گفتگوی اختصاصی صفحه اقتصاد با ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

بسیاری از بازنشستگان که حداقل بگیر هستند و با سختی زندگی می کنند، سهام عدالت ندارند

در دولت نهم یک باره بحث سهام عدالت مطرح شد و برگه هایی به مردم دادند که حکایت از واگذاری سهام شرکتها با عنوان سهام عدالت به مردم داشت. گفتگوی اختصاصی صفحه اقتصاد با ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درخصوص سهام عدالت در زیر از نظرتان می گذرد.

بسیاری از بازنشستگان که حداقل بگیر هستند و با سختی زندگی می کنند، سهام عدالت ندارند
صفحه اقتصاد -

کوروش شرفشاهی - در خصوص سهام عدالت هیچ کار کارشناسی صورت نگرفت و نتیجه آن شد که بسیاری از نیازمندان واقعی موفق به گرفتن سهام عدالت نشدند و در مقابل بسیاری از مرفهان و سرمایه داران سهام عدالت گرفتند، رویکردی که اعتراض و انتقادهای گسترده ای را رقم زده است. 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توزیع سهام عدالت به صورت ناعادلانه انجام شده است گفت: برای آنکه تکلیف سهام عدالت را بدانیم، از دستگاه‌های مربوطه به ویژه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درخواست کردیم گزارش مبسوطی در خصوص سهام عدالت تهیه و به کمیسیون اجتماعی ارائه دهند.

چرا توزیع سهام عدالت  عادلانه نیست؟

گفتگوی اختصاصی صفحه اقتصاد با ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

ولی داداشی از انتقادهای گسترده نسبت به سهام عدالت و ایجاد نارضایتی در بین مردم خبر داد و گفت: از تمام دستگاه‌های مسئول درخواست کرده‌ایم گزارش بدهند که چرا توزیع سهام عدالت به صورت عادلانه و بین تمامی اقشار توزیع نشده و چرا گامی برای عدالت در تخصیص سهام عدالت برداشته نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر برای اجرای عادلانه سهام عدالت منع قانونی وجود داشته و دارد، باید آن مانع برداشته شود گفت: اگر مانعی نیست و کم کاری یا قصوری صورت گرفته، باید دستگاه مسئول که باعث تبعیض در واگذاری سهام عدالت شده، مشخص و با کارشکنان برخورد شود.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به بروز بی اعتمادی و تاکید رهبر انقلاب بر بازگرداندن اعتماد مردم به دولت و نظام گفت: اگر تخلف یا کارشکنی در واگذاری سهام عدالت یا پرداخت سود صورت گرفته باشد، باید دستگاه‌های متخلف به مراجع قضایی معرفی شوند و با آنان برخورد جدی صورت پذیرد، زیرا آبروی دولت و اعتماد عمومی در آستانه تهدید است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس : هنگامی که بر فرزندآوری اصرار داریم و بدنبال تشویق مردم به ازدواج و فرزندآوری هستیم، نباید نوزادان جدید را از سهام عدالت محروم کنیم.

وی با یادآوری اینکه در گذشته و از همان ابتدا روش و تصمیم درستی برای واگذاری سهام عدالت صورت نگرفته گفت: به افرادی سهام عدالت دادند که مستحق دریافت آن سهام نبودند و در مقابل افرادی که مستحق دریافت سهام عدالت بودند، به آنان داده نشد.

داداشی با تاکید بر اینکه نوزادانی که تازه به دنیا می‌آیند، حق دارند سهام عدالت داشته باشند گفت: در مورد سهام عدالت باید آمایش جدی صورت بگیرد تا آنانی که سهام گرفته و آنانی که نگرفته مشخص شوند.

نحوه واگذاری سهام عدالت باعث شده تا عدالت زیر سوال برود

سهام عدالت

وی با ابراز تاسف از اینکه نحوه واگذاری سهام عدالت باعث شده تا عدالت زیر سوال برود گفت: بسیاری از بازنشستگان که حداقل بگیر هستند و با سختی زندگی می کنند، سهام عدالت ندارند، در حالی که افراد متمول و سرمایه دار سهام عدالت گرفته اند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی باید آنهایی که سهام عدالت ندارند و نوزادانی که تازه به دنیا می‌آیند سهم خود را از سهام عدالت دریافت کنند گفت: هنگامی که بر فرزندآوری اصرار داریم و بدنبال تشویق مردم به ازدواج و فرزندآوری هستیم، نباید نوزادان جدید را از سهام عدالت محروم کنیم.

وی با اعلام اینکه مردم برای دریافت سهام عدالت یا یارانه‌ها با مشکل روبرو هستند گفت: مردمی که در تهران زندگی می‌کنند و به دستگاه های مسئول دسترسی دارند، از داشتن سهام عدالت محروم یا نسبت به دریافت یارانه معترض هستند و هیچکس هم پاسخگوی آنان نیست، بنابراین فردی که در شهرستان‌ها یا روستاها زندگی می‌کند و به هیچ مقامی دسترسی ندارد تا دلیل تضییع حقوق خود مبنی بر دریافت نکردن سهام عدالت و یارانه را جویا شود، فاتحه اش خوانده است.

دولت پشتوانه مالی لازم برای اجرای سهام عدالت یا واگذاری به جاماندگان دارد

یک خبر مهم درباره مرحله دوم واریز سود سهام عدالت | سهامداران عدالت حتما بخوانند + جزئیات

داداشی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست راهکاری برای برقراری ارتباط سریع مردم در هر نقطه ایجاد کند و گفت: در عصر ارتباطات و گسترش فضای مجازی، نیازی به مراجعه حضوری نیست و باید با بهره گیری از روش‌های انفورماتیک و استفاده از فضای مجازی، مردم بتوانند سوالات خود را مطرح کنند و مسئولان نیز بسرعت پاسخ دهند.

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از نارضایتی های مردم، از مشکلات یارانه و دریافت نکردن سهام عدالت است گفت: این چه معنایی دارد که مسئولان ادعای نوکری مردم را دارند و همین مردم معترض باشند و سوال داشته باشند و به پاسخ خود نرسند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا دولت پشتوانه مالی لازم را برای اجرای سهام عدالت یا واگذاری به جاماندگان دارد گفت: دولت منابع بسیاری برای سهام عدالت دارد و قرار نیست اموال و دارایی‌های خود را واگذار کند، بلکه سهام شرکت‌های خود را واگذار می‌کند و سود آنها را به سهامداران می‌پردازد.

وی با اعلام اینکه سهام عدالت از شرکت‌هایی پرداخت می‌شود که به اشکال گوناگون در اختیار دولت است گفت: این شرکت‌ها که سودده هستند، بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و سود آنان به حساب دولت واریز می‌شود و دولت نیز بخشی از آن سود را به سهامداران عدالت می‌پردازد.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد