صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

بانک صادرات ایران مصمم به حمایت از تولید

صفحه اقتصاد - سمیرا عسکری- بانک صادرات ایران در سال جاری یک میلیون و ١٨۵ هزار میلیارد ریال به بخش تولید کشور تسهیلات پرداخت کرده است که از این حیث یکی از

بانک صادرات ایران مصمم به حمایت از تولید

صفحه اقتصاد - سمیرا عسکری - بانک صادرات ایران در سال جاری یک میلیون و ١٨۵ هزار میلیارد ریال به بخش تولید کشور تسهیلات پرداخت کرده است که از این حیث یکی از بانک‌های پیشرو محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، بانک صادرات ایران با طرح‌های نوین مانند اعتبارات اسنادی، طرح طراوت، اوراق گام، ضمانت‌نامه و سایر طرح‌های جدید توانسته بخش اعظمی از تسهیلات بانکی را به سوی بخش روانه کند.

از آنجا که حیات و ممات واحدهای تولید به دریافت تسهیلات بانکی گره خورده است، این بانک‌ها هستند که می‌توانند در بحران‌های اقتصادی به کمک این واحدها بیایند.

اما این همه ماجرا نیست، چرا که تمام بانک‌ها به خود زحمت حمایت از تولید را نمی‌دهند چون بر این باورند که یک واحد تولیدی ممکن است از پس هزینه‌های خود بر نیامده و با دریافت تسهیلات بانکی و هزینه کردن آن، نتواند بدهی و اقساط خود را با بانک تسویه کند برای همین ریسک اعطای تسهیلات بانکی به بخش تولید کشور همواره با مخاطراتی همراه بوده است که برخی بانک‌ها آن را بر نمی‌تابند.

این در حالی است که بانک صادرات ایران با برخورداری از شبکه قوی و توانمند در کل کشور توانسته است بار بخش عظیمی از کم کاری سیستم بانکی را به دوش کشیده و با پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی نقش برجسته و اثر گذاری در رونق تولید کشور داشته باشد.

ایجاد ٨٠ هزار شغل جدید در سال جاری نشانگر توجه مدیران ارشد این بانک برای کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی کشور است به طوری که قرار است ایجاد شغل‌های جدید و پایدار به واسطه تسهیلات جدید بانک روند افزایشی در آینده‌ای نزدیک به خود بگیرد.

گفتنی است، در مجموع بانک صادرات ایران توانسته با پرداخت ٢۵٠ هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید و ٩٣۵ هزار میلیارد ریال به صورت تجدید تسهیلات جدید از بخش‌های مختلف اقتصادی کشور حمایت‌های ویژه‌ای انجام دهد.

این امر در حالی است که در می‌یابیم برای اینکه یک واحد تولید بتواند از تسهیلات بانکی استفاده کند باید از هفت خوان بزرگی عبور کند که روند دریافت آن را با وجود واجد شرایط بودن با سختی مواجه می‌کند.

اما بانک صادرات ایران با درک این مساله و با وجود مشکلاتی که برای توجیه پذیر بودن یک طرح اقتصادی به منظور ارائه وام با آن مواجه است، بروکراسی ارائه تسهیلات را به حداقل ممکن رسانیده تا بلکه بتواند باری از بخش تولید کشور بردارد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد