صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

رکوردی دیگر از بانک صادرات؛ اینبار در انتشار اوراق گام

صفحه اقتصاد - سمیرا عسکری: بانک صادرات ایران علاوه بر آن که در بخش های زیادی از صنعت و تولید ورود کرده است اینبار با ارائه عملکردی قابل قبول در انتشار اوراق

رکوردی دیگر از بانک صادرات؛ اینبار در انتشار اوراق گام

صفحه اقتصاد - سمیرا عسکری: بانک صادرات ایران علاوه بر آن که در بخش های زیادی از صنعت و تولید ورود کرده است اینبار با ارائه عملکردی قابل قبول در انتشار اوراق گام، به رکوردی دیگر در سیستم بانکی دست یافت.

پیشتازی بانک صادرات در حمایت از تولید در کشور با رشد در انتشار اوراق گام، سند دیگر برای اثبات این مدعاست که بانک‌ های بزرگ بی دلیل بزرگ نشدند.

رشد 137 درصدی بانک صادرات ایران در صدور اوراق گام که میزان آن را به بیش از 66 هزار میلیارد ریال تا پایان آذر ماه رسانده است حاکی از عزم جدی این بانک برای پشتیبانی از تولید بوده و گویای این است که بانک صادرات نه در حرف بلکه در عمل توانسته است گام های اساسی در این راستا بردارد.

اما این تمام ماجرا نیست زیرا افزایش صدور در اوراق گام به میزان استقبال حوزه های تولیدی بر می گردد.

انتشار اوراق گام بانک صادرات

انتشار اوراق گام بانک صادرات

به بیان دیگر اگر استقبال خوبی از انتشار این اوراق توسط یک صنعت نگیرد آن بانک نخواهد توانست در میزان مبلغ یا انتشار آن روند صعودی داشته باشد یا به رکوردی قابل توجه دست یابد.

از آنجایی که کاهش انحراف منابع و به خصوص قیمت تمام شده محصول برای بنگاه های اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است، لذا معمولاً بانکی را انتخاب می کنند که علاوه بر آن که بتواند منابع نقدینگی لازم را به راحتی در اختیارشان قرار دهد، بتوانند با آسودگی خاطر نسبت به انجام مبادلات بانکی از طریق بانک مورد نظر اقدام کنند. از همین رو بانک صادرات ایران که نزد صنایع مختلف به عنوان بانکی خوشنام مطرح است توانسته اعتماد صاحبان سرمایه و صنعتگران را به خود بیش از پیش جلب کرده و در راستای ایفای تعهدات خود بار دیگر در انتشار این اوراق روند مثبت و صعودی داشته باشد.

با توجه به مصوبات ستاد اقتصادی دولت، تکلیف شده است تا حداقل ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی به بخش تولید در سال جاری از طریق تأمین مالی زنجیره‌ای صورت پذیرد. به منظور تحقق هدفگذاری مذکور، به گونه ‌ای برنامه ‌ریزی شده است که تا پایان سال جاری حداقل به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از معاملات بورس کالا از طریق ابزارهای اعتباری مانند اوراق گام تسویه شده و همچنین تأمین مالی سرمایه در گردش زنجیره نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی، پتروشیمی و صنایع شیمیایی و نیز زنجیره صنایع غذایی و کشاورزی حداقل به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان با استفاده از ابزارهای تأمین مالی زنجیره ‌ای از قبیل اوراق گام صورت پذیرد.

بانک صادرات ایران با در اختیار داشتن شعب سراسری و نیز مقبولیت میان صنعتگران و تولیدکنندگان این امکان را برای بخش صنعت به وجود آورده تا برای تامین منابع مالی خود روی این بانک حساب ویژه ای باز کنند.

لازم به ذکر است بانک صادرات ایران انتشار اوراق گام را در سال 98 آغاز کرد و با توجه به استقبال بخش‌های مختلف تولیدی از این اوراق طی سال‌های 99 و 1400 نیز صدور این اوراق ادامه یافته و در سال جاری نیز با سرعت بیشتری برای حل مشکلات تامین مالی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد