بنیاد در اوج قرار دارد و معلوم نیست گلایه ها ریشه در زیادخواهی دارد یا کم کاری مدیران باعث این میزان از اعتراض شده است. 

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران از مسیر اصلی خود خارج شده گفت:بسیاری از خانواده شهدا و ایثارگران در بدترین شرایط زندگی می کنند در حالی که بنیاد هیچ توجهی به وضعیت آنها ندارد.

مهرداد بائوج لاهوتی به تشریح اهداف ایجاد بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: هدف از تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران این بود که خانواده آن دسته از افرادی که به دلیل جنگ تحمیلی، ترور یا تهدیدهای پس از آن، جان خود را از دست دادند، خانواده آنها مورد حمایت قرار گیرد یا اگر دچار نقص عضو شدند و این نقص عضو در عملکرد آنها اثر منفی داشت، بنیاد شهید وضعیت زندگی آنان را روانکاری کند.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد جامعه ایثارگران و شهدا را دهک‌های پایین جامعه تشکیل می‌دهند گفت: شاید در بین آنها افراد متمولی هم باشند، اما بیشتر شهدا و ایثارگران از دهک‌های پایین جامعه و محرومان هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه هدف از تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران، ماندگار کردن فرهنگ ایثار و شهادت بود گفت: می‌بایست به همت بنیاد، کسانی که به نوعی تحت فشار قرار گرفتند، مورد حمایت مالی و روحی روانی قرار گیرند.

وی با ابراز تاسف از اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران از رسالت واقعی خود خارج شده است گفت: بنیاد به جای اقدامات مرتبط با جامعه شهدا و ایثارگران، وارد بازی های اقتصادی شده و نگاه کاسبکارانه را جایگزین نگاه فرهنگی ایثار و شهادت کرده است.

لاهوتی با تاکید بر اینکه منظور از فرهنگ ایثار و شهادت این است که یک جوان در بهترین دوران زندگی حاضر باشد جان باختن در راه کشور را به ادامه حیات خود انتخاب کند گفت: با اشتباهات و کمکاری هایی که بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام داده، اگر اکنون از جوانان این مملکت آمار بگیریم، گمان نمی‌رود درصد زیادی حاضر باشند فرهنگ ایثار و شهادت را انتخاب کنند.

وی از شهادت دو تن از برادرانش در دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: در عملیات کربلای ۲ من به همراه دو برادر دیگرم در جبهه حضور داشتیم و برادر چهارم نیز اصرار داشت که به جمع ما بپیوندد. برادر چهارم من دانشجو بود، اما ایثار و شهادت را برگزید. آیا این جوان بدنبال پول و ثروت آمد، ناآگاه و تحت تاثیر تبلیغات قرار گرفته بود؟ هرگز نمی‌توان پذیرفت که یک دانشجو آن هم در آن شرایط که دانشجویان از نخبگان بودند و تعداد دانشگاه‌ها محدود بود، با ناآگاهی در مسیر ایثار و شهادت قدم بگذارد و با جان خود بازی کند.

نماینده لنگرود خطاب به بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مدتهاست راه را اشتباه می‌روید. چه کرده‌اید که جوانان امروز حاضر نیستند مسیر ایثار و شهادت را برگزینند و در پارتی های شبانه با آبروی خود و خانواده شان بازی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه شک نداشته باشید جوان امروز تفکر ایثار و شهادت را به سادگی نمی‌پذیرد گفت: فرهنگ ایثار و دفاع از آب و خاک با گذشتن از جان باید حفظ شود.

لاهوتی با ابراز تاسف از اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستگاهی تبدیل شده که از بالا به همه چیز نگاه می‌کند گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران حتی در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت خانواده ایثار و شهادت برگزار می‌شود، نیز شرکت نمی‌کنند و گویا کسر شان می دانند، در حالی که در مراسمی شرکت می کنند که هیچ ربطی به ایثار و شهادت ندارد.

وی با اعلام اینکه بدلیل همجنس بودن با خانواده ایثار و شهادت، به صورت مستمر به دیدار بازماندگان شهدا و ایثارگران می‌روم گفت: به جرات می توان ادعا کرد که بیش از 80 درصد خانواده شهدا و ایثارگران سال‌هاست هیچیک از مسوولان حتی در اندازه آبدارچی بنیاد شهید و امور ایثارگران را ندیده و یادی از آنها نکرده ا ند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران از بالاترین رتبه مدیریتی تا پایین‌ترین آن باید شخم زده شود گفت: این بنیاد باید به روزهای دفاع مقدس بازگردد و آن شرایط را درک کند، چیزی که امروزه از آن محروم است.

وی با ابراز تاسف از اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به جای حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران، به سوی بنگاه‌داری رفته گفت: چه دلیلی دارد که بنیاد هتلداری کند، کارخانه داشته باشد و در فعالیت‌های اقتصادی حاضر شود، د

ر حالی که وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران حمایت از خانواده‌ها شهدا و ایثارگران و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است.

لاهوتی با تاکید بر اینکه بسیاری از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به دنبال دریافت مقرری از بنیاد نرفته و حتی کارت بنیاد را هم نگرفته‌اند گفت: چرا نمی‌فهمید که خانواده شهدا و ایثارگران احترام، تکریم و مراقبت می‌خواهند.

وی با اعلام اینکه نیاد شهید و امور ایثارگران مراکز رفاهی و امکانات ویژه‌ای در اختیار دارد گفت: کدام یک از امتیازات و مزایای بنیاد، در اختیار خانواده شهدا و ایثارگران قرار می‌گیرد. بنیاد آمار دهد کدام هتل را در اختیار خانواده‌های شهدا و ایثارگران قرار داده و کدام امکانات تفریحی و رفاهی را برای فرزندان آنان اختصاص داده است.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمامی دولت‌ها با شعار بزرگداشت مقام شهید و ایثارگر، رییس بنیاد شهید را منصوب کرده‌اند گفت: هنوز چند ماهی از عمر مدیریت شان بر بنیاد نگذشته که به سمت مسائل اقتصادی رفته و با نگاه دلال گونه، خانواده ایثار و شهادت را فراموش کرده‌اند.

گفتگوی اختصاصی با لاهوتی نماینده مجلس

وی با اعلام اینکه مدیران بنیاد و دولتمردان در مراسم افتتاح کارخانه‌ها یا خرید سهام شرکت‌ها، اعلام می‌کنند که سهامدار اصلی خانواده جانبازان و ایثارگران است گفت: بسیاری از خانواده شهدا و ایثارگران توان تامین هزینه‌های دارو و درمان خود را ندارند، آنگاه از سهامداری آنان در هلدینگ‌های بزرگ و کارخانه‌ها سخن می‌گویید.

لاهوتی با اعلام اینکه جانباز قطع نخاع نیاز به پرستار و دارو و درمان دارد گفت: با آمار و ارقام پاسخ بدهید که برای آنان چه کرده‌اید؟ من به شما می‌گویم که در بدترین شرایط زندگی می‌کنند و به خاطر عزت نفسی که دارند، دم بر نمی‌آورند.

وی با تاکید بر اینکه بازدید از خانه‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران، باعث تاسف و حتی افسردگی ام ‌شدم گفت: بسیاری از آنان در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که هر لحظه امکان دارد سقف بر سرشان آوار شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران به جای آنکه دست آنان را بگیرد و به یاریشان بشتابد، در اندیشه این است که آنان را به هر نوع ممکن از سر بنیاد باز کند.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد